|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Najaar naar Tsjechië: verstandig?
Hallo forumbezoekers,
Allereerst: wat een goed en druk bezocht forum is dit! Niet gedacht dat zoiets bestaat. Ik wil direct gebruik maken van jullie kennis. Ter compensatie van onze totaal verregende Noorwegen vakantie deze zomer willen wij, gezin van 4, dit najaar in de herfstvakantie een stedentrip maken naar Praag. Ik heb een pension in Melnik op het oog (véél goedkoper dan Praag). Omdat ik absoluut geen ervaring met Tsjechië hebt vraag ik me af of dit een verstandig besluit is wat betreft het tijdstip (22 oktober - 27 oktober). Overigens de af te leggen afstand van 900 kilometer naar Melnik vinden wij geen enkel bezwaar als daar enkele dagen wandelen in de natuur en cultuur tegenover staat. Kortom: doen of niet doen! Ik ben benieuwd naar ervaringen van de 'deskundige'. Alvast hartelijk dank voor een/de reactie(s). Groeten, Arie |
|
|
|
|
|
#2 |
|
VIP Lid
|
ik heb geen ervaring met tsjechie in de herfst alleen in de zomer. maar er is altijd een kans dat er een buitje regen komt ook in de zomer. maar er is altijd wel een alternatief programma te bedenken dus. ik zal het zeker doen.
|
|
|
|
#3 |
|
Nieuw Lid
|
tsjechie in de herfst
Wij gaan al jaren ook in de herfstvakantie en we hebben zelden een compleet verregende vakantie gehad.Tja, dat blijft een gok. De Tsjechische natuur is geweldig mooi in die tijd van het jaar met al die verkleurde bomen. Suuces!
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Actief Lid
|
Wij gaan elk jaar in het voorjaar (2x in april en mei), zomer (juli/augustus), oktober (herfstvakantie) en met de kerst.
Wij gaan tot nu toe al 5 jaar (eigen huis) in deze perioden en mijn partner nog langer (zeker vanaf 1991) en hebben minder regen meegemaakt in de herfst dan in NL. Vorig jaar zelfs geen dag ! Hierbij een prachtige foto die vorig jaar is genomen bij ons in de buurt.
|
|
|
#5 |
|
VIP Lid
|
herfst.jpg
Alle seizoenen zijn mooi in Tsjechië, maar de herfst is mijn favoriet qua natuurschoon. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
VIP Lid
|
Wij gaan ook al jaren in de herstvakantie naar Tsjechie.
Meestal mooi weer, soms al een beetje vorst, maar niet te koud. En heel mooie natuur!
|
|
|
|
#8 |
|
Nieuw Lid
|
Najaar naar Tsjechië: verstandig?
Hallo Forumbezoekers,
Dank, dank voor jullie reactie's. Super!! Als ik de reactie's en foto's zie, ga ik vananvond direct het pension bevestigen dat wij er in het najaar aankomen! Wat een schitterende kleurenpracht!! Bang voor een regenbui zijn we zeker niet. Wel is er nog twijfel of alles nog wel te bezoeken is in Praag of dat er een wintersluiting van sommige musea ed. is Ik ben zeer benieuwd wat ons te wachten staat. Mocht u nog tips hebben dan hou ik me aanbevolen. Wij logeren in Melnik en willen wandelen en Praag bezoeken. Groeten, Arie |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Pivonist
|
Gewoon gaan, Tsjechië is 365 dagen schitterend!
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Actief Lid
|
Je hebt gelijk Arie wat betreft de 'winterstop' van een aantal musea e.d., maar bekijk ook de links naar diverse info/toeristen sites. Vaak kun je via de 'taalvlag' doorklikken naar Engels.
En zoals onze Macek aangeeft: gewoon gaan (maar jah...hij is dan ook verslaafd aan de pivo ...alle pivo !)
|