|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#21 |
|
Legende
|
wellicht is er nog een huisje vrij in het Openluchtmuseum in Arnhem ? ik geef je gelijk Macek. dat is ook voor ons een reden geweest om daar een huisje te kopen. voor nu een vakantie huisje, voor (hopelijk) later voor mininaal 8-10 maanden per jaar de vast verblijf plaats. ook zal het in Tsjechie veranderen, het zal op het platteland niet zo'n vaart lopen. net als in Nederland zullen de grote steden het eerst verloederen en langzaam zullen de Middeleeuwen terugkeren. maar je vergeet 1 ding Macek. ook in Tsjechie komt de Euro eraan ! ![]()
|
|
|
|
#22 |
|
Actief Lid
|
Ik zit nu 3 jaar in de grote stad en ik vind het prachtig allemaal. Veel heimwee heb ik niet. Ik ga over twee weken weer eens een kijkje nemen in de lage landen na 8 maanden er niet geweest te zijn. Dit meer om mijn Familie en vrienden te zien. De afstand tussen NL en CZ is niet erg groot en het vliegen wordt steeds goedkoper. Er is dus altijd een goede mogelijkheid evt. om vliegensvlug heen en weer te reizen.
Ik ben wel van plan om komende maanden iets buiten de stad te vinden want de drukte en de smog is soms wel erg vervelend en dan zit je ook meteen in de natuur. Of Tsjechie beter om te wonen is dan Nederland, is voor mij moeilijk te zeggen. In de meeste gevallen hangt het af van wat je verwacht van de levens standaard en of de interresses passen met wat het land te bieden heeft. Ik kan heel goed begrijpen dat mensen liever dicht bij hun naasten zijn en dit boven hun intuitie/verlangens verkiezen. Aangezien ik nog bezig ben mijn leven op te bouwen valt er niet veel te verliezen. Gelukkig krijg ik steun van iedereen. De stad zelf is bezig aan maximale vernieuwingen. Wat in NL 20 jaar duurde schijnt hier (sinds toetreding tot de EU) in 10 jaar mogelijk te zijn. Wat betref de rest van het land loopt het idd niet zo hard en de rust waar de meeste mensen voor komen zal daar zeker gehandhaafd blijven. gr jord
|
|
|
|
#23 |
|
Volwaardig Lid
|
Het is niet onaardig bedoeld hoor Macek, maar stel je wordt overhoop gereden door een roekeloze Tsjech en je hebt een gecompliceerde beenbreuk (of nog erger) en woont dan in Tsjechie, wat doe je dan?? Waar ga je heen voor behandeling en revalidatie?? Dat is toch wat ik me nu afvraag eigenlijk...
![]() |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Pivonist
|
Even voor alle duidelijkheid, ik draai in de toekomst de zaak om, ik ga af en toe naar Nederland op vakantie en om het een en ander te regelen want ik laat mij niet uitschrijven in Nederland. Ook als er weer wat met mij iets ernstigs gebeurt dan ga ik als een speer naar Nederland. Maar voor de overige, zeg maar 10 maanden, ben ik in Tsjechië.
|
|
|
|
#25 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Actief Lid
|
Daar heeft Macek zo zijn redenen voor.
Maar lees de topic http://www.tsjechie.net/board/f34/de...erd-11351.html en misschien verklaart dat zijn mening |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Pivonist
|
Nou, ik wil het zelf wel vertellen, ik ben teruggekomen met een infectie van hier tot Tokio en men had daar mij volkomen ameteuristisch behandeld. Dus ik vindt tsjechië top maar voor ingewikkelde ingrepen ben ik liever hier, vandaar mijn tweeslachtigheid op dit gebied!
|
|
|
|
#28 |
|
Forum Freak
|
(Ik denk anders over deze situatie... sorry Arie/Macek)Ik heb uitstekende ervaringen met verschillende ziekenhuizen, ouderwets en modern. Niets te klagen. Maar het is even wennen en aanpassen.
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Legende
|
zulke missers worden helaas ook veel in Nederland begaan. ik denk dat Macek gewoon enorme pech heeft gehad. open wonden icm onderliggende open botbreuken zijn altijd extra gevoelig voor ontstekingen.
|
|
|
|
#30 | |
|
Pivonist
|
Citaat:
Ik ben teruggekomen met necrotisch weefsel, dat zegt toch genoeg, en o ja, het eten was er ook zo fantastisch, de kok had een opleiding gehad in Buchenwald of zo!
|
|
|