|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Caravan camp Konopiste - Benesov
Wie kent camping Konopiste te Benesov? Graag je ervaringen.
www.cckonopiste.cz Graag ook informatie over de regio rond Benesov en Benesov zelf. Bedankt alvast Groet Camilla ![]() |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Re: Wie kent camp KONOPISTE te Benesov +info benesov
Ik kan wel zeggen dat we na vier keer kamperen daar de camping redelijk goed kennen. Qua ligging en accomodatie geen verkeerde camping 1994 1995 1998 2000, maar qua prijs een onvoorstelbaar dure camping voor Tsjechische begrippen het niveau lag het laatste jaar op zuid Frankrijk. Sfeer is mbt personeel slecht men probeert iedereen te bedonderen en er wordt zelfs op afroep ontzettende veel gestolen, staat bewaling links wordt er rechts gestolen staat bewaking voor wordt er achter gestolen.Benesov zelf is toppie. Alleen personeel camping en motel is supercorrupt.
|
|
|
|
#3 |
|
Nieuw Lid
|
Dag Rob, bedankt voor je reactie. Ik ben er wel van geschrokken. We hebben deze camping juist uitgezocht op het goede niveau..... Inmiddels is er sedert dit jaar een nieuwe eigenaar wellicht helpt dat de criminaliteit te beteugelen.
Je bent dus een Tsjechiëganger heb je nog tips voor ons voor goede campings (net sanitair, een zwembad en goede ruime staanplaatsen in een mooi gebied?) Het is voor ons de eerste keer en jouw mail lijkt het vooroordeel? over criminaliteit te bevestigen. We hebben al afgesproken met de camping maar ik ben nu een beetje huiverig geworden. Goed om te horen dat Benesov leuk is. Reisden jullie vanaf de camping naar Praag (en hoe?) Groet Camilla, ik hoop van je te vernemen. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Hoi Camilla, fijn te horen dat er een andere eigenaar is diegene die wij kende was verschrikkelijk! Het doet zo'n camping goed als hij in andere handen is. De omgeving en accomodatie verdienen het. Ik heb verder weinig ervaring met andere campings heb eens op doorreis aan het Lipnomeer gestaan, dat wil ik never meer, veel te vol en geen nette toiletgebouwen en douches, dat zijn onze eerste vereiste. Wij gingen altijd met de caravan in een keer van huis (kaatsheuvel) naar Benesov, over Nurnberg Pilzen en dan staken we binnendoor naar Benesov 'savonds om 22.00u weg de volgende dag met pauzes rond de middag op de camping.
De ltste jaren gaan de kinderen niet meer mee en huren we appartemeneten over heel Europa en maken zo onze trektochten, as zaterdag beginnen we weer eerst naar Hameln in dldl dan naar omgeving Karlovy Vary, dan naar Oostenrijk en als slot een weekje Rudesheim en omgeving. In Tsjechie zijn we zo'n beetje overal geweest van Nrd nar Zuid en west naar Oost zelfs in Moravie tot aan de Slowaakse grens. PRAAG ik weet niet of je er al ooit bent geweest, voor mij mijn favoriete stad: Je kunt op twee manieren gaan Auto en trein, ik heb met beide goede ervaring.Met de auto kun je parkeren boven in de buurt van de burcht in de buurt van de kerk Loretaof achter het park Letenske Sady aan de weg Milady Horakove, of bij het hoofdstation. Maar ook de trein is goed bruikbaar rechtstreeks van Benesov in 1,25 uur naar het hoofdstation in Praag, let wel op zakkenrollers in Praag op het station. Joodse wijk en het oude centrum evenals de burcht en paleis en de kerk, zijn een must erg veel voor een dag, wij gingen altijd drie keer naar Praag iedere week een keer. De trein kost practisch niets. Benesov heeft alles wat je nodig hebt, supermarkten gewone markten Vietnamese markten. Kasteel Konopiste, maar ook Karlstein is te doen. Verer als je de weg naar het zuiden neemt is na 1,5 kilomter een vliegveld daar kun je rondvluchten maken, niet duur en erg mooi. Als je van Benesov naar de Camping rijdt moet je even rechtdoor rijden, dus de ingang van de camping voorbij dan kom je bij een visvijver, rechts bij dat huis kun je heerlijke vis kopen, rij je door kom je bij een meertje kun je erg goed zwemmen. In de bossen rondom de camping zitten veel reeen. In Benesiv zelf zitten dievers restaurants, een zeer goeie Italiaan, een goede Chinees, U Zimu is een beregoed Tsjechisch Restaurant en achter het gemeenthuis staat op een heuvel (bergje) ook een zeer goed restaurant met terras (stadsgezicht)nederlandse menukaart en de keuken is goedkoop maar wel van Niveau. Je kunt bij diverse bakkers brood halen en ook de slager aan het pleintje is erg goed. Ga niet eten in het restaurant op de camping en ook niet bij de ingang van het motel, duur en slecht, ziet er leuk uit maar kwalitatief echt reteslecht. Wat wel goed is is het restaurant van het motel op de grote kruising tegenover de ingang nar de camping, pas wel op deze kruising is levensgevaarlijk. Aanrader in omgeving Tabor. Ik wens jullie veel plezier!!! |
|
|
|
#5 |
|
Nieuw Lid
|
We zijn afgelopen weekend teruggekomen na 2 weken op deze camping te hebben gestaan. Er is Nederlands sprekende receptie, en er loopt 's-nachts bewaking.
De camping is niet goedkoop, maar prima. We hadden mooi weer en konden veel zwemmen maar ook de omgeving verkennen. Kasteel Konopiste met roofvogelshow, kastel Sternberk en kasteel Jemniste zijn in de omgeving en erg mooi. Een rondvaart bij Slapy is ook mooi. De eerste 3 dagen was het wat fris en zijn we wezen zwemmen in het overdekte zwembad van Benesov. Leuk: schoenen inleveren, naakt douchen en wassen, hierna zewemkleding aan en naar zwembad. In de genoemde restaurants zijn wij ook geweest, behalve de chinees, en onze mening sluit hierbij aan. We zijn niet naar Praag geweest, met 3 kinderen en over het algemeen temperaturen van meer dan 28C hadden we hier geen behoefte aan. Ik ben benieuwd wat jij van deze camping vind! André |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Hallo Camilla,
Tijdens onze fietsvakantie afgelopen maand hebben wij twee nachten op Konopiste gestaan. Het is een van de beste campings die wij in Tsjechië hebben gezien. Leuke plaatsen, die afgescheiden zijn door heggen waardoor je wat privacy hebt. De man bij de receptie spreekt Nederlands, er is een klein winkeltje (minimaal aanbod, maar toch), een zwembad, een wasmachine, en het sanitair is heel schoon. De camping staat vermeld in de ANWB-gids en er staan dan ook voornamelijk Nederlanders. Als je dat laatste geen bezwaar vind kan ik je deze camping zeker aanraden. Lotte |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Lid
|
Konopiště
wie is er wel eens geweest,
: op camping/hotel Konopištěgroetjes en alvast bedankt |
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
Re: Konopiště
Ikke en ik adviseer je er weg te blijven. Dit is absurd duur en er is geen enkele goede prijs/prestatie verhouding. Onvriendelijk personeel, beetje maffia-achtig. Geldt ook voor de camping. Heb behoorlijk wat negatieve ervaring opgedaan. + = dat het er schoon is en dat ze een mooi verzorgd zwembad hebben en prachtige plaatsen. Dus accomodatie is wel goed. Ben er in totaal 4 x geweest. Nu kun je denken dat is raar. Maar wij hadden de caravan bij ons en genoten van het comfort van de camping. Maar pas op er wordt gestolen als de raven. De laatste keer was bij mij de maat vol en kom er dus nu niet meer!
|
|
|
|
#9 |
|
Actief Lid
|
kasteel en beren zijn er anders wel de moeite waard om te bezoeken maar van de camping weet ik niets. veel reisplezier
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
Een absoluut prachtige omgeving met een zeer fraai kasteel, met jammer genoeg teveel jachttrofeeen! die overheersen.
|
|