![]() |
|
|
#11 |
|
VIP Lid
|
klinkt heel goed allemaal! ik wens je nog een fijne vakantie verder. ik vertrek morgenavond maar weer eens richting Tsjechie.
nog een vraagje, aan het begin van je verslag vertelde je dat je 'n Twist Internet kaartje had gekocht. Hoe bevalt dit? Wat is de snelheid die je kan halen? en is het echt onbeperkt of zit er een FUP (fiar use policy) op? Ik ben van plan m'n laptop via mijn gsm aan te sluiten en af en toe te emailen en op 't forum rond te neuzen. groet, Josef ps: oh ja, probeer inderdaad eens de Tsjechische keuken! een aanrader. |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Super Lid
|
Mooi reisverslag, Chris, en weer een paar mooie foto's. En ik ben het met Freddy en Josef eens: maak ook eens gebruik van de lokale Tsjechische keuken. Mac Donald en pizzeria's heb je genoeg in Nederland
Citaat:
geniet lekker verder van de reis door Tsjechie, We zien uit naar je volgende (deel)reisverslag.
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Volwaardig Lid
|
Citaat:
Maar in de 2 weken in Landal zullen we vast meerdere keren de Tsjechische keuken gaan proberen ![]() |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Volwaardig Lid
|
Citaat:
Dat kost 850 kronen. Je stopt het kaartje in je telefoon en moet een nummer bellen om hem te activeren. Binnen 12 uur kan je dan via gprs en/of umts (heet hier 4g, in Nederland 3g) internetten. De snelheid ligt meestal tussen de 5 en 8 kb/sec. Ik denk dat ook de umts verbinding afgeknepen is op max die snelheid. Het is een maand onbeperkt internetten met ik vermoed een FUP, alleen dat heb ik ook in Nederland en surf me kapot maar heb nog nooit commentaar gekregen. Voor mail en forum moet het dus meer dan genoeg zijn. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Nieuw Lid
|
hee chris is de benzine daar goedkoper????????
wat betaal je voor een pilsie ![]() |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Volwaardig Lid
|
Wandelen in Praag
Vanmorgen om 08:10 ging de wekker en natuurlijk gingen we pas rond 08:30 uit bed. We konden in het café naast ons aparthotel ontbijten voor het ongelofelijke prijs van € 3,- p.p. Het is nog ongeloofwaardiger als ik zeg dat het gewoon een perfect ontbijtbuffet was. Er is zelfs een tosti voor ons gemaakt. We weten dus waar we morgenvroeg kunnen ontbijten. ![]() We moeten om 11:00 ons melden bij een plein in de oude stad. Onze gids zal een oranje paraplu bij zich dragen. Hopelijk kunnen we hem vinden. Als we terug zijn van onze wandelexcursie zal ik weer even een stukje typen. ![]() Het is 16:10 en ik zit hier nu even op de bank in het appartement. Mijn voeten zijn een beetje boel moe en doen pijn van het lopen door Praag. Een wandelexcursie kan ik iedereen aanbevelen. Je ziet echt alles en krijgt ook nog leuke dingen te horen van de gids (wij van onze in ieder geval wel). Ik kan nu wel een heel verhaal op gaan hangen van wat we allemaal gezien hebben maar de foto’s zeggen genoeg denk ik. Tip van de week: als je op de foto wil met een “guard” van de residentie van de president in de Praagse burcht, ga dan vooral NIET te dicht voor hem zitten want dan krijg je een douw met een geweerkolf! Ja, dit heb ik persoonlijk mogen ervaren. 10 cm naar voren en het probleem was weg. ![]() We worden dadelijk opgehaald voor de rondvaart door Praag met diner. Als we terug zijn zal ik natuurlijk melden hoe wij het vonden. Het is nu 23:05 en we zijn net afgezet door een taxibusje, netjes “thuis” afgeleverd dus. De rondvaart was zeer de moeite waard. Helaas vond mijn fototoestel het al snel te donker en langere sluitertijden is gewoon niet te doen op een boot. Er was een dinerbuffet aan boord met normale Europese gerechten en echte Tsjechische gerechten. De meeste ben ik vergeten maar ik heb ze wel alle geproefd. De dumplinks waren in ieder geval te zoet voor mij. De aardappels gevuld met spinazie waren zeer lekker maar ik weet niet zeker of het een Tsjechisch gerecht is. We maakten bij de rit naar de boot kennis met 2 stellen uit Noorwegen. Dit klikte goed en we zijn ook bij elkaar gaan zitten tijdens de rest van de excursie. Volgens Lianne heb ik me af en toe misdragen al ben ik mij natuurlijk van geen kwaad bewust. ![]() Praag bij nacht is gewoon adembenemend. De meeste gebouwen en bruggen zijn mooi verlicht en de lichten van de auto’s maken het verhaal compleet. De rondvaart was net op tijd afgelopen want we zaten nog geen 5 minuten in het taxibusje of het begon te regenen. Wat we morgen gaan doen weten we nog niet. De dierentuin in Praag moet heel mooi zijn maar er ook vast nog vele andere dingen die we zeker nog moeten zien. Lianne is even aan het kijken wat we morgen kunnen doen. De foto’s van vandaag staan natuurlijk weer in het fotoboek. |
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Volwaardig Lid
|
Citaat:
Benzine weet ik niet maar deze link heeft de prijzen van begin juli: http://www.holidaylog.nl/showentry.php?id=1069204684 Ik ben zelf geen bierdrinker maar volgens mij bier hier net zo goedkoop als de rest ![]() Ligt er een beetje aan waar je je biertje wilt drinken. Op een toeristische plek betaal je vaak 3x zoveel dan in een cafe/bar buiten het toeristische centrum. En daar ontmoet je meestal ook de leukste/interessantste mensen. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
VIP Lid
|
De Zoo in Praag is echt een aanrader, één van de mooiste dierentuinen van Europa, en het kost iets minder dan 3 euri p.p. of nog minder, dus .....en daartegenover is het slot Troja, een prachtig gebouw met mooie tuin.
|
|
|
|