|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Trebon of Karlovy Vary?
hallo
wij zijn zes jongeren die een tourtje gaan doen in tsjechie: ikzelf ben 18 en heb onze 'route' helemaal uitgestippeld. nu ben ik nog ah twijfelen tussen karlovy vary of trebon. is er in trebon eignlijk ook een kuuroord, dacht dat ik dat ergens gelezen had maar ben niet meer zeker. kan iemand mij wat suggesties geven? welke van de twee zou'k moeten kiezen en waarom? wat is er al te doen in deze twee steden? dankje! |
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Moderator
|
Over Karlovy Vary is al zoveel geschreven in deze rubriek: even zoeken en lezen maar, dan hoeven wij niet voor de zoveelste keer hetzelfde te vertellen... Good luck!
![]() |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Moderator
|
In Trebon is/was ook een kuuroord, maar in een iets andere vorm dan in Karlovy Vary. In Karlovy Vary gaat het om kuren door middel van het drinken van "geneeskrachtig" water. In Trebon is het vooral kuren in een modderbad....
Als ik moest kiezen werd het 100% Karlovy Vary, veel meer te zien en te beleven dan in Trebon (al is de vis wel erg lekker in Trebon). Zoals Punk al zei, zoek gewoon even op Karlovy Vary en je zult zien/lezen wat er allemaal te zien en te doen is. Alleen de collonades zijn al zeer de moeite waard om te bezoeken: Zie hier.
|
|
|
#4 |
|
Super Lid
|
Als het jullie alleen om het plaatsje zelf gaat zou ik dus zeker kiezen voor Karlovy Vary.
En waarom, nou omdat er meer te zien is. ![]()
|
|
|
|
#5 |
|
VIP Lid
|
Houd er wel rekening mee dat deze oorden duurder zijn dan gemiddeld!
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nieuw Lid
|
hallo
ik ben zelf al eens in trebon geweest en dat was toen ok erg leuk en mooie je hebt er de tombe van de fam swarzenberg een kerkje waar je eerst in een groep eerst de boven verdieping bekijkt en sdaarna naar beneden {waar het ook koud is} waar je de kisten ziet staan van die fam. in kalo vary ben ik zelf nog niet geweest. corina |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Karlovy Vary.
Waarom? Mooi, interessant. Vele plekken om te kuren en niet zoals Arno zei om water te drinken. Mooie meiden, en als je jong bent.................. En gezellig tot in de late uurtjes. En als je in een ruige bui bent nog even een tattoo laten zetten. Succes, en misschien zien we elkaar. Groet van Kukel. |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
|