![]() |
|
|
#1 |
|
Super Lid
|
Is Tsjechië anders dan vorig jaar?
net terug van 2 wkn tsjechie en 4 wkn slovakije is ons hetvolgende opgevallen:
de prijzen zijn aanzienlijk gestegen t.o.v vorig jaar.sommige campings hebben hun prijzen met tientallen procenten verhoogd .vooral de prijzen van elektra zijn erg gestegen . het aantal nederlander wat boven praag bleef is wat terug gelopen,beneden praag is het aanzienlijk gedaald.althans wat wij gezien hebben en wat campinghouders ons vertelden (sommige zeiden waar blijven de hollanders) een aantal doorgaande wegen zijn aanzienlijk verbeterd maar we zijn toch heel wat achterstallig onderhoud tegen gekomen waar de laatste maanden niets is aangedaan. van verschillende tsjechen hoorde je de klacht dat al het geld naar praag en omgeving,reuzengebergte en omgeving lipnomeer gaat. over slovakije kan ik hier niets melden maar....... toch blijft tsjechie een prettig vakantieland!!!!!! maar om een belg te citeren: als de prijzen verder omhoog gaan ga ik liever naar zuid-frankrijk |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Lid
|
RE: prijzen gestegen
Zijn in juli 3 weken met z'n tweetjes in de "niet-toeristische gebieden" in Tsjechië geweest, op camping met een klein tentje, elke dag op restaurant, weliswaar nooit erg uitgebreid en met benzine en alle kosten in waren we 1500 euro "kwijt". Denk niet dat je dat kan in Zuid-Frankrijk. Maar ja, we willen/zoeken niet allen hetzelfde hé. Ga heel graag terug naar Tsjechië volgend jaar !
Kan wel begrijpen dat je dit aanhaalt, maar tijden veranderen, de tijd staat nooit stil hé. Groetjes, Nicole |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Super Lid
|
Ik zie Tsjechie al 18 jaar veranderen. Elk jaar is anders en niet altijd beter. Veel goede veranderingen gezien, maar ook veranderingen waarvan ik denk; moet dat nou!
Ook in het ZW van Tsjechie zijn er aanzienlijk minder Nederlanders gesignaleerd dan een paar jaar geleden. Campings als Hnacov, Benovy en Nepomuk stonden bomvol met Nederlanders. Nu aanzienlijk minder. Ach, het selecteert zich uiteindelijk wel in de echte Tsjechie-liefhebbers. Ik kan het dan ook niet voorstellen dat Cor volgend jaar naar Frankrijk gaat. Geloof er geen barst van. Zeker niet vanwege de prijzen. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Actief Lid
|
Ook wij vinden Tsjechie veranderen, maar weten niet of dat komt, omdat we dit jaar meer in het reuzengebergte en Praag waren en de afgelopen drie jaren in het zuiden en westen van het land. Natuurlijk verandert er veel door de tijd. Wat ik bijvoorbeeld miste waren de vele gele stangen waarmee de auto beveiligd word tegen dieftsal, en nu veel meer elektronische autoalarm. Maar at soort veranderingen zie je ook in Nederland. Je ziet steeds minder oude Skoda auto's rijden, maar dat geld ook voor het voormalige DDR, waar je ook minder trabants ziet.
Veel wegwerkzaamheden zie je steeds meer volgens de "arboregels"gebeuren net als in Nederland. Maar ja af en toe rijd je wel achter een vrachtauto met puin zonder afdeknet waardoor je steenslag krijgt, maar ook dat zal in snel tempo afnemen. De bouwvallige huizen worden meer en meer opgeknapt en over een paar jaar zal het zich kunnen meten met elk west europees land. Maar dat betekend ook dat de prijzen zullen stijgen, je veel meer luxueuze vakanties krijgt en een uitstekende infrastructuur, maar de charme van het Tsjechie wat we kennen gaat er wel een beetje af. Maar ja wij willen zelf ook steeds moderner en beter leven, dus daar ook en hierdoor zal het land steeds meer veranderen. Misschien sneller dan bij ons, maar na verloop van tijd zal het ook in ons tempo gaan |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Volwaardig Lid
|
Is Tsjechie dan niet meer zo goedkoop? wij willen volgend jaar met de vouwwagen naar Tsjechie, juist omdat het daar voor ons nog betaalbaar is om op vakantie te gaan.
Wij zijn met zijn 7en, Gerard, Erna en de kinderen 21, 18, 10, 6, 2. Vakantie kost altijd geld, daar gaat het niet om, maar als het daar erg duur wordt? Wie weet nog een leuke camping met dingen te doen voor de kinderen, bergen en nederlandse beheer? Groetjes Gerard en Erna |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Legende
|
Citaat:
En wat die camping betreft dan zit je hier goed. Zowel voor de groten als voor de kleinen zal er veel te beleven zijn. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Super Lid
|
het valt best mee de prijzen. misschien wel iets duurder maar een drankje is nog steeds rond de 25 kroon. en uit eten kan ook nog wel voor goedkoop. dus gewoon allemaal gaan.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Actief Lid
|
Niet allmaal hoor dan wordt het zo druk daar.
A3. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
VIP Lid
|
15 jaar geleden kostte een drankje in Tsjechie de helft, inderdaad. Maar toen kostte een pilsje bij ons in het cafe nog minder dan de helft. Alles wordt duurder, en overal.
|
|
|
|