![]() |
|
|
#11 |
|
VIP Lid
|
Tsjechische TV kijken helpt inderdaad (uitspraak/woordenschat). ik zou er zelf in NL al mee beginnen! is het niet via de satelliet, danwel via uitzendingen via internet. gebruik de
zoekfunctie
voor de verschillende links...
ik heb zelf een beetje Tsjechisch geleerd door er veel naar toe te gaan en inderdaad hoofdzakelijk Tsjechisch (proberen) te spreken. mijn vrouw is tsjechische, dus dat is iets makkelijker dan als je met een compleet nederlands gezin daar gaat wonen. dus succes! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Lid
|
Ben vandaag begonnen met een zelfstudie van Z.B.B. Vertaalbureau. Je mailt naar zbb@tsjechisch.nl betaald E 20 en je krijgt een boek en een cd thuisgestuurd. Waar ik nog naar op zoek ben is een cursus speciaal voor kinderen (7/10 jaar). Heeft iemand een idee??
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Lid
|
Thx voor de vele reacties
Beste allemaal,
Ik heb het even heel druk gehad met voorbereidingen maken voor school. Vandaar mijn afwezigheid eventjes. Mag ik iedereen danken voor jullie verschillende manieren om het Tsjechisch onder de knie te krijgen. Wij hebben ook een CD besteld omdat het, volgens ons toch, belangrijk is dat je het niet alleen leest maar ook effectief hoort uitspreken. We doen ons best om tijdens 'dode' momenten even door het woordenboek te bladeren en wat woordjes in te oefenen. Onze ervang met onze vakanties in Tsjechië hebben ons toch al wat woorden doen leren uitspreken. Nu nog deze kennis uitbreiden naar nieuwe woorden. In ieder geval doen we ons best. Nogmaals bedankt Ben |
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Wordt gebruikt voor leerkrachten en hun leerlingen. Succes. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Forum Freak
|
De cursuspagina van de VNTS is weer bijgewerkt met de taalcurssussen voor het komende seizoen.
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Lid
|
Dat is een leuke site zeg!! Super bedankt, ook namens mijn meiden!!!
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Nieuw Lid
|
Ahoj Ben,bydlis daleko od Groningenu?Nebo si muzem cesky psat.Ja holandsky nerozumim vubec nic,jen nemecky
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Actief Lid
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Legende
|
Praag steunt taalstudie buitenlanders
De Praagse gemeenteraad ondersteunt Tsjechische cursussen voor de integratie van buitenlanders. De cursussen zullen doorgaan in het nieuw geopende "Huis der nationale minderheden". De stad komt tussen met een bedrag van 40000 kronen of ongeveer 1500 euro. In totaal zijn er 25 lessen van twee uur gepland. De deelnemers moeten zelf ook nog een financiele bijdrage leveren.
radio.cz |
|
|
|