het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 24-06-07, 14:33   #21
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Oke, ik kan dus gewoon naar de T-Mobile shop gaan en daar een Prepaid kaartje aanschaffen en dan vermelden dat ik wil internetten ermee en een Web en Walk cd nodig heb?

Die link daar kom ik niet helemaal uit. Over welk tarief hebben we het? Ineternet+?

Iemand die weet hoeveel een Twist simkaart kost en hoeveel kroon tegoed daarop zit zonder allerlei antwoordkaartjes op te sturen?
PeterEs is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-06-07, 17:03   #22
Actief Lid

Maarten's avatar

Nationaliteit:
Het verhaal van Erik is aardig compleet. Hier is onze ervaring:
Wij hebben nu WiFi ontvangst, maar vorig jaar gebruikten we ook een mobiele telefoon om te internetten. Ik had begrepen dat je wel een telefoon met een modemfunctie nodig had. Die hebben we daar bij T-Mobile voordelig kunnen aanschaffen.
Daar kwam dan nog een kabeltje (telefoon-labtop) bij omdat de blue-tooth verbinding niet lukte. Bij dat kabeltje zat ook een installatie cd-rom om het internet op te kunnen. Het sim-kaartje kostte 850 CZK, waarvan 50 CZK beltegoed was, voor een maand onbeperkt internetten.
Ik heb de labtop gewoon op de toonbank gelegd en het personeel heeft de zaak voor me geïnstalleeerd.
Het internetten ging best acceptabel, als je maar niet teveel wou (zoals grote bestanden ontvangen of versturen).
Hopelijk is deze info inmiddels niet te erg verouderd.
Maarten is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-06-07, 12:05   #23
VIP Lid

RoJo's avatar

Nationaliteit:
En die andere 800 CZK? Waarvoor is dat bedrag dan?
RoJo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-06-07, 21:28   #24
Actief Lid

Maarten's avatar

Nationaliteit:
Om via je mobieltje een maand lang het internet op te kunnen. Beltegoed is kennelijk wat anders dan internettegoed.
Maarten is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-06-07, 08:22   #25
VIP Lid

Erik's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
PeterEs schreef:
Bericht bekijken
Die link daar kom ik niet helemaal uit. Over welk tarief hebben we het? Ineternet+?
Twist Internet

Citaat:
PeterEs schreef:
Bericht bekijken
Iemand die weet hoeveel een Twist simkaart kost en hoeveel kroon tegoed daarop zit zonder allerlei antwoordkaartjes op te sturen?
Ik heb er laatst eentje voor 99 kronen gekocht, en had er een paar kroon tegoed bij, geen idee meer hoeveel. Maar voor die 3,50 euro kan je niet tobben lijkt me. Was wel een actie, dus geen idee of dat nu ook nog zo is...

Citaat:
Maarten schreef:
Bericht bekijken
Ik had begrepen dat je wel een telefoon met een modemfunctie nodig had. Die hebben we daar bij T-Mobile voordelig kunnen aanschaffen.
Daar kwam dan nog een kabeltje (telefoon-labtop) bij omdat de blue-tooth verbinding niet lukte. Bij dat kabeltje zat ook een installatie cd-rom om het internet op te kunnen.
Idd, je telefoon moet wel compatible zijn. De meeste zullen dat tegenwoordig wel zijn, de mijne van 1,5 jaar oud iig wel. Ik heb een datakabel gekocht, toen ik thuis kwam, kwam ik er achter dat ik er al eentje bij de telefoon had gekregen, (Nokia 6280) Beetje jammer dus haha.

Eerst moet men de software voor de datakabel installeren, hier zitten meestal ook toepassingen op zoals synchronisatie agenda, berichten, adressen etc. Dus niet alleen voor internet makkelijk.

Vervolgens het Web&Walk cdrommie erin, dat stelt helemaal weinig voor. Das een programmatje wat de verbinding maakt, inlogd en dan kan men internetten

Citaat:
RoJo schreef:
Bericht bekijken
En die andere 800 CZK? Waarvoor is dat bedrag dan?
Aanschaf simkaart.
Erik is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-08-07, 21:02   #26
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Citaat:
Maarten schreef:
Bericht bekijken
Het sim-kaartje kostte 850 CZK, waarvan 50 CZK beltegoed was, voor een maand onbeperkt internetten.
Als ik het goed begrijp kun je dus voor 800 CZK een internet abonnement "kopen", pre-paid dus. Hoeveel data kun je hier dan op binnen halen?
Wij gaan komende woensdagnacht naar Tsjechie, eerst Praag, daarna Reuzengebergte. Weet iemand een shop in Tsjechie waar je zoiets kunt kopen.
Frank Verdam is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-08-08, 20:14   #27
Actief Lid

HeiDi's avatar

Nationaliteit:
onderwerp is veroudert,maar als je zo'n kaart hebt, kun je dan overal internetten???
Wij hebben bij ons huisje slecht bereik van sommige profiders. zodoende.........
HeiDi is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-08-08, 20:38   #28
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Niet overal, op plaatsen waar je telefonie bereik hebt, heb je praktisch ook GPRS bereik, maar dit is niet al te snel.

Ik zelf heb een Tmobile Twist Internet simkaart gekocht voor 850 kroon en kon hier een maand lang onbeperkt mee op internet. Ik had de sim in mijn telefoon zitten, dus kan je over het bereik alles vertellen;
Op de meeste plaatsen is gewoon GPRS dekking, ik heb gemerkt dat in bossen, op plaatsen waar veel bomen staan, het bereik wegvalt. Weet niet waar je huis precies gelegen is en hoe het bereik met Tmobile daar is? maar gok erop dat je wel een end zult komen. Op sommige plaatsen, meestal in de iets grotere steden is EDGE beschikbaar, een stuk sneller dan GPRS.
PeterEs is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-08-08, 06:59   #29
Actief Lid

HeiDi's avatar

Nationaliteit:
o2 werkt niet, geen bereik. hebben nu t-mobile, beperkt bereik.De telefoons liggen voor het raam,daar wel en tja bij ons op de straat buiten(zie je me al met laptop op stoeltje op straat zitten)
Vodafone heeft volgens onze stukadoors, in de kelder nog bereik, dus volgende week als we weer naar tsjechie gaan, dan proberen met vodafone. Heeft die ook van die kaarten voor internet evt?
Op den duur gewoon internet aan vragen, ik weet haha duurt 3 weken, dus daar heb ik volgende week niks aan.
HeiDi is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels