|
|
#1 |
|
VIP Lid
|
3 weken lol!
Omdat de scholen inmiddels zijn begonnen hier in het hoge noorden, en alles weer in het normale ritme komt, zal ik u nu uitgebreid uit de doeken doen hoe wij onze vakantie hebben doorgebracht. Althans, voor diegene die daaraan de behoefte heeft.
Donderdagavond 19 juli reden wij weg van ons stulpje in Grijpskerk, alle deuren op slot, hond in 't bos etc. En op weg naar ons jaarlijkse grote avontuur! Ook de drie meiden achterin hadden bijzonder veel zin in het avontuur, en zaten de dagen tevoren ook al af te tellen. De rit door Duitsland verliep bijna geheel in het duister, en zo rond een uur of drie, half vier zijn wij in de buurt van Dresden gestopt om een tukje te doen in onze "nieuwe" Knaus Sudwind, die wij juist de zaterdag ervoor op de kop getikt hadden. Zo'n nachtje op de raststatte geeft mij nooit veel rust, misschien ook wel omdat ik mij nog in het stadium "Wat ben ik nog meer vergeten" bevind en daardoor de slaap niet kan vatten. Na een ontbijtje en het wegsmijten van het nititieboekje met de titei "Wat we allemaal zijn vergeten" hervatten wij de reis, gaan bij Zittau de grens over, een piepklein stukje Polen door. Verbazing alom, deze weg hadden wij nooit eerder gereden. Je gaat echt een kilometertje door Polen en dan weer de grens over naar Tsjechie. Nooooit geweten , maar wel heel leuk. Nog een paar uurtjes voor de boeg naar Dolni Lanov! Gelukkig neem ik ieder jaar wat kronen mee naar huis, dus konden wij meteen een paar hoognodige boodschapjes doen onderweg, en natuurlijk tanken (!) hoewel dat ook bij de betere tankstations betaald kan worden met de pin. Ergens halverwege de middag kwamen wij aan in Dolni Lanov, alwaar wij vriendelijk werden ontvangen door de familie Nijdam met een koppie koffie. Alwaar Jan reeds een half voetbalveld voor ons gemaaid had voor onze idioot lange caravan (slechts 5.80 opbouw) Alwaar wij ons meteen konden vergewissen van het feit dat de eigenaar van de beruchte voet het goed maakte. En alwaar wij ons heerlijk hebben geinstalleerd in de brandende zon. Ja, het was behoorlijk warm. Zo, en nu eerst een Gambrinus... ![]() Op de foto het uitzicht op Papillon. Vakantie 2007 136.jpg Wordt vervolgd... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Forum Freak
|
Leuk Krul!! Ik ben benieuwd naar het vervolg....
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
VIP Lid
|
Ok, speciaal voor jullie gaan we weer verder.
Zoals u weet, is er in het reuzengebergte een hoop te doen. Maar omdat we maar een paar dagen de tijd hadden, moesten wij een logische keuze maken, dus op een mooie morgen togen wij naar Spindleruv Mlyn, alwaar de meisjes graag naar monkeypark wilden. Nou, een aanrader! Helaas was ons Miekje te klein, die moest genoegen nemen met het kleuter-klauterbaantje. De minimale lengte is 1.40 meter, zonder uitzondering, omdat kleinere mensen hun lijnen niet los en vast kunnen klikken. Monkeypark is een soort survivelbaan op 3-4 meter hoogte. De baan is gemaakt in een bos. Er zijn geloof ik 35 plateaus aan de bomen, en van elk plateau kom je bij de volgende door een hindernis te nemen. Dat kan zijn een roets, of een stel blokken aan touwen, of zelfs een spinnenweb! Eerst worden de deelnemers goed vastgegord in een tuig en krijgen ze een duidelijke instructie in het engels. Daarna kan de pret beginnen. En wij als ouders hebben heerlijk meegelopen over de grond, fotootjes gemaakt, Mieke snoepjes gevoerd etc. Volgens de gids duurde een rondgang plm. 50 minuten, nou, maak daar maar 1,5 uur van! Enfin, de kinderen hebben genoten, en wij dus ook! Monkeypark ligt in Bedrichov. Het is niet goed aangeven, dus hier een beschrijving:Neem in Spindleruv tegenover parkeerplaats 2 de weg linksaf, en volg de borden voor hotel Harmony. Het is even voorbij het hotel, naast de rodelbaan. De rodelbaan was ook open en een welkome afleiding voor Mieke. Het lukt mij niet meer dan 1 foto in een bericht te krijgen. Bericht 29-08-07 om 06:53 aangepast door PuNkEnStEiN. Reden: Berichten met foto's samengevoegd. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Forum Freak
|
Als ik dit zo zie geloof ik graag dat Mieke hier nog te klein voor was!! Wat een spectakel!!
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Forum Freak
|
Leuk Krul, ik ben benieuwd naar het vervolg van je verslag. Onze gasten zijn ook flink wezen monkey-en en rodelen. Dit kan overigens ook in Harrachov en ook in Pec pod Snezkou (hartstikke nieuw- geweldige rodelbaan overigens, leek wel een achtbaan, ik was helemaal duizelig.....
)
|
|
|
|
#8 |
|
Actief Lid
|
Mooi verhaal Krulletje, wij zaten ook op Papillon in de zelfde tijd als jullie!!
Wij zaten op veld"2" ,vanuit jullie grote Knaus keek je op de achterkant van ons Chateautje...slechts 3.90 ...MAAR net zoveel lol hoor.We hebben jullie zien vertrekken de eerste keer, en daarna waren jullie weer terug voor de jaarmarkt in Hostine. Ik heb jullie de maandag erna nog uitgezwaaid met Jan Nijdam samen.Man met grote zwarte hond(kippenmoordenaar) We wachten op verdere avonturen van jullie, Groet,Doni ![]() |
|
|
|
|
|
#9 |
|
VIP Lid
|
Ja Doni, ik weet nog dat jullie laat in de avond aankwamen. Klopt he? En wie is de kippenmoordenaar? De hond?
Ik zal nog even wat over het weer vertellen. Op de avond van de dag van aankomst barstte er een onweer van jewelste los, maar niet bij ons. Dat was een heel eind verder, richtig Lanov en Trutnov zeg maar. We hebben er met z'n allen vol bewondering naar gekeken. Prachtig zoals de natuur haar krachten toont. De lucht was vol licht en wolken, schitterend gewoon. Ik heb hier natuurlijk geen foto van, maar wel een mooi stuk video. Ik ben helaas nog niet zover dat ik dat in m'n computer kan krijgen. Diezelfde nacht had het bij een aantal campinggasten wel geonweerd en bij een aantal niet. Ik persoonlijk heb er ook niets van gemerkt, doch dat was de volgende nacht wel anders. Er barsste om plm. 02.00 een noodweer los dat mij, mijn oudste dochters en de hond wekte. De jongste en manlief sliepen natuurlijk onverstoorbaar verder. Ik heb nog een tijdje buiten onder de luifel gezeten met een colaatje om van dit weer te genieten. Het regende natuurlijk dat het goot, en ik vind het schitterend om er naar te kijken. Het weer hield zich eigenlijk heel best die eertse week, niet al te warm, soms wat koud, een dag echt regen, maar veel mooi weer, en niet overdreven warm, gelukkig. Zo waren wij op een dag in Trutnov, alwaar wij genoten van de prachtige stad. Toen wij al ruim een uur door de binnenstad slenterden, ging bij de jongste plotseling het alarm af. Zij was haar aapje vergeten bij de speelplaats van de Hypernova!!! En het was beslist, absoluut, van levensbelang dat zij dat aapje onmiddelijk terugkreeg. Shit! Toen maar snel naar de hypernova, en god-zij-dank lag het ondier daar. Ik was mij al aan het bedenken hoe ik in hemelsnaam een aapje van de kermis in Turnov moest vervangen. Het gaat hier overigens om een knuffel, niet om een levend zoogdier. Aangezien de middag al gevorderd was, besloten wij huiswaarts te keren. Ook omdat de lucht wat betrok, getuige de foto. Op de terugreis hadden wij de kans om Esthertje en haar mannen dag te zeggen, en daar werden wij heel hartelijk ontvangen door de hele familie:Esther, man en zoon, Albert, Mobydicky en vader, Margret en zoons, iedereen was present. Natuurlijk even het pension bekeken, nou, hartstikke mooi! Ruime kamers, mooi afgewerkt. En kleine Krystof, die ook wakker was, liet zien hoe goed hij al kon lachen. De kleine scheet... Wordt vervolgd... |
|
|
|
|
|
#10 |
|
VIP Lid
|
Oh, hier nog eentje van de toren die in de steigers staat.
Van zo'n lucht ga je toch absoluut op de loop? Toch heeft het alleen maar wat geregend. |
|
|
|