het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 31-07-07, 16:09   #41
CZ Moderator

Gambrinus's avatar

Nationaliteit:
Daarnaast zijn er in de oude stad 2 grotere ondergrondse parkeergarages; onder het Rudolfinum (namesti Jana Palacha) en naast het Nationaal Theater (parking Narodní Divadlo).
Gambrinus is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 31-07-07, 16:15   #42
Nieuw Lid

Citaat:
franky01 schreef:
Bericht bekijken
Ik denk dat ik er uit ben. Ik parkeer de auto bij de P+R parking Zlicin (west-praag) en neem daar de metro naar het centrum. Parkeren kost daar maar CZK 10 per dag!
Met de metro ben je dan in ca. 20 min. in het centrum van Praag.
Ben er 2 weken geleden geweest. P+R was vol, maar er is ruim voldoende (gratis) parkeerplaatsen bij het grote winkelcentrum wat er ligt. Ik kan het iedereen aanraden.
franky01 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 31-07-07, 19:58   #43
Nieuw Lid

zusterclivia's avatar

Nationaliteit:
harstikke bedankt!!
mijn verslag zullen jullie hier zeker lezen!
zusterclivia is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-08-07, 10:29   #44
Nieuw Lid

jojoti's avatar

Nationaliteit:
Bewaakte parkeerplaatsen hoeven geen garantie te zijn dat je auto veilig staat. Wij stonden bewaakt (openlucht) aan de rand van Praag en hadden bij terugkomst een flinke steen in onze zijdeur gehad. Dader onbekend, beheerder niets gezien. Ik denk als je gewoon zorgt dat je niets achterlaat in de auto, dat hij in ieder geval niet opengebroken wordt, en voor de rest moet je maar afwachten hoe je hem terugvindt. Is in Nederland toch eigenlijk ook zo?
jojoti is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-08-07, 11:46   #45
Lid

alaan's avatar

Nationaliteit:
Ik parkeer de auto in de parkeergarage bij de splitsing van Legerova en Wilsenova, vlakbij het station, metro, maar ook op loopafstand van de oude stad. De parkeergarage staat ook in Tomtom , dus makkelijk te vinden.
alaan is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-08-07, 20:26   #46
Nieuw Lid

jojoti's avatar

Nationaliteit:
Ik weet dat ik hopeloos op achter loop, maar een TomTom staat nog steeds op mijn verlanglijstje.
jojoti is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-08-07, 23:30   #47
Actief Lid

eltjored's avatar

Nationaliteit:
De parkeerplaats tegenover het stadion (toyata arena bordjes volgen) kost per uur Kc 20 dus voor ongeveer 60 cent daar bewaakt parkeren lukt je zelfs in kleine plaatsen in nederland niet meer
eltjored is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-08-07, 09:13   #48
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Parkeren nu

Parkeren in het winkelcentrum in nog steeds heel goed mogelijk. Echeter, je moet er wel voor betalen. Voor een middag betaalden we bv. 420 Kc. Zeg twee euro. Dat is niet duur. Kort bij het centrum gaan voldoende tams richting het oude centrum. Twee haltes en je kunt over de oude brug lopend het centrum in.

In het winkelcentrum is een boekhandel (begane grond), waar je voor ca 240 Kc een kaart koopt van het centrum. Heel erg handing om te hebben.

In hetzelfde winkelcentrum (ook begane grond) koop je bij de tabakswinkel kaarten voor het opendbaarvervoer. Alleen 90 minuten kaarten. Dagkaarten etc. alleen bij automaten van de metro.

Een eenrader is ook de tweede etage. Daar vind je een keur aan eetgelegenheden!!
In het winkelcentrum zijn voldoende toiletten op de eerste en tweede etage (niet in de parkeerkelders en ook niet op de begane grond). De toiletten zijn gratis en schoon.

De Carefour is een Tesco geworden.
jjemm is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-08-07, 12:49   #49
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
jjemm schreef:
Bericht bekijken
Voor een middag betaalden we bv. 420 Kc. Zeg twee euro. Dat is niet duur.
Is 420Kc gelijk aan twee euro ? Leg dat even uit aub.
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-08-07, 15:48   #50
Nieuw Lid

Nationaliteit:
gelijk

Je hebt gelijk. HEtg is duurder. Was te voorbarig met mijn conclusie. Blijf desondanks een ideale mogelijkeheid!
jjemm is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels