|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Studeren en tijdelijk wonen in Praag: huurprijzen?
Hallo
Ik ga vanaf september samen met mijn vriendin studeren in praag, en ben dus op zoek naar woonruimte het liefst in het centrum. Nou vroeg ik me af wat ongeveer de prijzen zullen zijn van een klein gemeubileerd appartement, met het liefst internet en sat tv aansluiting. De sat ontvanger heb ik zelf wel. Ik kan bijvoorbeeld iets huren in praag 2, voor ong 700 euro inclusief alles, dus electriciteit, internet, sat tv, en geheel gemeubileerd. Let wel dat ik daar maar 4 maanden hoef te verblijven, 1 semester van 1 september tot 1 januari. Is dit een redelijke prijs, of kan ik veel beter daar heen gaan en dan een krant kopen bijvoorbeeld. Is er misschien iemand hier die iets te huur weet in deze catagorie? Mvg, Tommy |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Actief Lid
|
Ahoj Tommy,
Prijs voor het appartement lijkt mij redelijk goed. Zeker omdat het incl. gas/water/elektra etc is. Echter prijs is vaak erg afhankelijk van de grootte van het appartement en de preciese ligging. Hoe dichter bij het centrum hoe duurder. Maar mischien moet je nog ff verder speuren. Op internet gaat dat makkelijk; kijk hier maar eens. Succes met speuren & alvast veel plezier straks. Groetjes, Mathijs
|
|
|
|
#3 |
|
Actief Lid
|
Wat bedoel je aub met "centrum" Tomlissen ? Praag is erg groot maar de metro, tram en busverbindingen zijn er schitterend. Je komt overal vlug terecht...
Ik kreeg onlangs logement aangeboden in de wijk Nusle (Praag 4). In 't begin leek me dat daar ver van alles af maar na een week ervaarde ik het centrum valkbij (nauwelijks 10 minuutjes tram) veel sukses en een mooie tijd in Praag ! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nieuw Lid
|
10 minuten met de tram is natuurlijk geen probleem.
|
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nieuw Lid
|
verblijfsvergunning
Hey
Wat ik me ook nog afvroeg, als ik 4 maanden wil verblijven moet ik dan ook een verblijfsvergunning aanvragen? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Actief Lid
|
Ik ga van uit dat jullie burgers van EU zijn. Jullie hebben dan twee mogelijkheden:
1. alleen registreren : twee formulieren infullen, 1 passfoto en je europees verzekeringpasje (met steretjes in de hoek) 2. tijdelijke verblijfsverguning aan fragen: paars formulier invullen, 2 passfotos, verzekeringpasje, bewijs uit school en bewijs van je tijdelijke huisbaas. Bijde procedures gebeuren op centraal kantoor van vreemdelingenpolitie Praag 3, Koněvova 30, Ma+Woe 7:30 - 17:00, Di + Do 7:00 - 14:00. Welke is voor jullie geschikter kan je beter in je school vragen. Rena |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Volwaardig Lid
|
Hallo Tommy, ik heb nog een flatje te huur in Praag 10, Cerny Most, kosten 11.000 kronen per maand en 3500 kronen vaste lasten. Ligt direct bij de metro en je bent snel in het centrum. Dit flatje is helemaal gemeubileerd. Een goede makelaar in Praag is Hot Reality, ze doen echt heel veel voor je en regelen alles.
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Nieuw Lid
|
Citaat:
Ga dus niet om 16:45 die kant op, want dat heeft geen zin. Helaas is ook 's ochtends om 7:00 de wachttijd al erg lang... |
|
|
|
|