Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Algemeen - Computer & Techniek
Stroom/stopcontacten in Tsjechië

Stroom/stopcontacten in Tsjechië

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 15-07-07, 19:13   #31
emile
Lid

Met geaarde en platte stekkers hebben wij nooit problemen gehad in de vakantiehuisjes.
Wij nemen wel altijd een stekkerdoos mee.
gr. Emile
emile is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-07-07, 19:14   #32
tsjechie
Actief Lid

tsjechie's avatar

Nationaliteit:
Er zit wel een extra pin in de stopcontacten maar de opladers van GSM, MP3 enz enz zijn gewoon te gebruiken.
Dus geen enkel probleem.
Gewoon genieten van een fijne vakantie aldaar
tsjechie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-07-07, 19:21   #33
Joohanna
Nieuw Lid

Citaat:
emile schreef:
Wij nemen wel altijd een stekkerdoos mee.
Goeie tip, die past er nog wel bij!

Een fijne vakantie gaat het zeker worden, zeker nu er ook nog eens gebeld kan gaan worden en muziek beluisterd kan worden.
Joohanna is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-07-07, 19:26   #34
egje
Volwaardig Lid

egje's avatar

Nationaliteit:
Hoi,
Ik vind wel dat er altijd weinig stekkerdozen in een huisje zitten , we nemen dus ook altijd stekkerdoos mee.
platte stekkers passen altijd maar grote moet wel een gat boven inzitten, anders passen ze niet.
ik weet ook niet hoe je het noemt maar de stekkerdozen in cz hebben allemaal een pen boven in.
Hopelijk is het duidelijk, als ik het zelf terug lees vraag ik me af of het te begrijpen is. Wat een moeilijk gedoe over een klein '' pennetje'' he.
veel plezier in tsjechie.
egje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-07-07, 19:29   #35
Joohanna
Nieuw Lid

HEEL goed te begrijpen, ik ken het verschijnsel "aarde", weet hoe dat met de nederlandse dozen zit en nu ook hoe het met de Tsjechische dozen zit. Verlengsnoer met een platte stekker en apparatuur met een platte stekker en klaar is kees.
Joohanna is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-07-07, 20:13   #36
Christiaan
Volwaardig Lid

Nationaliteit:
De meeste stekkerdozen hebben een eurostekker en die passen zeker in de stopcontacten in Tsjechie. In Belgie hebben de stopcontacten trouwens ook zon pin.
Inderdaad gewoon een stel stekkerdozen meenemen en klaar is kees...eeh joohanna
Christiaan is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-08-07, 15:03   #37
El Man
Lid

El Man's avatar

Nationaliteit:
In het appartement van ons in Praag maak ik gebruik van een Amerikaanse XboX (met 110 volt dus), die ik middels een beveiligde adapter aansluit op een stekkerbox. Alles gaat prima en het beeld is ook perfect. Het enige probleem is dat er heel de tijd een buzz/zoemer/irritant geluidje is als deze aan staat. Zodra ik de stekker van de adapter er uit haal is er geen probleem (logisch natuurlijk, maar toch). Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Ter info: in NL had ik dit probleem niet.
El Man is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-08-07, 22:47   #38
pepo
Moderator

pepo's avatar

Nationaliteit:
In Tsjechie komt niets anders uit het stopcontact, dan in NL, n.l. 220 Volt en 50 Hertz. Dus daar aan zal dat niet liggen.
Ik vernoed, dat de omvormer een transformator is en daar ergens binnen in iets los zit, een schroefje, koelplaatje, transformator zelf.
Is dat bromgeluid (50 Hertz) te vergelijken met het geluid van een oude TL-balk of het brommen van de wasmachine, als de waterkraan dicht is?
Je kunt een aantal testen doen:

- trek de stekker van de Xbox uit de adaptor. Is het brommen weg?
Als her gebrom nu weg is, betekent dat nog niet, dat de Xbox de boosdoener is. De omvormer kan gaan brommen pas als hij belast is.
Heb je een ander apparaat van 110 V, dat je op de adapter als test kan aansluiten, om te testen?

- hoewel ik dat niet zeker weet, is de kans groot, dat het in de omvormer zit. Je kunt hen na laten kijken door iemand, die kundig is, als je dat zelf niet bent. Denk er om, het is een elektrisch apparaat !!

Jouw probleem heeft in mij ogen niets met Tsjechie of de electriciteitsdistributie in Tsjechie te maken. Het is een verstoring in het apparaat zelf.
pepo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-08-07, 12:18   #39
El Man
Lid

El Man's avatar

Nationaliteit:
Bedankt voor de info Pepo!! Ik vertrek over 2.5 week naar Praag om me er dan permanent te vestigen, dus zal dan eens kijken. Had niet verwacht dat ik zo snel al antwoord zou hebben .
El Man is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed