![]() |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Route Groningen-Lodenice
Hallo
Wij willen als gezin deze zomer ook naar Tsjechie en we zijn van plan om op de heenreis eerst richting Praag te trekken en wanneer we 'uitgekeken' zijn, om dan richting het Lipnomeer te vertrekken. Ik heb de routeplanner bekeken en hij leidt ons via Dresden Tsjechie in en dan dwars door Praag richting de camping. Ik vraag me af: is dit de korste route, door Praag lijkt me erg druk (ook gezien de caravan die we meesleuren) Is het niet slimmer om na Halle in Duitsland eraf te gaan en dan via Plzen te rijden? Voor ons is het de eerste keer dat we naar Tsjechië gaan en ik heb dus geen idee welke route slim is (vanuit Groningen) Bedankt alvast! Dit is het adres: Caravan Camp Valek Chrustenice 155 267 12 Lodìnice Tsjechische Republiek |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Actief Lid
|
kortste route vanuit Groningen
Hallo
Ik heb zelf enkele malen deze route gereden met de camper vanuit Grijpskerk. De routeplanner heeft gelijk. Dit is de kortste weg. Je rijd via Dresden Teplice richting Praag. Als je Praag binnenkomt hou je gewoon Pilzen aan. Met of zonder sleurhut geen probleem. Ga je namelijk bij Halle richting Erfurt dan rijd je een heel eind naar beneden en daarna moet je dwarsover naar Pilzen. Een prettige reis, Barend ![]() |
|
|
|
|
|
#3 |
|
VIP Lid
|
Ben het er bijna helemaal mee eens.
Alleen ga je tegenwoordig van Dresden het best over de A17 (D) en de D8 (CZ) naar Usti nad Labem en laat je Teplice liggen. Zie ook topic over de D8 elders bij het vervoer op dit forum. In Praag wordt je gewoon over een 4-6-baans rondweg richting Plzen geleid. Uitstekend te doen. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
VIP Lid
Nationaliteit:
|
Wij rijden al 16 jaar over Dresden, is echt de allersnelste route!
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Volwaardig Lid
|
Ik heb laatst ook een Topic gemaakt omdat we nu wel eens een andere route wouden dan via Dresden omdat ze daar nog steeds met de snelweg bezig zijn .. zou je wel weer een omleiding hebben lijkt me en vorig jaar ging t met de navigatie stysteem ook fout
dus weet iemand een andere grens overgang??? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
VIP Lid
Nationaliteit:
|
Wij hadden in mei helemaal geen problemen hoor!
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Forum Freak
|
En in juni hadden wij ook geen problemen.
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nieuw Lid
|
Wij hebben gisteren de route gevolgd die Keesie heeft gegeven. Ging perfect!
Alleen konden we bij de grensovergang geen vignet van een maand krijgen, dus doorgereden naar het eerste tankstation en daar gekocht en geld gewisseld. Wat ons tegenviel was de ring rond Praag, dat schoot niet op. Voor de rest konden we gewoon lekker doorrijden. Op een paar plekken waren ze met de weg bezig, maar ook daar konden we gewoon lekker doorrijden. (met een caravan mag je toch maar 80) Ik geniet nog even lekker verder van de vakantie! groetjes, Agnes |
|
|
|