|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Wij gaan nog op vakantie naar Tsjechië!
Vrijdag 17 augustus gaan wij voor 10 dagen naar Tsjechie, Het wordt voor ons de 1e keer dat we er op vakantie gaan. Begin juni zijn we er even een weekend geweest, maar toen was het koud en mistig. Mijn man en ik gaan voor het eerst samen en we hebben een 8 persoons huis gehuurd in Vernerovice, Dat ligt niet ver van Teplice,Trutnov en Broumov. En op 4 km van de Poolse grens in Noord-Bohemen. Wij vertrekken om ongeveer 10 uur s'morgens vanuit Veenendaal en willen eigenlijk een overnachting in Duitsland doen omdat we pas zaterdag in het huis mogen, het liefst langs of in de buurt van de snelweg, wij zaten eerst in Dresden te kijken, maar daar in de buurt schijnt er nogal veel aan de wegen gewerkt te worden. De bedoeling is om Via Gorlitz Polen in te gaan. Wie heeft er tips voor ons? En wie kent de omgeving waar wij zitten en kan ons daar over nog tips geven?
alvast bedankt Jolly |
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nieuw Lid
|
Wij gaan ook! vrijdag nacht gaan we rijden. Hopen er rond 14.00 te zijn. Zitten in Javornik, ook in de buurt van Trutnov.
Echt een leuke omgeving en van alles te doen! Veel plezier! Groetjes marijke
|
|
|
|
#3 |
|
Legende
|
ik zou vanaf Cottbus (duitsland) doorrijden naar Legnica, dan Walbrzych, bij Golinsk de grens over.
ons kost dat meestal 10.30 uur reistijd vanuit het westen des lands naar ruprechtice.
|
|
|
|
#4 |
|
Nieuw Lid
|
Wij gaan een week later naar Rokytnice en hebben een overnachting geboekt in een Formule 1 hotel bij Leipzig.
De rotsen bij Adrspach zijn de moeite waard, daarnaast is een rit naar Praag mogelijk. Pec pd Snezkou, met de kabelbaan naar de Snezka en terug wandelen. Wij zijn toen we in de buurt van Trutnov zaten ook 2 dagen naar Auschwitz geweest, was zo'n 320 km, maar wel de moeite waard en heel indrukwekkend. Bericht 13-08-07 om 19:33 aangepast door alaan. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
kun je zien waar aan de weg wordt gewerkt bij de oosterburen. Wij zijn 6 weken geleden via Dresden richting Gorlitz gereden en 3 weken later weer naar huis gekomen. Op de heen weg waren toen wel wegwerkzaamheden vlak voor Dreseden ( 6 km file hierdoor) op de terugweg geen wegwerkzaamheden meer geizen (beide zijde). Ze waren denk ik klaar. ![]()
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Nieuw Lid
|
Citaat:
Mail naar: gvanderhoek [gvanderhoek@wanadoo.nl]. Het is vanuit Karlovy Vary slechts 250 km naar het Reuzengebergte. Mooie rit over provinciale wegen. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Nieuw Lid
|
Maar volgens mij niet echt logisch om via die route naar het Reuzengebergte te gaan.....= dik 300 kilometer en 4 - 5 uur rijden minimaal !!
Bericht 14-08-07 om 07:41 aangepast door alaan. |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Volwaardig Lid
|
Citaat:
Van overnachtingen weet ik niet zoveel want wij rijden in 1 keer door van Ned. naar CZ. De opmerking van Michel is wel erg voorbarig. Op het gehele stuk van Oldenzaal-Hannover-Leipzig-Dresden vinden wegwerkzaamheden plaats waarvan sommigen pas in 2010 klaar zijn. Ze werken slechts van "8 tot 5" Hou dus rekening met files. Ik wens jullie een fijne vakantie. groeten Ben |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Nieuw Lid
|
Hoi.
Wij vertrekken,zaterdag laat in de avond.En gaan naar Markousevice.Is ongeveer 12 kilometer,bij Trutnov vandaan.Ben benieuwd hoe het daar is. Maar hoop op goed weer,niet te heet,maar wel lekker wandel weer.Een hele fijne vakantie allemaal. Groetjes Sonja |
|
|
|