het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 20-06-07, 13:39   #1
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Gezocht: camping van waaruit Praag bezocht kan worden

Hallo,
Wij zijn een jong stel (24 en 28) en willen dit jaar een weekje tsjechië in. We willen eigenlijk 2 of 3 dagen praag bekijken en daarna wat relaxen in een mooie omgeving (waar ook dingen te bezichtigen zijn).
We zitten te twijfelen om, of een stuk van praag vandaan te gaan staan op een camping (in een meer "groene" omgeving). Of we gaan 2 a 3 dagen op een camping in praag staan en trekken dan door.
Is er iemand met tips voor mooie en wat rustige campings?
Het liefst zouden we een camping hebben waar we aan een watertje staan en niet te druk is.
Alvast bedankt!
denise83 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-06-07, 16:29   #2
VIP Lid

Elly's avatar

Nationaliteit:
Dan kan je het beste een camping buiten Praag nemen, want in Praag staat het meestal wel redelijk vol en is niet zoveel ruimte. Via de zoekfunctie bovenaan moet wel het een en ander te vinden zijn. Succes met zoeken, je zult er geen spijt van hebben en kijk maar uit dat je niet verslaafd wordt aan het land
Elly is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-06-07, 16:48   #3
Forum Freak

Pelhøimov's avatar

Nationaliteit:
Denise, kijk bijvoorbeeld eens op deze campingzoeksite of klik op deze kaart op een tentje.
Persoonlijk zou ik onder Praag of langs de rivier de Berounka gaan zoeken naar campings en eventueel naar Praag met het openbaar vervoer gaan.
Als je een camping vindt dan kan je eventueel de naam via de zoekfunctie intikken en zo meer te weten komen over een camping.

Alvast veel plezier met de voorbereidingen

Jeanne
Pelhøimov is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-06-07, 17:09   #4
Actief Lid

Nationaliteit:
Denk er aan wat je in Praag gaat zoeken.
Als je zorgenloos wil wandelen, stappen of avondverlichting van Praag zien raad ik jullie aan een hostel, pension of appartement voor nacht of twee zoeken.
Het kost je wat meer dan een camping maar het is niet onbetaalbaar.
En dit zeg ik niet omdat ik zelf appartementen verhuur.
Ik heb van mijn gasten gehoord dat ze bij eerdere bezoek aan Praag zo ver van het centrum zaten dat ze er niet eens tot donker konden blijven. Metro en bussen gaan alleen tot 12 uur maar trams hele nacht door.
Rena
Rena is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-06-07, 17:26   #5
Super Lid

noekie14's avatar

Nationaliteit:
als ik jullie was zal ik zo dicht mogelijk bij praag gaan anders moet je als je er heen gaat 1 uur ofzo rijden en dan nog je auto ergens neerzetten. al zit je in praag stap je in het openbaar vervoer en ga je naar de buurt waar je heen wil toe.
noekie14 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-06-07, 17:40   #6
Forum Freak

Pelhøimov's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Rena schreef:
Bericht bekijken
...Als je zorgenloos wil wandelen, stappen of avondverlichting van Praag zien raad ik jullie aan een hostel, pension of appartement voor nacht of twee zoeken.
Het kost je wat meer dan een camping maar het is niet onbetaalbaar....
Daar heeft Rena eigenlijk wel gelijk in.
Bovendien is Praag zo mooi dat je aan 2-3 dagen niet genoeg hebt, dus denk er over na wat je allemaal wilt zien.
Pelhøimov is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-06-07, 18:27   #7
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Bedankt voor alle reacties al zo snel!
We hebben er eerst ook over nagedacht om een hotel te pakken in praag. Maar voor mij is het al de 4e keer Praag, ik weet dat het een prachtige stad is maar we hebben juist zin om de week niet alleen in de stad door te brengen. Daarom wilden we hooguit 3 dagen praag bezoeken en daarna lekker wat van de natuur genieten (het liefst aan een watertje). Misschien dat we er dan toch wel voor kiezen om de eerste dagen "in" praag op een camping te gaan staan en daarna verder trekken.
denise83 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-06-07, 18:56   #8
Lid

robenter's avatar

Nationaliteit:
je kunt ook naar zizkov in praag 3 gaan daar heb je een kleine camping met pension

weet niet of het een goede camping is
ben er zelf nooit geweest

maar is wel centraal gelegen
hier is de link

http://www.prazacka.com/english/index.php
robenter is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-06-07, 21:33   #9
VIP Lid

Krulletje's avatar

Nationaliteit:
Karlsteyn is een redelijke camping aan het water, groen in overvloed, en het kasteel natuurlijk!
Krulletje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-06-07, 09:47   #10
Gast

Camping Dzban. Ik ben er al een 3 tal keren geweest. Goed restaurant op de camping. 10 minuten lopen door een park naar tramlijn 20. Deze brengt je dag en nacht zonder overstappen in 20 minuten naar de Karelsbrug.
Campertje is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels