|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Pivonist
|
Is Tsjechië beter dan Nederland om te wonen?
Ikzelf heb gekozen om na mijn pensionering te vertrekken en hoofdzakelijk in Tsjechië te verblijven. Ik draai het om, ik ga dan af en toe naar Nederland en wel om de volgende reden; Het is me hier te druk, te betuttelend, in Tsjechië vind ik nog de rust waar ik behoefte aan heb en dan nog de schitterende natuur, dus wegwezen hier.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Actief Lid
|
Ruim 2 jaar wonen wij nu in Tsjechie en we zijn niet 1 keer teruggeweest naar Nederland,het bevalt ons hier stukken beter dan het overvolle Nederland en het landklimaat is ook niet verkeerd.
Iedere dag zonder stress en in langzaam tempo de dag door,genietend van de overweldigende natuur en vooral de eenvoud van de Tsjechen....we zijn al halve Tsjechen volgens de meeste mensen die ons bezoeken laat het nog heel lang blijven zo.Ik geef je dus groot gelijk Macek ![]() |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Super Lid
|
Dat is gemakkelijk gezegd, Macek. Doen is iets anders. Er zijn nu eenmaal zaken die ons er van weerhouden om volledig naar Tsjechie te verkassen. Jouw redenen zijn legitiem. Wij ervaren ook de rust, de ruimte en de schitterende natuur van Tsjechie. En zo zijn er nog wel een paar dingen die voor Tsjechie pleiten. Maar er zijn ook in Nederland de nodige belangen. Je kinderen, je ouders(moeder), vrienden, kennissen, buren, werkzaamheden, hobbies.
Nee, Tsjechie blijft voor ons een "vakantie"land waar we veel zullen verblijven, maar we blijven wel "permanent" wonen in Nederland.
|
|
|
|
#4 |
|
Lid
|
wonen in Tsjechie
Wij wonen nu ruim een jaar in Tsjechie. En hebben toen we hier gingen wonen de afspraak gemaakt met kinderen en kleinkinderen dat wij vier keer per jaar naar Nederland komen.
Wat wij ook tot nu toe steeds hebben gedaan . Maar als we dan weer thuis in Tsjechie komen zijn we blij en dankbaar dat wij in dit land mogen wonen. Macek wij geven je groot gelijk Chinto |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Groot gelijk Mack, wegwezen hier uit Nederland. Wij zijn ook van plan mettertijd hier weg te gaan, maar niet naar CZ.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Forum Freak
|
Ik kan het mij best voorstellen dat jullie het daar zo goed naar je zin hebben, maar wat dat betreft voel ik toch meer voor de mening van Tabe, ik wil er heel graag met vakantie naartoe maar ik wil in Nederland blijven wonen, voor de kinderen, kleinkinderen, familie, vrienden en kennissen maar zeker ook voor de natuur hier, want zoals die bij ons is hebben ze niet in Tsjechië!!
![]() |
|
|
|
|
|
#8 |
|
VIP Lid
|
Niet naar CZ Sas? Je maakt me nieuwsgierig!
|
|
|
#9 |
|
Actief Lid
|
Als je gepensioneerd bent en niets bindt je aan Nederland dan is de beslissing om in een ander land te gaan wonen niet zo moeilijk.
Als je hier nog van alles hebt, zoals Tabe aangeeft (ouders, kinderen etc), wordt de beslissing moeilijker. Als je nog in je werkzame leven zit is het niet voor iedereen weggelegd om on CZ te gaan wonen en werken. Er moet tenslotte brood op de plank komen. Een aantal keren per jaar naar je favoriete vakantieland is dan een van de weinige opties die overblijft. |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
|
|