|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Actief Lid
|
Onze vakantie in Dolni Lanov
Nou eindelijk heb ik dan de moed bij elkaar gepakt om een verhaal over onze vakantie te schrijven. Het heeft van diverse mensen overredingskracht gekost om me zover te krijgen en als het niet interessant is gewoon niet verder lezen.
Zaterdag 21 juli willen we erg vroeg vertrekken. Dat lukt alleen als je de avond ervoor niet bij de buren afscheid gaat nemen. Het is toch weer te laat geworden en zodoende gaan we om 9.00 uur van huis weg en nog even langs bij Motorcentrum Coevorden om even een bakkie te doen bij Annie en ook daar afscheid te nemen. Uiteindelijk gaan we om 10.00 uur rijden. Alles gaat gelukkig voorspoedig. Geen problemen met de caravan. Hij liep als een zonnetje. Wij hebben onderweg diverse keren gestopt omdat we (dat zijn m'n man Dick en ik) twee honden bij ons hebben. Een Riesenschnauzer (Doni) en een Westy (Misty). Om omgeveer 17.00 uur heb ik naar een camping iets onder Dresden gebeld om te vragen of ze plek hebben voor één nacht. Dat was geen probleem. We zijn daar gearriveerd om omgeveer 19.00 uur. Geen voortent of luifel opzetten. Het is maar voor één nachtje. Zin om te koken had ik niet meer. Ik was toch wel een beetje moe. We besloten om eten in het restaurant dat op de camping was te gaan halen. Ik moet een half uur wachten! Nou dan maar terug naar de caravan. Dick gaat het eten halen, maar het is geen succes. Slappe patat en een te gare schnitzel. Gelijk maar voor de volgende ochtend broodjes besteld en dan hopelijk op tijd weg om door te rijden naar Dolni Lanov. Zondag 22 juli 2007 zijn we om 11.00 uur gaan rijden. De eerste nacht in onze "nieuwe" caravan is heel goed gegaan. Prima bed. Om ongeveer 17.00 uur in Dolni Lanov aangekomen en een super ontvangst gehad. Dick eerst een lekker pivo en ik een lekker bakkie senseo. Even gezellig zitten kletsen met Jan en Akkelien. Jan ging nog even het stukje gras maaien waar wij gaan staan en wij hebben alles op de camping bekeken. De douches en de toiletten, het jeugdhonk en natuurlijk de vuurplaats op de binnenplaats. Het ziet er allemaal heel gezellig uit. Daarna naar onze plaats gegaan. De caravan op z'n plek en toen de voortent eraan. Het is een voortent die we één keer thuis opgezet hebben en ik heb toen alle stokken met kleuren gemerkt en een schema voor het opzetten gemaakt. Helaas hebben we dit schema niet meegenomen dus dat wordt zoeken. (na thuiskomst bleek het schema toch in een kastje in de caravan te liggen). We zijn bijna klaar met het opzetten als een collega van Dick met z'n vrouw aan komt lopen. De collega (Mehrdad en vrouw Sara) logeren in het pension van Jan en Akkelien. Ze blijven waarschijnlijk een week. Mehrdad helpt Dick verder met het opzetten van de voortent. Nadat alles een beetje stond zijn we met z'n vieren naar Hotel Harmonie gegaan om daar te eten. Later op de avond hebben we nog heerlijk buiten gezeten en genoten van een pivo (de mannen) en wijn (de vrouwen). (rest volgt)
Bericht 28-08-07 om 22:48 aangepast door doniati. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Forum Freak
|
Ik vind het nog steeds een leuk verhaal en ik ben dan ook benieuwd naar de rest. Maar moest Jan nou nog even gauw maaien toen jullie al gearriveerd waren... foei Jan
![]()
|
|
|
|
#3 |
|
Forum Freak
|
Ik ben het in alles met Esthertje eens!!!
![]() |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Super Lid
|
Gelukkig was alles al gemaaid, maar het ging even om de puntjes op de i of eigenlijk de hoge randjes van het gras. Een grote hond ziet de kippen zo ook wel, maar je moet een kleine hond ook nog wat gunnen.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Legende
|
Dat was gewoon even "gladscheren"...
|
|
|
#8 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
![]() kmoest het ff kwijt --- sorry Jan
zitra taky den Bericht 28-08-07 om 23:04 aangepast door doni. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Super Lid
|
Waren er ook een paar Tsjechische jongeren die erg hard werkten???
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Actief Lid
|
Ik denk"waar blijft ie nou" en ja Jan ister wel, nee het waren geen Tsjechische hardwerkende jongeren, maar je bloedeigen zoon en een vriend, ik dacht ene Raymond.(Hij heeft last met horen.)
Ze hebben zich het apezuur gewerkt om die bulten in de Transit te krijgen!!!!! Maar ze hadden in no-time alles pico bello in orde!! Hé Jan eerlijk gezegd hadden we geen last met dit soort dingen, we vinden alleen het gezeur erom heen leuk Ook ik moet zeggen dat we in Dolni Lanov een heel fijne en relaxte vakantie hebben gehad en dat we volgend seizoen zeker weer langskomen!!(en stoppen) GRTZ,ook aan Akkelien en Jorik ![]()
|