het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 28-06-07, 12:51   #61
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Krajicek simpel naar derde ronde

Michaëlla Krajicek heeft de derde ronde bereikt van het grastennistoernooi op Wimbledon. De manier waarop dat gebeurde was indrukwekkend. Haar opponente Katie O' Brein kwam er nauwlijks aan te pas. De Britse wist in de eerste set zelfs geen game te winnen van Krajicek. In 25 minuten stond het 6-0 voor onze landgenote.

Hoewel O´Brein iets meer tegengas gaf in de tweede set bleef Krajicek oppermachtig. Geen enkel moment kwam ze echt in gevaar. De Britse, nummer 154 van de wereldranglijst, won slechts een keer haar eigen service. Setstand: 6-1.
De als 31e geplaatste Krajicek speelt in de derde ronde tegen de Russische Anna Tsjakvetadze. De winnares van het toernooi in Rosmalen won in twee sets van de Wit-Russische Tatiana Poetsjek.

telesport.nl
Freddy2005 is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-06-07, 19:08   #62
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Russin volgende hindernis Krajicek

Michaëlla Krajicek kan zich gaan opmaken voor haar eerste grote test op Wimbledon. Na haar soepele zege (6-0 6-1) op de Engelse nummer één Katie O'Brien wacht de Almeerse tennisster de confrontatie met de Russische Anna Tsjakvetadze. Een overwinning op de nummer zeven van de wereld en winnares van het toernooi in Rosmalen zou voor Krajicek een doorbraak betekenen.

Krajicek kan zich met een zege op Tsjakvetadze voor het eerst in haar loopbaan verzekeren van een plek in de vierde ronde van een grandslamtoernooi. Daarnaast zou een goede partij tegen een speelster uit de top-tien Krajicek mentaal een enorme impuls kunnen geven. „Ik zou een mooie stap kunnen maken”, keek Krajicek donderdag vooruit. „Maar ik ben vooral blij dat ik twee rondes heb gewonnen. Ik heb er gelukkig van geprofiteerd dat ik nu een geplaatste speelster ben, want ook al heb je een goede loting is het niet altijd makkelijk om het af te maken.”

Krajicek besefte dat ze het tegen Tsjakvetadze een heel stuk lastiger zal krijgen. De 20-jarige inwoonster van Moskou is bezig aan een indrukwekkende opmars. Ze drong eerder dit jaar bij de Australian Open en Roland Garros door tot de kwartfinales. Afgelopen zaterdag pakte ze als opvolgster van Krajicek in Rosmalen de vierde toernooizege in haar loopbaan. Bij haar eerste titel van dit jaar in Hobart trad ze in januari ook al in de voetsporen van de vroegtijdig uitgeschakelde titelverdedigster Krajicek. De twee troffen elkaar in 2005 een keer eerder in Hasselt, maar toen gaf Tsjakvetadze op.

„Ze is een solide en goede speelster, een van de meest getalenteerde van het circuit”, aldus Krajicek. „Ze mist heel weinig. Het zal lastig worden, maar ik kijk er wel naar uit. Ik voel me goed. Mijn been hoefde ik vandaag ook niet meer in te tapen. Het is al een hele mooie week voor mij”, aldus Krajicek die donderdag een driejarig sponsorcontract afsloot met het uitzendbureau Randstad.

telesport.nl
Oud 29-06-07, 17:00   #63
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Krajicek naar vierde ronde Wimbledon

LONDEN (ANP) - Michaëlla Krajicek heeft zich vrijdag voor het eerst in haar carrière geplaatst voor de vierde ronde van een grandslamtoernooi. Krajicek zorgde hiermee tijdens dit toernooi als eerste voor de uitschakeling van een speelster uit de top tien van de plaatsingslijst.

De Nederlandse tennisster bereikte deze mijlpaal door in de derde schifting van Wimbledon de als achtste gerangschikte Anna Tsjakvetadze met 7-6 6-7 6-2 te verslaan. Miriam Oremans was in 1998 de laatste Nederlandse die op Wimbledon de vierde ronde haalde. Krajicek moet het in de strijd om een plek in de kwartfinales opnemen tegen de winnares van de wedstrijd tussen de als negende geplaatste Zwitserse Martina Hingis en de Amerikaanse Laura Granville.
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-06-07, 19:14   #64
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Vader Krajicek trots op dochter Michaëlla

Vader Petr Krajicek was vrijdag trots op de prestatie van dochter op Wimbledon. Michäella Krajicek bereikte via een zege op de Russische Anna Tsjakvetadze voor het eerst in haar loopbaan de vierde ronde van een grandslamtoernooi.

"Ik ben heel blij en trots dat ze dit heeft behaald”, reageerde Krajicek senior. „Zeker ook omdat ze met plezier speelde, er op de baan voor ging en goed en snel bewoog. Het is te zien dat ze hard heeft gewerkt aan haar conditie.”
Vader Krajicek wilde echter niet spreken over een doorbraak. „Ik doe dat niet graag. Ze heeft wel vaker van speelsters uit de top tien gewonnen. We moeten ons hoofd ook bij de volgende wedstrijd houden. Dit is vooral een mooie nieuwe ervaring waar ze hopelijk wat van oppikt.”

telesport.nl
Oud 29-06-07, 19:36   #65
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Krajicek tegen Granville in vierde ronde

Michaëlla Krajicek moet het in de vierde ronde van Wimbledon opnemen tegen Laura Granville. De Amerikaanse tennisster was in de derde schifting met 6-4 6-2 te sterk voor de als negen geplaatste Zwitserse Martina Hingis. Hingis won Wimbledon in 1997.

telesport.nl
Oud 29-06-07, 21:14   #66
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Krajicek ook succesvol in dubbel

Michaëlla Krajicek heeft vrijdag op Wimbledon ook haar eerst wedstrijd in het dubbel in een overwinning omgezet. De Nederlandse tennisster won samen met Poolse partner Agnieszka Radwanska in de eerste ronde met 6-3 6-7 8-6 van het Italiaanse/Argentijnse tweetal Maria Elena Camerin en Gisela Dulko.

Krajicek en Radwanska overleefden een aantal wedstrijdenpunten. Krajicek won vrijdag eerder in de derde ronde van het enkelspel van de Russische Anna Tsjakvetadze.

telesport.nl
Oud 30-06-07, 19:39   #67
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Partijen Krajicek en Wassen geschrapt

De wedstrijden van Michaëlla Krajicek en Rogier Wassen in het gemengd dubbel zijn zaterdag wegens de regen op Wimbledon uit het programma geschrapt. Door de vele buien in Londen kon er op de zesde dag nauwelijks worden getennist.

Michaëlla Krajicek. FOTO ANP

Krajicek had het samen met haar Tsjechische partner Martin Damm in de eerste ronde moeten opnemen tegen de Roemeense combinatie Andrei Pavel/Andreea Ehritt-Vanc. Voor Wassen en de Taiwanese Yung-Jan Chan stond de partij in de tweede schifting tegen Wassens Zuid-Afrikaanse dubbelpartner Jeff Coetzee en de Kroatische Jelena Kostanic gepland. Wassen en Chan hadden in de eerste ronde een bye.

ad.nl
Oud 30-06-07, 21:41   #68
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Krajicek: Ik weet dat ik het kan

Michaëlla Krajicek heeft er altijd vertrouwen in gehouden dat ze voor een stunt als vrijdag tegen de Russische Anna Tsjakvetadze kon zorgen. „Op papier kun je misschien spreken van een doorbraak”, zei ze na het bereiken van de vierde ronde op Wimbledon. „Maar ik weet dat ik het kan. Ik heb soms alleen een beetje pech met de loting gehad. Nu kon ik er twee potjes inkomen en begon met veel vertrouwen aan de partij. Al blijft het voor mij wel een grote eer haar te verslaan. Ik ben echt superblij dat het is gelukt.”

Krajicek was erg tevreden over haar spel tegen Tsjakvetadze. „Ik heb de hele wedstrijd weinig verkeerd gedaan. Ik was soms wel aan het schelden en met mijn racket aan het gooien, maar dat had ik nodig om agressief te blijven. Ze kan je met haar spel in slaap sussen en daar wilde ik voor waken. Ik ben blij dat dit is gelukt.”

Ze kreeg hierbij steun van haar vader en John van Lottum, die haar in de regenpauze van tips voorzag. „Hij staat ook niet voor niks in mijn top vier van kandidaten om trainer te worden”, aldus Krajicek.
Na haar lange dubbelpartij had Krajicek tot vrijdagavond nog weinig kans gehad van haar mooie zege op Tsjakvetadzke te genieten. „Dit was een waanzinnige dag”, reageerde ze nadat ze ook nog de winst in de dubbel wist te pakken. „Die overwinning in de single was geweldig en ik ben toch blij dat we het dubbel ook gewonnen hebben. Het is super zo'n dag winnend af te sluiten. Ik ben moe en ook heel blij. Ik ga nog wel even bij deze zege stilstaan.”

telesport.nl
Oud 02-07-07, 20:33   #69
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Krajicek stoomt door naar kwartfinale

Michaëlla Krajicek heeft maandag de kwartfinales van Wimbledon bereikt. De 18-jarige tennisster rekende tussen de regenbuien door in de vierde ronde met 6-3 en 6-4 af met de Amerikaanse Laura Granville. Krajicek is de eerste Nederlandse bij de laatste acht bij het grandslamtoernooi in Londen sinds Brenda Schultz in 1995. Ze speelt om een plek in de halve eindstrijd tegen de winnares van de partij tussen de Servische Jelena Jankovic en de Française Marion Bartoli.

Op 2-2 in de eerste set en op haar eigen servicebeurt kwam Michaëlla Krajicek voor het eerst in de problemen. De 26-jarige Granville wist een breakpunt evenwel niet te benutten. Zodat de game, met moeite, naar de 18-jarige Almeerse ging: 3-2.
In de zesde game waren de rollen omgedraaid. De Kleine Kraai kreeg twee breakpunten, waarvan er één werd benut: 4-2. De geboren en getogen tennisster uit Chicago kreeg daarop ook kansen op een break maar wist deze niet te verzilveren: 5-2. De Amerikaanse wist even later wel een setpoint van Misa ongedaan te maken en in de set te blijven: 5-3. Met een ace besloot Krajicek de eerste set: 6-3.
Met overmacht brak de 'halfzus van' de opslag van de ongeplaatste Amerikaanse in de eerste game van de tweede set om direct door te stomen naar een comfortabele 2-0 op haar eigen servicebeurt.
Qua onnodige fouten hielden beide speelsters op dat moment gelijke tred (10, tegen12 voor Misa). Het aantal aces van Krajicek was duidelijk in haar voordeel: acht stuks.

telesport.nl
Oud 02-07-07, 20:53   #70
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Dubbelpartij Krajicek geschrapt

Michaëlla Krajicek hoeft maandag niet in actie te komen in het dubbelspel. Haar wedstrijd in het gemengddubbel met haar Tsjechische partner Martin Damm is wegens het slechte weer uit het schema geschrapt. De twee zouden het opnemen tegen het Roemeense duo Andreea Ehritt-Vanc/Andrei Pavel.

Krajicek is in afwachting van de hervatting van haar partij in de vierde ronde van het enkelspel tegen de Amerikaanse Laura Granville. Het duel werd wegens de regen bij een stand van 6-3 en 4-1 in het voordeel van Krajicek afgebroken.

telesport.nl
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels