|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#51 |
|
Actief Lid
|
Mischien wat sluipreclame maar ik wilde toch de naam van Petr Axamit hier even noemen.
Petr geeft in de winter skiles en is in de rest van het jaar visgids in het noorden van Tsjechie o.a. de rivieren Labe, Kamenice en Jizera. Petr heeft de kennis en ervaring om je alle goede vlagzalm en forel stekken in deze buurt te laten zien. Hij weet precies waar de vis zich op dat moment bevind, deze vissen verplaatsen zich steeds, en op welke insecten er op dat moment word geaasd. De soort insecten zijn seizoen gebonden en veranderd ook voordurend. Ik ben met Petr op plekken geweest waar ik anders nooit gekomen zou zijn. Wij kregen topografische kaarten mee met de hotspots. En na het vissen............ Mij is het heel goed bevallen. Voor info kijk op: www.travelaxa.cz Afgezien van mijn afgezakte (waad)broek wat sluipreclame Dscn00016.jpg Jos |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Nieuw Lid
|
Vissen op het Lipnomeer omgeving Hurka
Goedendag,
Ik had op diverse website's wat gelezen over grote snoeken, snoekbaarzen, etc., gevangen op het Lipnomeer. Dus leek dit voor mij een reden om Tsjechië te bezoeken en natuurlijk te gaan vissen op roofvis. Ik heb een website over Roofvissen (www.roofvisnet.nl), dus ik zou daar een leuk verslag over willen schrijven. Graag zou ik wat meer info krijgen over de vangsten en mogelijkheden om te vissen op snoek, snoekbaars en baars. Ik ben voornemens om de laatste week van juli en 1e week augustus naar het Lipnomeer af te reizen, samen met 2 families. Wie heeft ervaring op het Lipnomeer en waar zijn daar nog wat betaalbare huisjes te huur omgeving Horna en evt. bootverhuur met bb motor? Alvast bedankt voor de info Met vriendelijke roofvisgroet, Frank van Vliet |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Nieuw Lid
Nationaliteit:
|
Hoi Frank,
Helaas mag je alleen varen met een boot met electromotor of roeien. Het is daar namelijk een beschermd natuurgebied. Heel veel plezier, fijne vakantie. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Nieuw Lid
|
vissen op karper omgeving Liberec
Zijn er goede mogelijkheden om in de directe omgeving van Liberec te vissen op karpers? (bij voorkeur niet van die pis-pot vijvertjes met kweek-karpertjes
)Hoor graag van jullie mvg Hans Brinkel |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Actief Lid
|
Achter de camping heb ik 3 kleintjes gevangen, volgensmij was het steeds dezelfde forel.
Op de Jizera en Labe was het niet wild. Ik ben op de plekken geweest waar ik vorig jaar Juni en Augustus goed gevangen heb, dat was nu niks. Mischien dachten die forellen wel "daar heb je die Holander weer" In de Labe, gezien benedenstrooms van Vrchlabi heb ik nog wel wel 2 vlagzalmen gevangen. Verder een paar kleine forelletjes. Ik ben voor het eerst wezen vissen op de Uppa tussen Svoboda nad Upou en Horni Marsov. Hier heb ik redelijk gevangen. Niet groot maar wel leuk. Goede reis, prettige vakantie en doe Jan en Akkelien de groeten Jos |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Actief Lid
|
Dit is het beroemde forelletje uit de Male Labe, als je deze vangt laat hem weer lekker zwemmen.......hij/zij is toch te klein voor een maaltijd.
Dan hebben we over 5 jaar 1 grote forel zwemmen daar ![]() |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Actief Lid
|
Zoiets..................
![]() |
|
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Nieuw Lid
|
Wij zijn net terug ook ,we zaten aan het meer van zeliv en heb daar regelmatig gevist met de feeder op brasem en voorn en tussendoor pak je er leuke karpers uit tussen de 40 en 50 cm tevens paling .
wat me opviel daar is de grote hoeveelheid snoek wat daar zit en de hele dag ongeveer aan de oppervlakte jaagt . kortom leuke plek om te vissen , grtzz renso |
|
|
|