![]() |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Sportieve activiteiten omgeving Nova Paka
Ik ga met 2 gezinnen op vakantie tussen de 14 en 21 jaar. We hebben al een vakantiehuisje gevonden. Nu wil ik weten of er iets doen is in de buurt van Nova Paka zoals mountainbiken, klimmen, abseilen en raften. Kunnen julllie mij hier bij helpen?
Ik kan totaal geen Tsjechisch |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nieuw Lid
|
Hallo,
In Nova Paka zelf kan je in de steengroeve duiken, volgens de kenner is dit zeer de moeite waard. Verder kan men in het reuze gebergte Spinleruv Mlyn bijv., eigenlijk alles doen op het gebied van actie, bijv: abseilen, raften ,mountainbiken, rodelen, tokkelen, zwemparadijs etc etc. In het boheems paradijs, (cesky Rai) adrspach of anderen rotsformaties kun je ook klimmen, abseilen en natuurlijk kun je overal heerlijk wandelen. Heel veel plezier! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Legende
|
Daar moet je volgens mij wel enige ervaring voor hebben. Groeveduiken is immers niet ongevaarlijk.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nieuw Lid
|
Duiken in steengroeve omgeving Nova Paka
Zelf ben ik een sportduiker die in het Zeeuwse maar mag gerust ook verderweg een duik maken.
In een sportwinkel in Jicin raakte ik aan de praat met een verkoper die deed overkomen ervaring te hebben met het duiken in de steengroeve. Het leven onderwater is volgens zijn ervaring niet spectaculair te noemen, de verkoop van duikmaterialen was volgens zijn zeggen bedoeld voor diegenen die op vakantie gingen naar gebieden als de Rode Zee. Voor iemand zonder verdere duikervaring lijkt het me niet verstandig dit uit te proberen in een oude steengroeve. Zeker een first-dive ervaring maak je in een zwembad onder begeleiding van een instructeur. In onze volgende zomervakantie, begin juli 2008, is het een overweging waard om mijn duikuitrusting mee te nemen. Ik zoek hiervoor nog wel een duikbuddie met een eigen uitrusting. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Actief Lid
|
Wij gaan dit weekend naar huis kijken, wou eerste instantie duikspul mee nemen,maar denk dat we tijd te kort komen dan. Mochten we een huis vinden binnenkort, tja dan zit de mogelijkheid er zekers in dat we de duikspullen wel een keer meenemen.............en dan de tsjechie eens van onder de waterspiegel gaan bekijken
Alles proberen ........ |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Actief Lid
|
eey,
we hadden zelf ook een huisje vlakbij Nova Paka(Stupna) maar als je even rijdt is er van alles te doen: -Rodelen(In spindleruv Mlyn of Harrachov -Paardrijden(In Knezice) -Raften(In Harrachov) -Verschillende bergen beklimmen/afdalen met of zonder kabelbaan. -Mountainbiken( Je kunt op veel plaatsen zelf mountainbikes huren--! wel een kaart meenemen! maar er zijn ook genoeg mountainbike tochten met begeleiding(kijk eens in Vrchtlabi) - voor meer Informatie: In Vrchtlabi heb je een soort "VVV" in het centrum doorrijden door de winkelstraat tot een plein waar rechts een kerk staat dan staat hij daar ergens Links, daar kun je dingen vragen, kaarten kopen, enz... |
|
|
|