![]() |
|
|
#1 |
|
Volwaardig Lid
|
Pension Kral - Jablonec nad Nisou: echt super!
We zijn twee weken geleden op vakantie gegaan naar Tsjechie. Normaal gingen we alleen naar het zuiden maar omdat we nu voor drie weken gingen hadden we besloten om Tsjechie rond te gaan.
De eerste week begonnen we in het noorden in de plaats Jablonec (vlak bij Liberec) Een klein plaatsje met een schitterende omgeving. We bezochten dagelijks twee bezienswaardigheden en kwamen tijd te kort. Via hotel.cz hadden we onze hotels gereserveerd. We hebben bij het zoeken van de hotels gekeken naar het aantal sterren (3) en internet en sataliet was voor ons een vereisde. De eerste week hadden we gekozen voor Pension Kral. Bij aankomst werden we heel vriendelijk ontvangen met een broodje en een kop koffie. Daarna kregen kregen we een rondleiding door het moderne pension. De kamer was voorzien van alle gemakken en gezellig ingericht. Per 3 kamers kreeg je de beschikking over een grote keuken met alles erop en eraan. Tevens mochten we gebruik maken van de grote zeer goed onderhouden tuin waarbij we ook over gebruik van mochten maken (BBQ, een ruimte voor een kampvuur, het terras en speelbenodigd heden voor de kinderen) We waren meteen helemaal in onze nopjes en nadat we onze spullen hadden uitgepakt gingen we naar het informatie centrum. Hier werden we overspoeld met de mogelijkheden die de omgeving ons bood. Na een week moesten we met verder naar het volgende hotel. Dat vonden we erg jammer omdat je nog lang niet alles hadden kunnen zien. Na 5 uur rijden kwamen we aan bij Pension Flora (in Sobesovic bij Frydek Mistek) in het westen van Tsjechie. De parkeerplaats opgereden kwam er een man naar ons toe die ons vertelde dat de auto's in rij moesten staan en dat ik dus anders moest parkeren. Hij liep ons daarna het kleine hotel zien. Al snel kregen we het gevoel dat we niet als gast werden gezien. Voor alles wat je wou doen moest je betalen. Nadat we het hotel hadden gezien werden we op het terras neer gezet waar hij mijn gegevens zou noteren. Maar na een goed half uur was hij nog steeds niet terug want hij was zelf binnen aan de bar gaan zitten bij vrienden. Dit was voor ons de druppel waarna we bedankt hebben en weg zijn gegaan. Het was toen een uur of vijf. Beide hadden we het gevoel dat we beter bij Pension Kral hadden kunnen blijven. We besloten daarom een smsje naar de eigenaar te sturen of we misschien terug konden komen. Vlak daarna kregen we een berichtje terug dat ze het heel fijn zouden vinden als we terug kwamen. Terug op pension Kral werden we weer hartelijk ontvagen. We konden nu kriezen uit twee kamers. Onze oude of een drie persoonskamers met eigen woonkamer. We kozen natuur voor de laatste ![]() Na weer een heerlijke week te hebben gehad gingen we opweg naar het laatste hotel. Hotel Stara Skola bij Krumlov. Toen we daar aankwamen en naar binnen gingen duurde het zeker een kwartier voordat iemand ons kwam vragen wat we daar deden. Toen we vertelde dat we gereserveerd hadden vertelde ze ons dat de kamer nog niet klaar was en dat we maar een uurtje rond moesten gaan lopen. We zijn toen in de auto gestapt en hebben wat rond gereden. Twee uur later zijn we weer terug gegaan. Toen ze ons de kamer liet zien wisten we niet wat we zagen. De Nerderlandse opvang centrums zien er nog netter uit. Maar het ergste vonden we nog wel dat geen geen tv en internet verbinding (deze heb ik nodig om te kunnen werken) was terwijl ons dit wel toegezegt was. Toen ik er om vroeg werdt ons verteld dat we niets aan een tv hadden omdat we het toch niet konden verstaand. Ik voelde me erg bedonderd en ben weg gegaan. Maar toen zaten we voor een tweede keer zonder hotel. We besloten het nog maar eens te wagen bij Pension Kral en stuurde weer een smsje. En vrij snel werden we gebelt dat ze het een grote eer zouden vinden als we terug kwamen. We bedachten ons geen moment en namen de weg van vier uur terug. Onze kamer was weer helemaal schoon en we werden blij verrast met een heerlijke fles wijn. We zijn nu nog lekker 5 dagen in Pension Kral en vervelen ons nog geen minut. De service is hier super en tegen een betaalbare prijs (slecht 390 krone p.p.p.n) En voor maar 70 krone geniet je van een heerlijk ontbijt met dagelijks vers fluit, verschillende soorten beleg, een eitje, koffie, thee, melk, vruchtensap je krijgt het niet op ![]() We willen vanuit Tsjechie Pension Kral heel erg bedanken voor alles wat ze voor ons gedaan hebben en raden het pension aan iedereen aan. Dan bent u zeker van een fantastische vakantie. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Volwaardig Lid
|
Voor de liefhebbers de internetsite:
http://www.pensionkral.com/index.php?akce=1&lang=an P.s. Sorry voor de schrijffouten ik drukte per ongelijk op enter om een regel naar beneden te gaan maar toen werd de tekst verzonden zonder dat ik het nagelezen had. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Super Lid
|
wat een verhaal, maar dat pension lijkt me best wel goed ook hoe ze met klanten omgaan enzo.
![]() |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Actief Lid
|
Met zulke reclame, zal het voor volgend jaar als snel volgeboekt zijn
Dus Nederlanders................. bellen ![]() |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Actief Lid
|
Wat een verhaal!!!
Ook wij hebben zo iets dergelijks meegemaakt,maar dan aan het Lipnomeer en dan maar eenmaal terug.We werden ook met open armen ontvangen,het voelde als thuiskomen. Dat Pension Kral zag er goed uit,ze weten in ieder geval wel met hun gasten om te gaan.We houden het in onze gedachten voor volgend jaar misschien. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Actief Lid
|
Na wat navraag en zoekwerk ook besloten om pension kral te boeken.
Bij hotel.cz geboekt was 40% goedkoper als andere aanbieder. Volgende week dinsdag vertrek ik samen met Mia naar New castle Dinsdag erop naar Jablonec nad nisou samen met Mia-Toon-Ad. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Nieuw Lid
Nationaliteit:
|
Lijkt me erg leuk om ook te boeken voor volgend jaar.
Weet iemand of je een hond mag meenemen ? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Nieuw Lid
|
Hoi Hendrik,
Wij (met chihuahua) waren op hetzelfde moment dan jullie in Pension Kral. En hebben elke dag heel gezellig met jullie ontbeten. Leuk om jullie verslag te lezen. Helaas konden wij niet langer blijven, omdat het pension was volgeboekt. Het lijkt mij wel leuk om nog eens terug naar Pension Kral te gaan. Want ook wij hebben het verblijf als zeer plezierig ervaren. En helaas hebben wij niet zo veel van de bezienswaardigheden in de omgeving gezien. Wij gingen in eerste instantie voor een kroonluchter. Laatst aangepast door Pasqual; 16-08-07 om 21:56. Reden: Overbodig citaat verwijderd |
|
|
|