|
|
#1 |
|
Lid
|
Architect gezocht
Hello forumleden,
Wij zijn bezig met het opknappen van een huis in de buurt van Kraliky in de provincie Parbubicke in het Adelaarsgebergte. Wij waren al bezig met slopen, toen we op de vingers werkden getikt, daar de vergunningen nog niet rond waren. Degene die we hiervoor aangesteld hadden heeft het laten afweten, dus we zoeken een ander. Als ik het allemaal goed begrepen heb, maakt de architekt een "project", hij maakt de tekeningen etc. en dient hiermee een verzoek tot vergunningen in bij de gemeente??? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Lid
|
Oke?? En ben jij of ken jij zo'n architekt???
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Actief Lid
|
Helaas woont onze architecte in Vraz u Pisku...beetje uit de buurt (Zuid-Bohemen), maar als je echt niemand in de buurt kunt vinden (heet in het Tsjechisch stavebni inzenyr), laat het me dan weten...dan stuur ik je een PM met haar e-mail adres en gsm nummer.
Soekses! Sandra |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Citaat:
Ik ben er van overtuigd dat er goede, zeer goede architecten zijn. In Nederland heb je een architectenregister. Ik maak me sterk dat dat in Tsjechie niet anders is. Neem een architect uit de buurt, betaal een redelijk honorarium en alles zal goed kom. Mocht je helemaal niemand weten dan weet ik wel iemand. Welliswaar uit Praag. Maar zoek er een uit de omgeving. Die kent de gemeente, de mensen, er is geen beter smeermiddel dan dat. Succes. |
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
Actief Lid
|
je moet een 'projektova kancelar/ firma' vinden, dat is een bedrijf die de tekening/ design zal maken, en dan kunnen ze bij de gemeente de vergunning aanvragen ('stavebni povoleni'). Als je een soort verklaring van notaris ondertekent (machtiging) , kunnen ze de hele proces voor jou regelen. Meestal moet je namelijk de vergunning zelf als de eigenaar aanvragen. Zodra de vergunning goedgekeurd is, kan je beginnen met de renovatie. Ik ken helaas geen architect (projektant) in deze streek, maar vragen aan de gemeente is niet op zich een slecht idee. Hier is een soort vereninging van architecten: www.ckait.cz , maar helaas is hun website in het Tsjechisch alleen en er staat niet email/ mobiel nummer van die architecten, alleen het adres. Misschien kan je email naarckait@ckait.cz in het Engels sturen en vragen naar een architect in jouw omgeving.
Het email adres is ckait@ckait.cz en vraag naar projektant in de regio van Pardubice. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Actief Lid
|
Sluzba Mesta Kraliky
ga hier ook eens praten:
http://www.sluzbymestakraliky.wz.cz is zeg maar de technische stadsdienst die voor alle publieke werken verantwoordelijk zijn. Zij werken vaak het meest samen met de lokale Ingenieurs. hier alvast een lijstje van evt. archtecten in de regio.... is dan voor sommigen wel een stukje rijden.: http://vychodo.ceskestavby.cz/specia...onicke-modely/ |
|
|
|