![]() |
|
|
#41 |
|
Lid
|
RE: Reisverslag Lilianne en Christiaan
Leuk, dat reisverslag van jullie.
Ikzelf zou niet nog bijna elke avond de moed hebben om nog wat te gaan zitten intikken. Hopelijk zijn jullie niet ziekjes meer nu. Nog veel reisgenot, Nicole |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Volwaardig Lid
|
Dag 13 brengt ongeluk?
Ik ben niet bijgelovig maar dag 13 bracht in ieder geval slecht weer. ![]() Vanmorgen om 07:00 werden we wakker gebruld door de omroeper die in het Tsjechisch waarschijnlijk riep dat de mensen die met de triatlon mee deden het water in konden springen. Dat zou in ieder geval de 100/150 mensen verklaren die we het water in zagen rennen. Zeer interessant natuurlijk en we doken dus snel weer het bed in. Ik kan met trots zeggen dat het Lianne niet gelukt is om mij ziek te krijgen. Ik ben gewoon lamlendig van het weer denk ik. Lianne begint ook langzamerhand weer een beetje beter te worden. Hopelijk is ze morgen alweer zo opgeknapt dat ze genoeg energie heeft om ergens naar toe te gaan. Ik heb waarschijnlijk een pees in mijn rechterpols verrekt, want die pols voelt irritant pijnlijk als ik hem belast. Voor de mensen die gelijk dubbelzinnige opmerkingen willen maken. Ik ben links! Vandaag hebben we thuis gegeten omdat we nog volop pasta over hadden van gisteren. Morgen wil ik weer eens uit eten. Restaurant Florian werd aanbevolen door iemand van het Tsjechisch forum. Dit restaurant zit hier om de hoek in Frymburk. Er is trouwens wel lichte paniek hier. Lianne heeft te weinig leesboeken meegenomen. Allebei de boeken heeft ze uit. Dus nu kan ze niks lezen in bed. Een Nederlands boek vinden in Tsjechië, Oostenrijk en/of Duitsland is een groot probleem hebben we de afgelopen dagen ondervonden. Als iemand tips en/of adressen heeft, reageer dan even. Bol.com bezorgt wel in Tsjechië maar dat duurt minimaal 4 werkdagen. Dus dan is de kans groot dat het pakketjes pas aankomt als wij weg zijn. ![]() Ik heb vandaag weinig foto’s gemaakt. Ze staan in het fotoboek. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Super Lid
|
misschien kan ze van iemand een boek lenen
|
|
|
|
#44 |
|
Forum Freak
|
Voor zover ik hier altijd begrijp zit dat hele park vol met Hollanders, die zullen toch ook wel een boek bij zich hebben. Nou ik hoop maar dat ze snel weer opknapt, dan heeft ze geen tijd meer om te lezen en moet er weer eens wat gedaan worden
![]()
|
|
|
|
#45 |
|
Volwaardig Lid
|
Vyssi Brod
Vanmorgen werd ik al 08:00 wakker en voelde me perfect. Zelfs de pijn in mijn rechterpols is zo goed als weg. Kennelijk heeft het ontzien van die pols goed gewerkt. Aangezien Lianne nog aan het slapen was heb ik me even bezig gehouden met Forza Motorsport 2. Lianne werd om 08:30 wakker en vroeg hoe laat het was. Toen ik zei dat het 08:30 was heeft ze zichzelf weer uit gezet en is weer terug gaan slapen. Rond 10:00 heb ik een paar minuten voor mental coach gespeeld om Lianne te overtuigen dat we vandaag echt uit het appartement moesten. Hier was ze het op zich nog best wel snel mee eens. We spraken af dat we naar het klooster in Vyssi Brod zouden gaan. Het klooster gaat pas om 12:30 open op zondag dus we hadden nog tijd zat. Alles op het gemak dus. We kwamen rond 13:00 aan bij het klooster. Nadat we even buiten rond gelopen hadden, zijn we op zoek gegaan naar de plek waar we een rondleiding konden regelen. We hadden gelijk. Er was binnen 10 minuten een rondleiding in het Duits. Dat is nog altijd beter te begrijpen dan Tsjechisch voor ons. Helaas mochten er binnen in het klooster geen foto’s worden gemaakt. Jullie moeten mij dus maar geloven als ik zeg dat het heel indrukwekkend is. De rondleiding duurde ongeveer een uurtje. In een winkeltje in het klooster werd ik verliefd op een eeh “beest”. Ik heb uiteindelijk de kleine versie gekocht (+/- 30 cm hoog), maar ik twijfel nog of ik zijn grote broer ook ga kopen. ![]() Als basis is het een steen uit de rivier Moldau. Daar hebben ze dan poten en een kop van staal aan vast gemaakt. We hebben nog wat gedronken in het een kleine café op het kloosterterrein en zijn toen terug gegaan naar de wagen. Aangezien het nog veel te vroeg was om te gaan eten zijn we maar een eind gaan rijden. Dus ter plekke verzinnen om we rechts of links zouden gaan. Op deze manier kom je meestal op de leukste en mooiste plekjes. Er staan dus ook weer een paar hele mooie foto’s in het fotoboek. ![]() Op weg naar Frymburk kwamen we langs slideland, een rodelbaan voor kleine en grotere kinderen (ook voor mij dus!). We zijn na mijn spectaculaire afdaling gaan eten bij restaurant Florian in Frymburk. Het eten was perfect. We wilden allebei wel een kroket bestellen. Helaas dachten wij allebei niet aan aardappelkroketjes We hebben nog geen flauw idee wat we morgen gaan doen. Tot morgen dus. De foto’s van vandaag staan weer in het fotoboek. Laatst aangepast door Christiaan; 12-08-07 om 19:48. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Actief Lid
|
[quote=Christiaan;173750]Dag 13 brengt ongeluk?
Ik ben niet bijgelovig maar dag 13 bracht in ieder geval slecht weer. ![]() Restaurant Florian werd aanbevolen door iemand van het Tsjechisch forum. Dit restaurant zit hier om de hoek in Frymburk. En anders kun je deze Šímon a Helena Račákovi nog proberen ook heel goed. Die zit als je binnenrijdt halverwege links smakelijk,waar dan ook
|
|
|
|
#47 |
|
Nieuw Lid
|
ga eens eten in frymburk bij restaurant marcus is ook heel goed
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Volwaardig Lid
|
Ceske Budejovice en Tomtom.
Vandaag zijn we een kijkje gaan nemen in Ceske Budejovice. We zijn helaas niet verder gekomen dan het grote plein, zwarte toren en de straatjes er om heen. Toen begon het te regenen en zijn we in de wagen gaan zitten. We hebben toen de hulp in geroepen van Tomtom. Hij moest ons maar eens naar een toeristisch attractie brengen. Hij bracht ons naar Holasovice. Een pittoresk dorpje in de boheemse binnenlanden. ook dit dorpje staat op de UNESCO werelderfgoedlijst. In dit dorpje hebben we wat gedronken en gegeten. Dat ging niet helemaal lekker. Ik had als voorafje iets met vlees besteld. Toen het geserveerd werd had ik al mijn twijfels maar goed. Wie weet is het wel gewoon vlees. Ik nam een hapje en ging bijna over mijn nek. Het was overrijpe camembert. En probeer dan maar eens duidelijk te maken dat ze het verkeerde hebben gebracht. De serveerster sprak helaas net zoveel Duits/Engels als ik Tsjechisch sprak dus we hebben samen een potje Hints gedaan. Na het eten hebben we de toeristische route terug naar Ceske Budejovice genomen. Even boodschappen gedaan bij de Interspar en daarna terug naar “huis”. Het is nu 19:00 en vanavond koken we zelf. Morgen gaan we schieten. Met een politiepistool, een klein kaliber machinegeweer en een AK47. In Ceske Budejovice stond trouwens ook een leuke politieagent. Zo heb ik ze in Nederland nog niet gezien.![]() De rest van de foto’s staan in het fotoboek. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Volwaardig Lid
|
Schieten en dom dom dom
Vandaag was DE dag. Vandaag zou ik een jongensdroom waar gaan maken. Chris zou gaan schieten met een kalashnikov. We moesten om 14:00 op de afgesproken plek net buiten Frymburk zijn. Ik werd al om 07:00 wakker en aangezien dat best wel vroeg was ben ik maar terug naar bed gedaan. Gelukkig lukte het weer om in slaap te komen. Ik werd om 11:30 wakker en heb ik ontbijt klaar gemaakt voor ons beiden. Om 12:30 zijn we naar het klooster in Vyssi Brod geweest om toch de grote broer te kopen van mijn aardappel op pootjes (goede omschrijving Mark). ![]() Toen we op weg gingen naar Frymburk reden bleek dat we veel te vroeg waren. We hebben even wat gedronken bij restaurant Florian en zijn daarna op weg gegaan naar de schietbaan. Ik dacht dat we mochten schieten met 3 geweren/pistolen maar het bleek dat we er 2 mochten kiezen uit 4 keuze’s. We kozen voor de Luger (Tsjechisch politiepistool) en de Kalasnikov (DUH!!!). Na een instructie begonnen we met de Luger. Oorbescherming op dat ding goed vasthouden. Van de 15 kogels heb ik er 2 in de roos geschoten en in totaal 14 op de schijf. Die ene kogel heeft vast een toerist in het bos geraakt denk ik. Lianne heeft van de 15 kogels 3 in de roos en 12 in totaal op de schijf. De 3 andere kogels hebben weer toeristen geraakt. Hierna heb ik met de Kalashnikov geschoten. Dit geweer had ietsje meer terugslag dat het pistool en Lianne begon wel erg te twijfelen of ze het nog wel wilde. Nadat ze 1 schot had gelost om te proberen, zag ze af van het verder schieten. Ik heb toen haar 15 kogels mogen schieten. Ik heb dus 30 kogels mogen schieten met de Kalashnikov. 1 in de roos en 28 in totaal op de schijf. Weer 2 gewonde/dode toeristen in het bos dus. In totaal hebben we vandaag 6 toeristen verwond of gedood. Toch geen slechte score voor een dinsdag. Het schieten was een fantastische ervaring en ik ben ook blij dat ik het een keer meegemaakt heb. We hebben heel veel foto’s gemaakt, want zoiets gebeurt niet elke dag. Toen we net betaald hadden en we bijna weg wilden gaan, zei Lianne dat de camera melde dat hij geen CF Card had. Op dat moment stortte mijn wereld even plaatselijk in en ik hoopte heeeel erg dat ze een grapje maakte. Terwijl ik wachtte op haar antwoord wat natuurlijk “natuurlijk maak ik een grapje” moest zijn, brak het zweet me uit. Helaas bleek het geen grapje te zijn en hebben we dus geen foto’s van het schieten. Het liefst pakte ik toen alle spullen in om te vertrekken naar Nederland. Maar goed, dat was niet echt een optie. Aangezien het nog niet zo laat was wilde ik ook nog wel een elektrische boot (max 8 km/u ofzo ) huren om rond te varen op het Lipnomeer. Helaas was dit vandaag niet mogelijk volgens een meneer bij Lipnorent. Die meneer kon heel erg blij zijn dat ik mijn Kalashnikov niet meer in mijn handen had. Mocht iemand mij in een rare toestand tegenkomen met een Kalashnikov in mijn handen. Ren dan vooral naar mijn linkerkant! De reden zie je hieronder: Ik heb kennelijk een afwijking naar rechts. Ik wilde me even afreageren na alle ellende met de foto’s en elektrische boot. Waar kan dat beter dan bij slideland. Lekker keihard de rodel/bobsleebaan af. Het lijkt vreselijk hard te gaan maar in werkelijkheid ben ik niet boven de 55 km/u geweest. Maar goed, het werkte wel. Ik had gisteren teveel Mexicaanse zooi met rijst klaar gemaakt dus jullie hoeven niet te raden wat we vanavond gegeten hebben. Alle 10 de foto’s (%^&^%) van vandaag staan in het fotoboek. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Moderator
|
Complimenten!! Ook voor het fotoboek
|
|