het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 23-08-07, 13:22   #11
VIP Lid

Josef's avatar

Nationaliteit:
Tsjechische TV kijken helpt inderdaad (uitspraak/woordenschat). ik zou er zelf in NL al mee beginnen! is het niet via de satelliet, danwel via uitzendingen via internet. gebruik de zoekfunctie voor de verschillende links...

ik heb zelf een beetje Tsjechisch geleerd door er veel naar toe te gaan en inderdaad hoofdzakelijk Tsjechisch (proberen) te spreken. mijn vrouw is tsjechische, dus dat is iets makkelijker dan als je met een compleet nederlands gezin daar gaat wonen. dus succes!
Josef is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-08-07, 17:27   #12
Lid

lakida's avatar

Nationaliteit:
Ben vandaag begonnen met een zelfstudie van Z.B.B. Vertaalbureau. Je mailt naar zbb@tsjechisch.nl betaald E 20 en je krijgt een boek en een cd thuisgestuurd. Waar ik nog naar op zoek ben is een cursus speciaal voor kinderen (7/10 jaar). Heeft iemand een idee??
lakida is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-08-07, 20:44   #13
Lid

BenGrob's avatar

Nationaliteit:
Thx voor de vele reacties

Beste allemaal,

Ik heb het even heel druk gehad met voorbereidingen maken voor school. Vandaar mijn afwezigheid eventjes.

Mag ik iedereen danken voor jullie verschillende manieren om het Tsjechisch onder de knie te krijgen. Wij hebben ook een CD besteld omdat het, volgens ons toch, belangrijk is dat je het niet alleen leest maar ook effectief hoort uitspreken.

We doen ons best om tijdens 'dode' momenten even door het woordenboek te bladeren en wat woordjes in te oefenen. Onze ervang met onze vakanties in Tsjechië hebben ons toch al wat woorden doen leren uitspreken. Nu nog deze kennis uitbreiden naar nieuwe woorden.

In ieder geval doen we ons best.

Nogmaals bedankt

Ben
BenGrob is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-09-07, 23:56   #14
Actief Lid

Ricardo's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
lakida schreef:
Bericht bekijken
Waar ik nog naar op zoek ben is een cursus speciaal voor kinderen (7/10 jaar). Heeft iemand een idee??
Kijk eens op http://www.lingoland.net/intro2.php?pn=2&ml=NL Registratie is voor de taalcursus is wel nodig, maar er is al een woordenboek te vinden, waarmee al korte zinnetjes gesproken worden. Deze kunnen afgespeeld worden zodat je de uitspraak kan horen. Wel grappige lay out met een ruimtemannetje met de naam Lingo.

Wordt gebruikt voor leerkrachten en hun leerlingen. Succes.
Ricardo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-09-07, 07:59   #15
Forum Freak

Pelhøimov's avatar

Nationaliteit:
De cursuspagina van de VNTS is weer bijgewerkt met de taalcurssussen voor het komende seizoen.
Pelhøimov is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-09-07, 08:07   #16
Lid

lakida's avatar

Nationaliteit:
Dat is een leuke site zeg!! Super bedankt, ook namens mijn meiden!!!
lakida is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-09-07, 15:59   #17
Nieuw Lid

andreah's avatar

Nationaliteit:
Ahoj Ben,bydlis daleko od Groningenu?Nebo si muzem cesky psat.Ja holandsky nerozumim vubec nic,jen nemecky
andreah is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-09-07, 11:07   #18
Actief Lid

Nationaliteit:
Citaat:
andreah schreef:
Bericht bekijken
Ahoj Ben,bydlis daleko od Groningenu?Nebo si muzem cesky psat.Ja holandsky nerozumim vubec nic,jen nemecky
even voor ben

ahoi ben woon je ver van groningen ? wil je Tsjechisch schrijven. zelf begrijp ik geen hollands, alleen duits
curious is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-10-07, 09:05   #19
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Praag steunt taalstudie buitenlanders

De Praagse gemeenteraad ondersteunt Tsjechische cursussen voor de integratie van buitenlanders. De cursussen zullen doorgaan in het nieuw geopende "Huis der nationale minderheden". De stad komt tussen met een bedrag van 40000 kronen of ongeveer 1500 euro. In totaal zijn er 25 lessen van twee uur gepland. De deelnemers moeten zelf ook nog een financiele bijdrage leveren.

radio.cz
Freddy2005 is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-10-07, 09:33   #20
Actief Lid

Ricardo's avatar

Nationaliteit:
Freddy, Heb je hier meer info over? Waar is dit gebouw gelegen en hebben ze een website? Dit wekt mijn interesse wel. Alvast bedankt.
Ricardo is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels