|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
VIP Lid
|
Mijn kennismaking met Praag - februari 2007
Net terug van een heerlijke vakantie op camping Vidlak zat ik alle e-mails te bekijken.
Er zat een aanbieding van Sky bij. En om een betere indruk te krijgen van de werkelijke kosten had ik data ingetypt van de voorjaarsvakantie. Kees was nieuwsgierig. Wat doe je?, vraagt hij. En ik vertel van mijn onderzoekje. Zou je dat willen? Ik zeg volmondig ja .Ik ben nog nooit in Praag geweest. En zomers is het met honden gewoon te warm en te lastig.En voordat ik het door heb klikt hij op verzenden/boeken. Wat doe je nu? Ik boek, zegt hij lachend . Maar dat kan toch niet? De kinderen dan? en de honden dan?Ach er is zoveel tijd . We vragen Ellis gewoon. Een eerder tussendoortje heeft ze opgepast en aangegeven dat ze het best nogeens wilde doen. Maar ook zij heeft werk, breng ik nog in. Komt best goed is zijn oordeel . En zo is het gekomen. Maanden later worden we weggebracht door onze oudste dochter, die net haar rijbewijs heeft. handig en spannend. En even later staan we bij de inschrijfbalie. Geen ticket hebben we, maar alles gaat zoals het stond vermeld. Zo gebeurd dus. Dan nog even wakker worden met een kopje koffie. Niet echt smakelijk,superduur en geserveerd door een medewerker die vast de vorige avond flink is doorgezakt. Ongeinteresseerd schuift hij de koffie naar ons toe. We bedanken supervriendelijk.Dan op naar de `gate`. Daar staat een supervriendelijke man de nieuwe regels mbt vloeistoffen aan iedereen uit te leggen. We vertellen dat we niets in de handbagage hebben. En we verbazen ons over de onbeschofte manier waarop mede-Nederlanders deze man te woord staan. Hij blijft vriendelijk, bewonderenswaardig. We zoeken een plekje met uitzicht. En tot onze verbazing staat er geen vliegtuig. nog geen vliegtuig.jpg Als er een vliegtuig komt rolt dit door naar de naastgelegen gate. We zeggen niets, maar denken goedkoop-duurkoop????? Maar dan komt er toch ook bij onze gate een vliegtuig. We volgen alle handelingen en zijn er getuige van dat ook onze koffer meegaat. onze koffer ging aan boord.jpg Wat een zwaar werk is dat. wordt vervolgd |
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
VIP Lid
|
Leuk verhaal. Zo boeken wij ook wel eens een "tussendoorreisje". Ik hoop dat je snel het vervolg schrijft.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Ja heerlijk...heb trouwens weer voor mezelf 3 tickets geboekt (september met mijn moeder, november met mijn man en december met mijn man, mijn broertje en zijn vriendin: In juli/augustus gaan we met de auto, dan gaat de hond ook mee). Ik gun mezelf vaak zo'n tussendoortje (hoef dan ook geen hotelkosten te betalen, want we hebben een huisje in de buurt...Daarnaast heb ik ook geen kinderen, maar vertel gauw verder, ben nieuwsgierig naar het feuilleton!!!
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
VIP Lid
|
hilde zo te zien word dit wee net zo'n mooi verhaal als die andere 2
|
|
|
|
#6 |
|
VIP Lid
|
Ja Hilde, we zijn benieuwd , we willen meer lezen van je verhaal
![]()
|
|
|
#8 |
|
VIP Lid
|
o wat ben ik beniewd naar het vervolg van het verhaal
![]()
|
|
|
|
#9 |
|
VIP Lid
|
deel2
Nadat in vliegende vaart het vliegtuig is ontdaan van alle troep mogen we aan boord. Ons valt op dat alles er sober maar netjes uitziet. Een eenvoudig uniform voor het personeel,maar wel een en al vriendelijkheid. Ons bevalt dat prima. Tot nu toe zijn onze ?????? bij sky-europe weggetrokken. We hebben gereserveerde plaatsen. Dat had ik bij het opzoeken uitgeprobeerd. En voordat we opstijgen wordt nog even de oorzaak van de vertraging van 3/4 uur uit de doeken gedaan. Alles gaat zeer voorspoedig en even later laten we Nederland achter of beter gezegd onder ons. dag nederland.jpg eerst het minder mooie van ons industrie-kikkerkand en dan ook het wel mooie dag nederland2.jpg En we vragen ons af wat het weer zal zijn. Het is februari dus alles is mogelijk. Onderweg zijn het vooral uitzichten die wijds en wit zijn wijds.jpg En als je niet beter zou weten zou je je toch zo even willen wentelen in deze `zachtheid` zacht als dons.jpg Onderweg worden we vriendelijk verzorgd en de koffie smaakt beter en is nog goedkoper dan op schiphol. Ook tijdens de vlucht is het personeel erg vriendelijk. En al gauw landen we. Het vliegveld is een stuk kleiner en overzichtelijker dan schiphol. En ook dat vind ik prettig. Terwijl Kees wacht op de koffers ga ik vast naar een loket waar je de Praag-Card kunt kopen. Ik heb tenslotte mijn huiswerk gedaan! Dan hebben we ook gelijk een openbaarvervoersbewijs. Maar de versie van meer dan 3 dagen hebben ze niet. Ik besluit toch maar de 3-daagse versie te nemen. En ga met een soort poster en de twee cards terug naar Kees. We zullen worden gehaald door Jan van pension Lida. Luxe he? wordt vervolgd |
|
|
|
|
|
#10 |
|
VIP Lid
|
wat een mooi verhaal, ben benieuwd naar de rest.
|
|