|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Actief Lid
|
Het aftellen is begonnen...
Ik ben ondertussen al vergeten hoeveel jaar we bezig zijn met het zoeken van een goede woonplaats in Tsjechie, denk een jaar of 6-7. Een 4-tal jaar geleden hebben we dan eindelijk grond kunnen bemachtigen in Kvilda, hartje Sumava, en is de strijd om een bouwvergunning begonnen, zeker geen makkie maar het loont de moeite.
Volgend weekeind is het dan zover, de verhuiswagen zal voor de deur staan, en hoe weet ik nog niet maar alles moet er in !!!! Onze paarden staan nu al een tijdje in Tsjechie, de rest van de beestenboel moet met ons mee. Voor mij is het een droom die eindelijk werkelijkheid wordt, ik kan me eindelijk gaan toeleggen op het fokken en trainen van paarden en dit in een prachtige omgeving. Ik mag dan wel een mooie carriere gehad hebben hier in Belgie, ik zal de drukte en het opgejaagde gevoel zeker niet missen. Ook voor de kinderen is dit het ideale moment, ons oudste zoontje mag vanaf september naar school dus kan hij gelijk ginder gaan. Toen we enkele weken terug in Kvilda waren was ik toch wel opgelucht hoe goed hij Tsjechisch kan, m'n man spreekt enkel tsjechisch met hem maar voor de rest was hij overal Vlaams gewend. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Actief Lid
|
Ook ik wens jullie heel veel succes.
Als ik het zo lees zijn jullie niet over één nacht ijs gegaan en zijn jullie goed voorbereid. Wat heerlijk dat je je kunt gaan toeleggen op het fokken van paarden. Voor je fousek ook leuk om weer terug op de basis te zijn .Hou je ons op de hoogte? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
VIP Lid
|
Héél veel succes gewenst in het mooie Tsjechië en dat al jullie mooie dromen waar mogen worden!! Ik neem aan dat jullie ons zo af en toe op de hoogte houden.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nieuw Lid
|
Heel veel geluk gewenst !
Waren vorige maand in Kvilda. Daar kunnen wonen ! Die prachtige natuur, die rust ! Geniet ervan ! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Pivonist
|
Ik wens jullie veel suk6 en ik bewonder mensen die hun nek uitsteken.
Ik ben ook aan het aftellen, nog 1570 dagen!
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Actief Lid
|
Bedankt allemaal, en jawel hoor, ik blijf op het forum. Ik ben dan wel geen lustige schrijfster, ik zal toch proberen m'n ervaringen van deze grote stap met jullie te delen.
En voor diegenen die Kvilda passeren, de koffie staat klaar met een goeie neut tot gauw ![]() |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Legende
|
Citaat:
|
|
|
|
#10 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Wauw wat gaaf. Paarden gaan fokken in Tsjechie. Enwat lekker dat jullie peuter daar meteen naar school kan. En wat dan natuurlijk wel heel makkelijk is dat hij Tsjechisch spreekt. Ik wens jullie heel veel plezier en goede verdiensten bij het fokken met de paarden.
|
|
|
|