|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Volwaardig Lid
|
Verborgen gebreken
Hallo
Kan iemand mij vertellen of er in Tsjechie ook zoiets bestaat als in nederland dat als er verborgen gebreken voor de dag komen, dat je dan de kosten kan verhalen op de verkoper? En kan iemand mij een vertaling in het Tsjechies geven van "verborgen gebreken" ? Bij voorbaat dank Lipova |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Moderator
|
Ja, is geborgd in Občanský zákoník (Burgelijk Wetboek), niet anders, dan in NL.
verborgen gebrek = skrytá závada (gebrek) of verborgen gebrek = skrytý nedostatek (onvolkomenheid, mankement) Ook in CZ beter voorkomen, dan genezen |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Volwaardig Lid
|
Hallo
Hartelijk dank voor de reactie. We hadden dit ook beter voorkomen maar als de balken tussen de vloeren zo rot zijn, daar kom je dus pas achter als alle lagen planken weg gehaald zijn. Dus nu eens kijken of we iets kunnen verhalen op de verkoper. Groetjes lipova |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Volwaardig Lid
|
hallo
daar zijn we dus ook bang voor dat we dat ook niet kunnen bewijzen. het kontrakt word op dit moment doorgenomen door onze kennis. en als we met een advocaat verhaal moeten gaan halen dan vraag ik me wel af wat het ons dan nog op kan leveren behalve een hoop trammelant. groetjes hetty (lipova) |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Actief Lid
|
Ik ben inderdaad bang dat er niets te verhalen is op de verkoper.
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Citaat:
Wat wij gedaan hebben.. (en daar hebben jullie nu niks aan, maar misschien de anderen wel). We hebben in het koopcontract laten vastleggen dat het huis geen andere mankementen heeft dan degene die we hebben geconstateerd. De verkoper heeft dat ondertekend.. mochten er toch problemen zijn dan sta je behoorlijk sterker. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Volwaardig Lid
|
Deze rotte balken waren dus niet te zien,
er zaten drie lagen planken op met tussenruimte en aan de onderkant plafond, dus niet te zien. We dachten toen de eerste laag planken eraf was dat het mee viel maar bleek dus niet zo te zijn. Jammer maar helaas. groetjes Hetty |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Forum Freak
|
Als je al wat tegen de verkoper zou kunnen doen, moet je denk ik ook een portie geduld hebben. Je zult hem dan voor de rechter moeten zien te krijgen, dat kan wel 5 jaar duren, dit soort 'grappen'.
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Volwaardig Lid
|
daar was ik al bang voor maar altijd even rondluisteren niet geschoten altijd mis
fotos genoeg er van dus bewijs zat we gaan nu maar gewoon beginnen met het oplappen ervan en dan hopelijk komt er een keer wat schot in de zaak niet letterlijk hoop ik ik snap alleen een ding niet ik kreeg gister 2 keer bericht dat er gereageerd was op dit onderwerp maar zie die reacties niet staan hoe kan dat nou groetjes hetty |
|
|
|
|
|