![]() |
|
|
#11 |
|
Moderator
|
En mag ik dan weten waarom deze geniale, energiebesparende toevoeging niet elders op de wereld gebruikt of verplicht gesteld wordt?
Ik denk dat de toevoeging inderdaad, zoals Macek al zegt, tussen de oortjes zit. Daar komt volgens mij geen oliemaatschappij aan te pas, of het moet olie uit de tap zijn. ![]() |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ik bedenk me opeens dat ik zo een 50 jaar geleden op dit forum een een vraag stelde dat het volgens mij leek dat het langer duurde dat een ei kookte.
Het forum is er uit gekomen. Kwam doordat het huis hoger staat dan in Voorburg. Voila. De oplossing. Door het hoogteverschil met Nederland gebruikt de motor minder benzine. Hoe dat allemaal in elkaar steekt weet ik niet. Groet van een zuinig kijkende Kukel. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Legende
|
verklaring 1 : in tsjechie kan/wil je niet echt scheuren, dus je vebruik is beter.
verklaring 2 : van Tsjechie door Duitsland, daar kan je beter op constante snelheid rijden. en dus een beter verbruik. ik tank LPG en heb juist het andere effect. normaal rijd ik 1 op 9.5 en van/naar Tsjechie zo'n 1 op 8. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Actief Lid
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Volwaardig Lid
|
Ik noteer sinds enkele jaren het verbruik, literprijzen benzine, waar getankt etc in een excel sheetje. Het verbruik in de winter is duidelijk hoger dan in de zomer. De motor moet bij lagere buiten temperaturen duidelijk harder werken. Met mijn Accord 1.8 haal ik in de winter 13,5 km uit een liter terwijl tussen april en oktober 14,5 of meer gehaald wordt. Ik rijd voornamelijk langere stukken. In mijn sheetje valt het verbruik tijdens verblijf in CZ niet op. Dat is gelijk aan in NL.
|
|
|
|