het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 28-08-07, 17:50   #11
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Mag ik ook even, ik heb geen vrachtauto en ben geen trucker maar ik erger me groen en geel aan het gedrag van de sleurhutrijders. Een vrachwagen inhalen met een verschil van ongeveer stapvoets en dan door een enorme file veroorzaken op de linkerbaan. Truckers zijn nodig voor de economie en vervoeren goederen, caravans zijn recreatie dus...........verbieden op de autobaan en fijn een alternatieve route nemen en genieten van de omgeving. Ik zelf rijd doorgaans op zondag, dus bijna geen vrachtverkeer en rijd ik doordeweeks dan hou ik rekening met de truckers en laat ze er bv. even tussen of zelfs even een sleurhut inhalen door een lichtsignaal. Het resultaat, de trucker bedankt je met een knipperlicht en zo kunnen deze jongens weer opschieten, zij zijn aan het werk houd daar rekening mee. Conclusie alle caravans op de snelwegen verbieden, opzouten!
Macek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-08-07, 18:35   #12
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Macek, stel je niet zo aan!!! Ook wij betalen wegenbelasting en laten die truckers lekker per binnenschip vervoeren!!

Grapje hoor!!

Maar je moet niet alle caravanners over één kam scheren, daar zijn goeie en slechte bij, ik reken mijzelf (ja!! ik rij ook zelf met dfat ding achter mijn/onze gat!!!) onder de goeie. Wij rijden zelf ook vaak op zondag en anders buiten de spits.
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-08-07, 19:02   #13
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Weet jij hoeveel wegenbelastng de truckers betalen en ook nog eens een keer tolheffing in Duitsland, nee, nou enorme bedragen. En per schip naar Tsjechië of nog oostelijker, vertel.......................
Oud 28-08-07, 19:14   #14
Forum Freak

Pelhøimov's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Macek schreef:
Bericht bekijken
... En per schip naar Tsjechië of nog oostelijker, vertel.......................
In Tsjechie kom je helaas niet ver per vrachtschip... gewoon omdat die daar niet varen kunnen
Pelhøimov is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-08-07, 19:23   #15
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Was maar een ideetje van mij, een beetje dom ideetje dus!!
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-08-07, 20:11   #16
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Maar dat neemt niet weg dat het idee om caravanbezitters de toegang tot de snelweg te ontzeggen, minstens even dom is.
Vind ik.
Want welke groep weggebruikers is dan de volgende? Bumperklevers? Notoire hard- of langzaamrijders? Linksrijders? Slingerende vrachtwagens?
PuNkEnStEiN is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-08-07, 21:40   #17
cor
Super Lid

Nationaliteit:
zoals altijd geldt; (ook op de autobahn: leven en laten leven!!!)
cor is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-08-07, 07:33   #18
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
PuNkEnStEiN schreef:
Bericht bekijken
Maar dat neemt niet weg dat het idee om caravanbezitters de toegang tot de snelweg te ontzeggen, minstens even dom is.
Vind ik.
Want welke groep weggebruikers is dan de volgende? Bumperklevers? Notoire hard- of langzaamrijders? Linksrijders? Slingerende vrachtwagens?
Nou ok, ik nuanceer mijn stelling, dan een totaal inhaalverbod voor auto's met caravan, alleen de rechterbaan dus.
Oud 29-08-07, 08:08   #19
Volwaardig Lid

president's avatar

Nationaliteit:
Ik vind dat de discussie hier wat uit de hand aan het lopen is. Ik wil alleen dat er van iedereen een beetje hoffelijkheid is op de weg. Dit probeer ik altijd te doen. Ook ik knipper met mijn lichten als een truck na het inhalen wil invoegen maar dit gebeurd zelden want mijn snelheid is overwegend hoger dan die van de vrachtwagens ( 100 à 110/u ). Wat ik het ergste vond aan dit voorval is dat die trucker moedwillig mijn caravan wilde beschadigen. Ik weet wel dat zij ons zien als een obstakel op de weg. Maar altijd over secudaire wegen rijden is voor ons ook niet atijd mogelijk en op altijd zondag rijden is dit ook niet. Als men een afstand van 1600 km moet rijden dan kan dit niet op een dag. Per slot van rekening betalen ook wij onze rijtaks en de benzine die we verbruiken.
president is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-08-07, 09:30   #20
VIP Lid

Nationaliteit:
Ik erger me soms mateloos aan caravanrijders én truckers. Op de, notabene, zesbaansweg richting Berlijn nemen zij voortdurend vier banen in beslag om elkaar, maar ook de truckers onderling, alsmaar in te halen. En dit met slechts enkele kilometers per uur verschil, dus voordat ze elkaar gepasseerd hebben, zijn we enkele kilometers verder. Wij proberen dan ook zoveel mogelijk in het weekend te rijden om deze, soms gevaarlijke, situaties te voorkomen.
Lina is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels