|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Boekhouding sro door echte boekhouder?
Moet de boekhouding van S.R.O. ook door echte boekhouder worden gedaan?
Ik vraag dit, omdat ik een beetje moe wordt van de boekhouders die ik inmiddels heb benaderd in Tsjechië. We hebben een eenvoudige S.R.O. en eindelijk een boekhouder gevonden in de buurt van ons huisje. Alles gemaild. Over en weer papieren opgestuurd en vervolgens reageert hij niet meer. Nu heeft iemand in ons dorp aangeboden de boekhouding te doen en de belastingaangifte. Ofschoon ze geen boekhouder is, is het een vrouw met een universitaire opleiding (biologie) en een zeer goede kennis van de engelse en uiteraard tsjechische taal. Zou zij dit mogen doen, of mag dit niet officieel? Wie kan mij hierop antwoorden???? ![]() |
|
|
|
|
|
#2 |
|
VIP Lid
|
nee, het hoeft geen officiele boekhouder te zijn, je mag tegenwoordig ook zelf jednatel/boekhouder zijn. dus ook een vriend of familie.
zie ook hier: http://www.tsjechie.net/board/f51/je...light=jednatel |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Perfect!
Ik ben zelf inderdaad jednatel, maar spreek geen tsjechisch, dus heb ik sowieso iemand anders nodig ![]() |
|
|
|
|
|
#4 |
|
VIP Lid
|
als jednatel blijf jij natuurlijk verantwoordelijk, maar wie zegt dat je het werk niet uit kan besteden inderdaad?
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Bedankt!
|
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Actief Lid
|
ja hoor je mag het ook zelf doen of door iemand laten doen die er verstand van heeft.
het vinden van een goede boekhouder is inderdaad niet gemakkelijk. wij hebben nu een plaatselijke boekhoudster die ook goed engels spreekt. loopt prima. ron |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Lid
|
wij hebben een advocaat die goed engels spreekt maar die kost ruim
100 eurries in de maand, lijkt ons wat veel voor een beetje werk. klopt dat en kunnen wij beter uitkijken naar iemand anders. na shledanou van hanedoes....... ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Moderator
|
Een advocaat je boekhouding laten doen lijkt me niet de meest logische optie. Wij hebben al enige jaren een prima Duits sprekende boekhoudster die alleen haar uren rekent. Die € 100,- per maand is inderdaad aan de (zeer) pittige kant voor uitsluitend de boekhouding
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Citaat: