het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 23-08-07, 23:53   #51
Actief Lid

Tieske's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Corrie schreef:
Bericht bekijken
Op 1 juli 2006 werd in Tsjechie het zogenaamde 'strafpunten' systeem doorgevoerd.
Inderdaad, volgens mij werkt het puntensysteem niet. Na de introductie reden alleen de eerste 2 maanden de Tsjechen rustiger en daarna verviel iedereen weer in zijn oude, bij velen roekeloze rijstijl...
Tieske is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-08-07, 09:04   #52
VIP Lid

Beruska's avatar

Misschien effe off topic maar ik wil met jullie mijn ervaring delen wat rijden in NL betreft, maar dan in een auto met tsjechisch kenteken.
Want dan gaan die (anders aardige, toch?) nederlandse chauffeurs wat extra bumperkleven, pushen en duidelijk maken dat men uit de weg moet gaan en snel een beetje a.u.b.

Dat is een extra reden om de auto om te zetten naar NL kenteken. Daarna geen last meer van dit gedrag.
Beruska is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-08-07, 09:15   #53
Actief Lid

sandra66's avatar

Nationaliteit:
je hoeft echt geen Tsjechisch "or for that matter" een ander buitenlands kenteken te hebben...en vanmorgen nog...blond en midden op de rotonde blijven staan (dubbele rijstrook) zodat ik hard op mijn rem moet gaan staan om niet mijn voorkant in haar auto te boren...maar da's een ander verhaal....

autorijden vind ik gevaarlijk (en ik ben niet zo bang aangelegd) en da's niet alleen in NL, maar ook in Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië en noem maar op...
sandra66 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-08-07, 14:48   #54
Volwaardig Lid

El Man's avatar

Nationaliteit:
Ik ben vorige week met de auto zowel naar Polen geweest als naar Tsjechië en moet zeggen dat het in Polen (daar waar ik ben geweest) veel erger is dan in Tsjechië. Het inhalen overal en dan met name op stukken met een helling, zodat je geen tegemoetkomend verkeer kunt zien (je schrikt je kapot als je van een helling af komt en een auto met 140KM/u op je af ziet komen). Het afremmen bij de dorpen is werkelijk een fantastisch fenomeen inderdaad: heel de tijd scheuren, maar remmen bij het dorp. Ik snap ook niet dat ze meer controles uitvoeren op de gewone wegen, want iedereen weet waar de radarapparaten staan in de dorpen.

In Nederland hebben we ook onze ergernissen, maar zo gek als Polen heb ik het i.i.g. nog nooit meegemaakt. Dus voor mij is Tsjechië dan ook nog goed te doen .
El Man is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-08-07, 19:19   #55
Lid

chachar's avatar

Nationaliteit:
Ik moet wel lachen alls ik dit allemaal lees. De Tsjechen kunnen niet rijden? Hoe komen jullie da bij? Toen hier in Nederland op eens 4cm sneuw op weg lag, lag de heele verkeer plat en de leger was dekens en warme tee an het uitdelen!! 700km files!!! Onvoorstelbaar.
Nouw ok, genoeg grapjes. Er sit wel wat in. Soms moet ik ook met de hoofd schuden, want sommiche mensen rijden echt alls idioten en brengen de boel om zig heen in gavaar. Maar dat kan in Nederland ook hoor. Ik rij zon 70dkm per jaar en ik kom de raarste dingen-situaties tegen.

Overigens: ik leerde in m´n entje het auto rijden in Frankrijk. En pas naar en jaar en half en 40dkm ging ik eerst een rijbewijs halen. En dat ging binen een week. Ok, dat mag niet, maar ik had echt een goede school. Want de Francen rijden pas éécht wild!!!!

Tsjechen rijden slecht en gevaarlijk?? Gaa eens door Polen rijden, daar belef je eerst wat, hoor ;-)

Een voorbeldje te geven: met m´n vriend zijn wij onderweg door Polen over het binnenlands weg richting Berlijn... wij in een Audi A6 Quattro 2.7BiT 230pk en gaan we gemakelijk zon 100-110km/h en toen een Fiat Maluch van 25jaar oud met 0,00001pk gaat ons in een rechte bocht inhaalen. Ik dacht ik zie niet goed. gewoon niet te geloven.
chachar is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-08-07, 19:39   #56
Actief Lid

Tieske's avatar

Nationaliteit:
Mogen kleine autootjes met ietsje minder pk's dan geen grotere autootjes inhalen??? Volgens mij heeft iedereen recht op evenveel afsfalt en zijn er net zoveel gekken die in kleine autootje als gekken die in grotere autootjes rondrijden.
Tieske is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-08-07, 20:37   #57
Lid

chachar's avatar

Nationaliteit:
Wat ik ermee bedoelde was dat jouwst een sukkel in een klein autootje een groote wou inhalen alleen te laten zien dat hij dat ook kan. Hij dee het op een gevaarlijke plek en hij dee er te lang over. Dat wou ik mee zeggen. Tuurlijk mag ieddereen inhalen¨, maar niet om idere kost.
chachar is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-08-07, 21:59   #58
Actief Lid

Vtipil's avatar

Nationaliteit:
tsjechie is ook 2 keer zo groot en heb je daar maar paar honderd km aan snelwegen! Als je in nederland niet constant in de file stond en er hier net zo veel snelwegen waren als in tsjechie zou het aantal verkeers slachtoffers ook anders zijn! zeker zijn er aardig wat tsjechen welke zijn kamikaze piloten! ik zelf rij altijd heel snel in de auto maar haal nooit op een gevaarlijk punt in! en erger me aan nederlanders welke helemaal geen rekening houden met medeweggebruikers! spiegels hebben ze alleen maar voor de sier! daar kijken ze niet in! op snelweg constant links rijden en als je ze wil op tweebaans weg inhalen dan gaan ze liefste op de middenstrook rijden zodat je bijna geen plek heb! tsjechen zijn gewoon gewend in halen zoals ze zijn gewend letten op dieren snachts langs de weg! al paar nederlandse vrienden welke achter mij reden hadden me bedankt dat ik had ze gewaarschuwt dat daar een dier staat. Dat hadden ze zelf zeker niet gezien! Als je je auto goed kent en kan inschatten hoeveel tijd je nodig hebt om in te halen en kan inschatten hoe hard je tegenligger rijd dan vind ik dat je kan makkelijk inhalen! als je kijkt niet alleen naar de autos maar ook naar mensen welke achter het stuur zitten wat ze aan het doen zijn of waarheen ze kijken kan je ook sommige situaties al vantevoren verwachten! ik vind dat tsjechen veel meer overzicht hebben op de weg!!!
Mirek
Vtipil is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-08-07, 05:54   #59
Volwaardig Lid

cor321's avatar

Nationaliteit:
De cijfers van de verkeersongevallen bewijzen hoeveel overzicht de Tsjechen hebben
cor321 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-08-07, 09:36   #60
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
En wat zijn deze cijfers, mijn waarde??????
Macek is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels