|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Tijdelijk verblijfsvergunning of SRO
We hebben met tussenkomst van een advocaat samen met de verkopende partij een prijs afgesproken. De advocaat gaat het verkoopcontract maken en laat deze in het NL vertalen.
De advocaat is nu op zoek naar een bestaande lege SRO, zodat we die sneller kunnen kopen. Wij hebben hem gemaild dat een tijdelijke verblijfsvergunning ook genoeg zou zijn. Daarbij komt dat we onze kinderen naar school willen laten gaan in Tsjechië en waarcshijnlijk ook een permit nodig hebben. Hij is het nu aan het uitzoeken, maar het duurt ons te lang, omdat we morgen voor 1 week naar NL gaan. Wie weet hoe we een temporary residence permit kunnen krijgen. We hebben al pasfoto's, ziektkostenpasje, ,maar hoe doen we het met het document voor reason for stay? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Actief Lid
|
Voor zover ik het weet hebben wij (en dit was in mei 2007) gewoon aangegeven als reden: De aankoop van een vakantiewoning. Maar dat zal ik voor de zekerheid nog even naar moeten vragen. Onze contactpersoon heeft dat nl geregeld. De vreemdelingenpolitie stond er eerst wel van te kijken, maar toen heeft onze contactpersoon hen erop gewezen dat men mee "moet" werken (volgens een interne mail van de overheid o.i.d.) en dat dit sinds kort is toegestaan en na wat overleg hebben zij een accoord gegeven. Maar dit verschilt erg per regio , zoals Jord al aangaf. Wij hadden hem in een week, maar het kan in een dag. Bij ons stond er een fout op de vergunning en binnen een uur hadden wij een andere die wel goed was. Dus zo snel kan het gaan. Maar soms kan het ook een maand duren heb ik begrepen
Ik zal e.e.a. nog even navragen bij onze contactpersoon. Bericht 08-08-07 om 21:49 aangepast door love tsjechië. Reden: veel fouten in tekst |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Actief Lid
|
Dit is het antwoord van onze contactpersoon op mijn vorige antwoord:
Ja, dat klopt. Er zijn EU afspraken hierover. De vreemdelingenpolitie moet ook wel in een toeristische regio zijn gelegen. Dan weten ze van deze afspraken. Hier in Pardubice moesten wij het uit gaan leggen en moesten ze nog navraag doen. Dat hebben we voor dat jullie kwamen allemaal geregeld. Anders wordt het alleen effe regelen misschien lastig. En het perceel moet worden bekeken. Agrarische of landbouwgrond!! Iedereen kan op zich een verblijfsvergunning krijgen bij het kopen van een woning, maar straks geeft het kadaster geen toestemming als er hiermee agrarische grond of landbouwgrond is gekocht en dan kan je weer opnieuw beginnen. Met s.r.o. oprichten of andere mogelijke oplossingen. Hopelijk kun je hier wat mee. Succes met het regelen |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nieuw Lid
|
Bedankt voor jullie antwoorden. Het huis staat in Nova Ves, dat ligt tussen Horadzovice en Nepomuk in.
Hoe vind ik de vreemdelingenpolitie? Is dat in het dorp of in de grote stad? Wat is Vreemdelingen politie in het Tsjechisch? Is een verblijfsvergunning automatisch ook voor onze kinderen? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Forum Freak
|
Novaves, misschien is het handig je wat meer te verdiepen in dit soort zaken voor je gaat emigreren en je kinderen hier op school gaat doen. In de
zoekfunctie
van dit forum kun je heel wat onderwerpen aangeven, waarop dan een schat aan informatie tevoorschijn komt. Ik hoop dat allesop zijn pootjes terecht komt. Succes!
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Actief Lid
|
beste nova ves
het is natuurlijk een leuk idee om te verhuizen naar cz. maar als ik je vragen zo lees lijk je wel een erg makkelijk slachtoffer. dit kan een dure les worden. dus zoals esthertje het al zei gebruik de zoekfunktie. (ps: een lege s.r.o. ???? hmmmmm.) |
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Aangezien jullie huis in de provincie Benesov staat kunnen jullie terrecht bij de vreemdelingen politie in Benesov (http://www.mapy.cz/?query=benesov%20...ne@vizIds=none) Oddìlení cizinecké policie Benešov Policie ÈR Jiráskova 801 256 01 Benešov Tel.: +420 974 871 675 Toch zou ik jullie aanraden om een contactpersoon hiervoor in te schakelen. Veel plezier, jord |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Actief Lid
|
Ik ben het eens met curious. Laat je goed informeren. Deze informatie is al een tijd bekend en een advocaat moet dit toch weten!!
Maar aan een verblijfsvergunning valt weinig te verdienen, misschien is dit een reden van zijn onwetendheid!! Bespaar niet op de laatste paar centen. Goede informanten zijn heel belangrijk. Succes |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Lid
|
Tijdelijk verblijfsvergunning
Beste,
Mijn echtgenote en ikzelf zijn ook aan het kopen in Tsjechië. Onze makelaar, bijgestaan door een beëdigd tolk (beëdigd in Nederland) gaat dat voor ons regelen. Zonder deze verblijfsvergunning (tijdelijke of permanent) zouden we ons niet kunnen vestigen in Tsjechië. Deze vergunning zou inderdaad snel rond kunnen zijn. Wij kunnen onze domicilie reeds op het aan te kopen pand laten registreren, maar het kan ook via iemand die kamers verhuurt, maar dan kost het Ckr 5.000. Hopelijk klopt wat ik schrijf, anders ben ik in de maling genomen. Maar ik ben in contact met een organisatie in Nederland die ons hiermee ook verder ondersteunt. Hopelijk ben je hier iets mee. Mvg Ben |
|
|
|