|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Gezocht: gezellig, bruisend dorpje in skigebied
hoi,ik ben geertje en mijn man heet william. wij hebben 2 kinderen, een meisje van 6 en een jongetje van 4. wij willen voor de 1e keer op wintersport en onze keus is gevallen op Tsjechië mede door alle positieve verhalen hier op dit leuke forum. erg veel informatie te vinden. Maar voor een leek zoals ik eigenlijk te veel. ik zie nu werkelijk door de bomen het bos niet meer. daarom hoopte ik dat ik via deze weg wat duidelijke reacties zou kunnen krijgen. wij zoeken een gezellig dorpje waar we ons uit kunnen leven in de sneeuw, natuurlijk ook iets van speelweides en kinderpistes of zoiets. verder moet er in het dorpje ook wel iets te doen zijn bv. restaurantjes, cafe's, winkeltjes, etc. ![]() misschien is er ook nog zoiets als arreslee tochten en dergelijke. kortom eigenlijk een gezellig, bruisend dorpje midden in een skigebied. wie o wie kan ons iets aanraden? ik ben reuze benieuwd. ![]() |
|
|
|
|
#2 |
|
Nieuw Lid
Nationaliteit:
|
Ik denk dat je met kinderen leuk naar Lipno kunt gaan .
Daar is een heel leuk Foxpark, dat is een kinderskispeelplaats met een leuke skischool.Restaurantjes genoeg en een apresskibar. Arreslee heb ik daar nooit gezien ,wel kun je er een Husky tocht maken op de slee.Kijk eens op mijn site daar staat heel veel op dat gebied. www.riviera-lipno.nl PS bij Riviera hebben ze ook appartementen van 2-12 personen Veel plezier op je vakantie. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Super Lid
|
Hallo Geertje,
Als je met de kinderen voor het eerst gaat skieën zou ik een wat kleiner gebied of dorpje uitzoeken, dus niet Harrachov, Splinderluv etc. Deze zijn nl. behoorlijk toeristisch en daardoor erg druk in de schoolvakanties. Omdat je toch nog niet echt ´hoge´ bergen nodig hebt kan je denk ik prima uit de voeten (uit de skies) in een kleiner gebiedje. De kans dat je kinderen dan aan skieën toekomen is groter dan bv. in Harrachov, waar enorme rijen voor de lift kunnen staan waardoor kinderen tijdens een les soms maar 2x naar beneden kunnen, en de rest van de tijd in de rij staan. Ook qua eten etc is het wegens drukte lastiger een plaats te vinden in een restaurant, en met kleine kinderen is het toch wel fijn als je gewoon aan tafel kunt op een beetje schappelijke tijd. Succes met zoeken! groeten, Maria |
|
|
|
|
#5 |
|
VIP Lid
|
Een relatief klein gebiedje is Herlikovice bij Vrchlabi. De skischool daar heeft ook kinderklasjes. Dan zit je meteen in of in de buurt van Vrchlabi. Een leuk stadje met voldoende vertier.
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nieuw Lid
|
Wij zijn in Bublava geweest. Dit is een gezellig klein dorpje in west bohemen, Het is maar 650 km vanaf nld. Kijk maar eens op www.ski-bublava.cz groetjes
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bozidar, dat is het helemaal.
Gewoon een geschenk uit de hemel! Bublava, ook helemaal geweldig. Wij komen er elke winter. En vragen aan de Nederlanders met kinderen: vinden jullie het leuk hier. Allemaal vinden ze het GEWELDIG!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
VIP Lid
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Nieuw Lid
|
oke, ik zie dus wel dat we een hele andere richting op moeten dan we aanvankelijk gedacht hebben, maar ik ga ze allemaal even op een rijtje zetten en dan kiezen maar.
in elk geval bedankt voor de leuke reacties en fijn dat jullie zo meedenkend zijn. ![]() |
|
|