het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 20-06-07, 20:33   #51
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Krajicek uitgeschakeld

ROSMALEN - Michaëlla Krajicek is er woensdag niet in geslaagd de kwartfinales te behalen van de Ordina Open. De Russische Dinara Safina was in drie sets te sterk voor de Nederlandse titelverdedigster: 6-4 3-6 6-4.

Safina, als vierde geplaatst, verloor vorig jaar in Rosmalen de finale van Krajicek. Sindsdien werd ze een 'Angstgegner'. De overwinning in Rosmalen was de vierde op rij op Krajicek van de Russische. „Ik hoop haar in Wimbledon niet tegen te komen, eigenlijk hoop ik haar het hele jaar niet meer tegen te komen”, zei de Almeerse tennisster die woensdag goed nieuws uit Londen kreeg: ze is geplaatst op Wimbledon en ontloopt daarmee in de eerste ronde de toppers en dus ook Safina.

Er was weinig verschil tussen Krajicek, de nummer 33 van de wereld, en Safina, de nummer dertien. Een break in de negende game van de eerste set was voor de Russin voldoende voor setwinst. Krajicek deed hetzelfde in de achtste game van het tweede bedrijf. In de beslissende set verloor ze haar opslag in de tiende game en was het meteen einde partij. „Ik sloeg uitgerekend in die game bijna geen eerste service in. Over zo'n hele partij scheelt het een paar punten. Het was knokken van beide kanten. Maar Dina is gewoon goed, ze heeft niet voor niets al in de top-10 gestaan.”

Het was een goede les voor Wimbledon waar ze vorig jaar nog in de eerste ronde strandde en punten te behalen zijn, die ze in Rosmalen verliest. Met als doelstelling „een paar rondjes overleven” reist ze later in de week naar Londen. „Ik hoop volgende week in ieder geval niet zo veel te hoeven verdedigen als vandaag. Tegen lager geplaatste meisjes moet ik meer in mijn spel kunnen komen.”
Haar pogingen serve/volley te spelen oogden woensdag ietwat geforceerd. „Ik kwam wel naar het net, maar steeds op het verkeerde moment. Volgende week moet ik betere keuzes maken.”

telesport.nl
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-06-07, 21:01   #52
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Wimbledon: Krajicek officieel geplaatst, Federer en Henin bovenaan

Zoals al verwacht werd is Michaëlla Krajicek geplaatst voor het grastoernooi van Wimbledon, dat volgende week begint in Londen. De 18-jarige Nederlandse is in het damestoernooi het 32ste reekshoofd. Nooit eerder behoorde de Almeerse tot de geplaatste spelers op een Grand Slam. Roger Federer en Justine Henin voeren zoals verwacht de plaatsingslijsten aan.

Krajicek neemt op dit moment de 33ste plaats in op de WTA-ranglijst. Door de afzegging van Vera Zvonareva (19) is Misa een plekje opgeschoven en heeft daardoor een beschermde ranking. In de eerste twee rondes zal Krajicek geen geplaatste speelsters tegenkomen. In ronde drie wacht eventueel de nummer 1 van de plaatsingslijst, Henin.

Anders dan de overige drie Grand Slam-toernooien, houdt Wimbledon zich bij het maken van de plaatsingslijst niet precies aan de ATP- en WTA-ranking. De organisatie van het toernooi neemt bij het maken van de plaatsingslijst de resultaten op grastoernooien van de spelers en speelsters in de afgelopen twee jaar in ogenschouw.

sportone.nl
Oud 20-06-07, 21:58   #53
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Rosmalen: Krajicek ook in dubbel uitgeschakeld

ROSMALEN - Voor Michaëlla Krajicek zit het tennistoernooi van Rosmalen erop. De Nederlandse verloor samen met haar dubbelpartner Severine Brémond uit Frankrijk woensdag in de kwartfinales van het koppel Chan/Chuang uit Taipeh: 5-7 4-6.

Krajicek had eerder op de dag in het enkelspel ook al verloren, van de Russische Dinara Safina.

telesport.nl
Oud 22-06-07, 21:19   #54
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Michaëlla Krajicek moet het in de eerste ronde van Wimbledon opnemen tegen de Israëlische Tzipora Obziler. De loting heeft dit vrijdag uitgewezen.

De in Londen als 31e geplaatste Krajicek speelde in 2004 twee keer eerder tegen Obziler. Deze nummer 81 van de wereld won in de Franse plaats Dinan. In Luxemburg was de 18-jarige Nederlandse de sterkste. Obziler maakt met haar 34 jaar voor het eerst haar opwachting op Wimbledon.

telesport.nl

Sport1 zendt die wedstrijd live uit. Naar verwachting zal de partij om 15.00 beginnen.

sportone.nl
Oud 23-06-07, 12:30   #55
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Nieuwe Michaëlla Krajicek toont eindelijk lef op de tennisbaan

Rosmalen, 23 juni. Michaëlla Krajicek hoopt als geplaatste speler verder te komen dan de eerste ronde op Wimbledon. „Het komt nog te vaak voor dat ik beneden mijn kunnen presteer als het buiten de baan slecht gaat."

Wat is er gebeurd met Michaëlla Krajicek? Die vraag dringt zich op bij wie haar eerder deze week in Rosmalen aan het werk zag. De tennisster verzuimde haar titel weliswaar te prolongeren – ze verloor in de tweede ronde van haar Angstgegner Dinara Safina – maar tijdens de partijen díe ze speelde, straalde ze opvallend veel rust en zelfvertrouwen uit. „Ik heb er geen last van dat ik de titel moet verdedigen”, zei zij na haar winst op de Argentijnse Gisela Dulko in de eerste ronde. „Ik wil gewoon een paar potjes spelen en zie wel waar het schip strandt.”

Krajicek lijkt in weinig meer op de vrouw die begin dit jaar huilend Melbourne Park verliet nadat ze in de eerste ronde van de Australian Open aan de kant was gezet door de Luxemburgse qualifier Anne Kremer. In een paar maanden tijd is de 18-jarige tennisster uit Almere volwassen geworden. En haar nieuwe, spiky kapsel staat symbool voor die transformatie: weinig koket, maar getuigend van lef. Zelfs Serena Williams raakte eerder deze maand in de derde ronde op Roland Garros geïrriteerd over het zelfbewuste spel van de Nederlandse nummer één. Een paar games lang werd de Amerikaanse van hoek naar hoek gestuurd – om haar tegenstandster vervolgens alsnog met krachttennis het zwijgen op te leggen.

Na haar teleurstellende optreden in Australië is het eigenlijk alleen maar bergopwaarts gegaan, analyseert Krajicek in Rosmalen. „Na die nederlaag tegen Kremer verloor ik in de eerste ronde van Safina op het indoortoernooi van Parijs. Een week later verloor ik weer van Safina in Antwerpen, nu in de tweede ronde. In de daaropvolgende drie toernooien in Amerika verloor ik steeds in de tweede ronde, maar wel van toptienspeelsters als Nicole Vaidisova.”

Aan haar optreden in Charleston, waar ze de kwartfinale bereikte, denkt zij met het meeste plezier terug. „Toen kreeg ik de smaak te pakken. Ik beschouw ‘Charleston’ als mijn belangrijkste toernooi tot nu toe.” Dat zij met haar kwartfinaleplaats aan de norm voor deelname aan de Olympische Spelen voldoet – aangenomen dat zij op 9 juni 2008 in de top-48 van de wereld staat – is volgens haar „mooi meegenomen”.

Na haar uitschakeling in Rosmalen nam Krajicek de boot naar Engeland, waar ze voor het tweede achtereenvolgende jaar op Wimbledon speelt. Anders dan bij haar debuut, toen ze verloor in de eerste ronde, behoort zij nu tot de 32 geplaatste tennissters, waardoor zij volgende week pas in de derde ronde aan een topspeelster kan worden gekoppeld. De nummer 33 van de wereldranglijst opent haar toernooi tegen de Israëlische Tsipora Obziler, de nummer 81 van de ranking.

„Dat maakt mijn kansen om een paar rondjes te winnen een stuk groter”, zegt zij zichtbaar opgelucht. „Niet dat ik ongeplaatste speelsters per definitie de baas ben, maar ik zou het vreselijk vinden om al in de eerste ronde op – pak ’m beet – Safina te stuiten.”
De afgelopen jaren had Misa regelmatig de pech dat zij in het begin van een grandslamtoernooi aan een topper werd gekoppeld. Zo was zij in het verleden niet alleen kansloos tegen Serena Williams, maar ook tegen Amélie Mauresmo (Australian Open 2006), Patty Schnyder (Roland Garros 2006) en Maria Sjarapova (US Open 2006). Toch is dat niet de enige reden waarom haar definitieve doorbraak nog op zich laat wachten. „Een tijd lang ben ik niet goed met mijn lijf omgegaan. Ik wilde koste wat kost afvallen. Fit worden. Daardoor raakte ik futloos – iets wat in het snikhete Australië in mijn nadeel werkte.”

Ook op het persoonlijke vlak kampte het halfzusje van Richard Krajicek met problemen. Over de aard van die problemen wil ze niet uitwijden, maar zeker is dat het haar spel negatief heeft beïnvloed. Als de tennisster nog íets moet leren, zegt zij, dan is het om tenniszaken van privézaken te scheiden. „Het komt nog te vaak voor dat ik beneden mijn kunnen presteer als het buiten de baan slecht gaat. Maar ja, ik ben een gevoelsmens. Dat zal waarschijnlijk nooit veranderen.”

Dat geldt ook voor Petr Krajicek, die zijn dochter al vanaf haar prille tennisjeugd begeleidt en bekendstaat om zijn erupties op de baan. Eerder deze maand meldde de Tsjech in het Algemeen Dagblad dat hij oud-tennisser John van Lottum als zijn mogelijke opvolger beschouwt. „Hij zoekt geen opvolger omdat hij niet meer verder wil”, onderstreept Michaëlla Krajicek. „Maar zijn fysieke gesteldheid laat het niet langer toe. Mijn vader heeft veel last van zijn enkels en knieën; na iedere reis zwellen ze zo op dat hij twee dagen niet kan lopen.” Zelf was zij het liefst nog jaren met hem doorgegaan. „Want mijn vader kent mij het beste van iedereen.”

Dat haar broer dit jaar ook op Wimbledon speelt, in het veteranentoernooi, beschouwt zij als „een extra stimulans”. „Toch zit ik niet met mijn gedachten bij Richard als ik op de baan sta. Als Wimbledon-kampioen weet hij wat ik doormaak. Maar ik probeer vooral mijn eigen spelletje te spelen.”

23 juni 2007

nrc.nl
Oud 25-06-07, 16:56   #56
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Krajicek zakt op ranglijst

Michaëlla Krajicek heeft flink wat punten verloren en is daardoor op de wereldranglijst gedaald van de 33ste naar de 45ste plaats.

sportone.nl
Oud 25-06-07, 20:35   #57
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Wimbledon: Krajicek

Momenteel: Michaëlla Krajicek - Tzipora Obziler: na twee sets 6-2 en 6-7. De wedstrijd is stilgelegd.
Oud 25-06-07, 22:01   #58
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Krajicek speelt dinsdag verder

Michaëlla Krajicek speelt dinsdag verder in haar eerste ronde partij tegen Tzipora Oblizer. De Nederlandse staat op 1-1 in sets. De wedstrijd op Wimbledon moest afgebroken worden wegens invallende duisternis.

Krajicek begon goed aan haar duel op het Engelse gras. Ze pakte een dubbele break op Oblizer en speelde de set gedegen uit: 6-2. In de tweede set maakte de Israëlische het haar moeilijker. Oblizer kwam een break voor, maar Mischa hield zichzelf in de race en dwong een tiebreak af. Daarin verspeelde ze een matchpoint en trok Oblizer het tweede bedrijf met 8-6 in de tiebreak naar zich toe.
Na het verlies van de tweede set besloot de umpire de wedstrijd te staken, omdat de schemering begon in te vallen. Dinsdag wordt de wedstrijd af gemaakt.

telesport.nl
Oud 26-06-07, 15:42   #59
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Krajicek in restant ruim langs Obziler

Michaëlla Krajicek heeft voor het eerst in haar leven de tweede ronde op Wimbledon bereikt. In het restant van haar maandag afgebroken partij liet ze haar opponente Tzipora Obziler (Isr) bij vlagen alle hoeken van de baan zien: 6-2, 6-7, 6-1.

telesport.nl

Krajicek speelt in de tweede ronde tegen de Engelse Katie O'Brien.

Laatst aangepast door Freddy2005; 26-06-07 om 15:50.
Oud 26-06-07, 18:21   #60
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Na Wimbledon coach voor Krajicek

Michaëlla Krajicek verwacht na Wimbledon bekend te kunnen maken wie haar gaat coachen. Ze is op zoek naar een trainer nu haar vader heeft aangegeven minder te willen reizen.

„Ik heb in ieder geval met mijn vader afgesproken dat ik mijn nieuwe coach straks naar de Amerikaanse toernooien kan meenemen. Ik heb een top vier gemaakt. Ik wil nu geen namen noemen, maar ik ga ervan uit dat na Wimbledon duidelijk zal worden wie het wordt”, aldus Krajicek dinsdag na haar zege in de eerste ronde op de Israëlische Tzipora Obziler.

Krajicek senior zal zijn dochter in ieder geval nog begeleiden in Palermo, de US Open en New Haven. „Ik heb hem sowieso gevraagd naar de grote toernooien te komen. Hij blijft iemand die ik altijd voor honderd procent kan vertrouwen.”

telesport.nl
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels