![]() |
|
|
#1 |
|
Actief Lid
|
Typisch Tsjechische gezelschapspellen
In Nederland hebben we sjoelen en kegelen.
Frankrijk kent jeu de boules. Denemarken doet aan kubben En wat is er in Tsjechië behalve bierdrinken en cultuur snuiven, nog meer voor gezelligs te doen?Zijn er typische Tsjechische gezelschapsspelletjes, of is dat iets typisch hollands? Typisch topic,is de categorie wel goed gekozen of is dit ook voor de hospoda? kweenie,... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Moderator
|
Leuk topic op de goede plaats.
Onze buurtjes in Stražkovice zitten vaak te kaarten (een soort gin-rummy). Iedere dinsdag en zaterdagavond zitten ze tot diep in de nacht te spelen om kleine bedragen. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
VIP Lid
|
Er is ons nog niet zo iets opgevallen bij ons in Studenec. Maar we gaan het er eens over hebben met onze buren. Misschien kunnen zij iets vertellen over typische Tsjechische, of lokale, spelletjes.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
VIP Lid
|
De nederlandse jeugd zat de hele dag te pokeren op de camping. De Tsjechen toch wat minder.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Je zag vroeger een stellage met een bal er aan.
Op de grond kegels en via een zwaai kon je de kegels omwerpen. Zie je niet meer. Vermoedelijk te saai bevonden. Een enorm tijdverdrijf, nummer 1 met stip, is de hernabar met fruitautomaten. Gezond tijdvermaak door al dat fruit. Voor zowel man als vrouw. Een goede tweede is, denk ik, het bezoek aan de dames van lichte zeden. Het ultieme gezelschapsspel. Het derde spel als tijdverdrijf is biljart. En tussen alle spelletjes door: veel en gezellig geklets. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Super Lid
|
Dat wordt een dure dan...Ik denk dat ik Gorrit maar naar de buren stuur als hij zonodig wil betalen voor een spelletje.
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
Ik zie ze hier ook weleens met een speciaal kaartspel, ik weet even niet hoe het heet en Luky is er niet, maar ipv de boer, vrouw, koning hebben ze hier een blaadje en eikeltjes e.d. |
|
|
|
|