|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Huis kopen in Tsjechië
Beste lezers
ook ik ben nieuw op deze forumsite en nu zijn we aL een tijdje bezig om ons te orienteren op een huis in Noord Bohemen Wie kan ons in kort vertellen hoe te handelen we hebben wel wat huizen op verschillende sites gezien maar begreep ook uit dit forum dat de prijzen nogal hoog liggen Dus weet iemand een goed makelaar of bemiddelaar in Tsjechie tweede vraagje Bij een van de gevonden huizen zat ong 7000 m2 grond waarop de betreffende (nederlandse makelaar) zei dat je dit niet kunt kopen met een verblijfsvergunning dat geldt vor ale percelen met landbouw of bosgrond groter dan 1000 m2 weet iemand daar wat neer over Alvast bedankt voor jullie tijd en reactie's Frapaal |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Pivonist
|
Beste Frapaal welkom, heb je een Tsjechische kennis? Dit in verband met de burocratie in Tsechië, en waar precies in noord Bohemen, noem eens een stad of regio misschien is dan licht aan de horizon. Vriendelijke groeten vamn de Pivonist!
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Lid
|
Hoi FRapaal
Wij hebben in 2006 een huisje in Tsjechiè gekocht: Op onze weblog kan je lezen hoe wij dat gedaan hebben. Als je nog wat info wil hoor ik het wel. www.sobeslavice25tsjechie.web-log.nl Groetjes Henk Bericht 06-09-07 om 08:16 aangepast door Feijnenbuik. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Actief Lid
|
het schijnt dat je nu wel lanbouwgrond en bos kan kopen maar het betreffende perceel moet eerst aangeboden worden aan: een andere boer of buurman of iemand die volgens de chko daar meer recht op heeft. tevens geldt er voor een bos meer regelgeving, als er een ziekte heerst moet je je maatregelen treffen. kan kostbaar worden.
voor vragen kun je altijd een pm mailen. succes |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Actief Lid
|
Wij hebben ons huis gekocht via Eureality. Dit is een Tsjechische makelaar (zit in Nachod) waar ze ook goed Nederlands spreken. Dat is een heel groot voordeel. Jarmilla is degene die goed Nederlands spreekt. Zij heeft ons echt geweldig geholpen. Ze heeft alles voor ons geregeld en alles perfect begeleid. Hun website is www.eureality.cz. Je kan deze website ook in het Nederlands bekijken.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
Erg belangrijk is inderdaad het contact met de plaatselijke bevolking. Dit is jullie kennelijk goed gelukt! Dat is iets waar Frapaal ook rekening mee moet houden. Ik hoop dat het hem lukt iets leuks te vinden in Tsjechie. Een leuk huis in een mooi land. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Lid
|
er zitten veel haken en ogen aan, mn andere regelgeving en de taalbarriere kunnen tot vervelende situaties leiden.
Mijn advies is om iemand of een buro in de arm te nemen die de taal en de regels/gebruiken ter plaatse kent. Ik weet een goeie in 's Hertogenbosch, te bereiken via e mail:info@bohemianrelations.com, hebben ook een eigen website. de eigenaresse J.Gilbers is Tsjechische maar spreekt vloeiend Nederlands. succes! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Nieuw Lid
|
Huis in Tsjechie kopen
Wij hebben het huis gekocht via Eu reality. Dat is een Tsjechische makelaar in Nachod en ze spreken goed Nederlands. Het is echt in een vreemd land en alles gaat anders als bij ons.
Wat ook belangrijk is wat je met het huis wil doen, en in welke streek je een huis koop En hoe je het wil beschrijven er kom echt veel bij kijken geloof me. Ik zelf heb een groot huis in het reuzengebergte gekocht op eigen naam en ben er erg gelukkig mee. Er zijn heel veel makelaars die met goede bedoelingen veel aan jou willen verdienen dat kan ik uit ervaring wel zeggen. Veel mensen hebben mij geholpen met info zodat ik zelf een goede keuzen kon maken Je mag me gerust een keer bellen zodat we er dieper op in kunnen gaan en dat je een betere beslissing kunt nemen bel Arie 06-***** Groetjes Arie uit Putten Bericht 07-09-07 om 15:38 aangepast door PuNkEnStEiN. Reden: Telefoonnummer verwijderd wegens privacy-risico's. Zie de forumregels. ;) |
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Actief Lid
|
hui kopen in tsjechie
Wij willen ook graag een huis kopen in tsjechie, in de buurt van reuze gebergte. We gaan al jaren op skivakantie,gehuurd. Maar willen nu wel graag een eigen stekkie daar.
We gaan begin november naar tsjechie om daar wat rond te kijken.Te informeren etc. Maar helaas kunnnen we geen tsjechies,wel duits en engels. Ik lees veel op dit forum, en hoop dat ik daar wat aan heb. Hoe het allemaal in z'n werking gaat etc.. Welke makelaar ik in handen kan nemen in de buurt van trutnov? etc.. Wie nog goede tips heeft? Is welkom!! ![]() |
|
|
|