het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 21-07-07, 15:57   #1
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Reitzenhain of snelweg Dresden-Praag?

Wij gaan volgende week zaterdag naar Tsjechië.
In eerste instantie was de planning om vanaf Chemnitz de 7 te nemen naar Praag. Dit word bevestigt door TLNplanner (routeplanner voor transportbedrijven).

Nu is het alternatief om over Dresden te rijden. Is een goede 50km meer volgens map24.nl, maar is in tijd iets van een kwartiertje sneller.

Wie heeft ervaring met beide routes, en welke is beter?

edit: ik verwacht 's middags om een uur of 3 bij de grens te zijn, mocht dat wat uitmaken.

edit2: Vanaf Praag gaan we een klein stukje richting Brno over de D1. Staat Brno goed aangegeven in Praag?
M.a.w is er behoorlijke bewegwijzering, of is het behelpen?
lj_pino is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-07-07, 18:49   #2
Lid

Gatekeeper's avatar

Nationaliteit:
Vooe wat betreft de routes kan ik je niet helpen, ik ga zelf altijd via dresden en dan grensovergang Zinnwald. Ik vind de omgeving wat mooier dan alleen maar snelweg...
Voor de bewegwijzering in Praag en dan Brno zou ik als je op Praag aan komt rijden (wegnummer E55) gewoon de borden Hradec Kralove volgen, dan de 29 (rondweg Praag). Deze volgen en dan de Tranzit op rijden. Dan kom je op de rondweg. Deze volgen tot je weg E50 tegenkomt. Deze komt uit vlak onder Brno. TIP: Kijk eens op Google Earth, dan kun je zo zie waar je langs moet. Misschien dat iemand anders nog een betere route heeft....
Het blijft wel goed opletten om de borden goed te zien. Met name in Praag en nabije omgeving viert de reclame hoogtij en dus is het soms lastig te onderscheiden...

Greetz
Gatekeeper is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-07-07, 19:09   #3
Actief Lid

ralph's avatar

Ik ben begin juli vanuit Praag naar Chemnitz gereden; de weg (in duitsland net over de grens) lag toen compleet open.
Maar dat schijnt nu over te zijn. (kijk even in mn onderwerp over de A2 in duitsland)

Ik vind het er ook een beetje vanaf hangen waarvandaan je vertrekt in Nederland; als je in het zuiden woont dan is Chemnitz-Praag een goed alterntief.. als je in het midden of noorden woont; dan rij je meestal via Magdeburg, en dan ga je het makkelijkst via Dresden-Praag.

Ik zelf vind dat laatste de makkelijkste route; ook om even op je volgende vraag terug te komen.
Via Chemnitz-Praag word je zuidelijk om Praag naar Brno omgeleid; hier gaat ook al het vrachtverkeer overheen en kan soms behoorlijke oponthoud hebben.
Via Dresden naar Praag word je noordelijk om de ring van Praag geleid.. wel wat stoplichten, maar gaat sneller omdat al die vrachtwagens er niet rijden.

Brno staat op allebei de routes goed aangegeven.

PS koop wel gelijk als je via Dresden gaat een vignet (100 meter na de grenscontrole aan de rechter kant in dat houten hutje)
Via Chemnitz kan je dat gewoon op je gemak bij een tankstation doen.
ralph is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-07-07, 20:49   #4
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Wij vertrekken vanaf een stukje onder Nijmegen, en dan gaan we bij Gennep de grens over, en dan over Dortmund naar Kassel.

Is veel makkelijker dan bij Hengelo (A1) of Arnhem (A12) de grens over, aangezien je dan naar de Grens al veel langer onderweg bent. met name naar Hengelo ben je 1,5 uur zeker zoet mee vanaf hier...

Dus wij rijden Dortmund-Kassel (A44) en vanuit kassel een stukje binnendoor over de B7 naar Eisenach (stukje afwisseling, en we gaan met de honden (2) dus dan kunnen we daar even een plekje zoeken waar ze even de poten kunnen strekken. Vervolgens de A4 op, en dan langs Erfurt naar Chemnitz. Over Dresden zou op deze manier een 50km om zijn, maar een kwartiertje sneller volgens map24. Al denk ik dat binnendoor leuker rijd, en dat die 50km om wel heel veel km's zijn die je om moet rijden...
lj_pino is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-07-07, 11:15   #5
Nieuw Lid

willumpku's avatar

Nationaliteit:
Toevallig hebben wij gisteren onze vakantie beeindigd en hebben via Chomutov richting Chemnitz bij de grensovergang Reitzenhahn Tsjechie verlaten. Dat was geen enkel probleem. Wat me wel opviel was dat er aan de inkomende kant een redelijk lange rij stond (ik denk dat je wel met een half uur vertraging rekening moet houden, maar dat was rond 12 uur op de middag; 's nachts zal het een stuk rustiger zijn).
Groeten, willumpku
willumpku is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-07-07, 15:30   #6
Nieuw Lid

Nationaliteit:
situatie A17-D8

Ook gisteren (21-07) rond het middaguur Tsjechie verlaten, maar dan richting Dresden.
Ook daar aan de inkomende kant een hele lange rij;
we hadden ook de indruk dat er willekeurig enkele auto's uit werden gepikt, die wat meer moesten laten zien dan alleen maar een aantal paspoorten.:traan:
(maar we waren er redelijk snel langs, dus misschien verkeerd gezien)
Rob W. is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels