|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Reptielen & amfibieën
Hallo, we gaan in juli naar Camping 2000 in Noord-Bohemen.
Ik heb speciaal interesse in de aldaar levende reptielen en amfibieën. Niet om te vangen, maar om te fotograferen. Heeft iemand ervaringen in die omgeving op dit gebied? En indien dit het geval is, kun je dan wat lokaties aangeven waar je bepaalde soorten gevonden hebt?
|
|
|
#2 |
|
Moderator
|
Ik heb er weinig of geen verstand van, maar in Vselibice, hemelsbreed zo'n 20-25km van camping 2000, heb ik dit hagedisje in de tuin van het vakantiehuis gefotografeerd.
|
|
|
#3 |
|
Nieuw Lid
|
Da's een mooie.
Een Levendbarende hagedis, Zootoca vivipara. Deze soort komt ook in Nederland voor. Bedankt voor de tip. We gaan natuurlijk op zoek.
|
|
|
|
|
#4 |
|
Legende
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nieuw Lid
|
Da's een vuursalamander, Salamandra salamandra.
Die ben ik nog niet in het echt tegengekomen, dus dat opent perspectieven. Bedankt voor de reactie, Marcel.
|
|
|
#6 |
|
Legende
|
Hier staan meerdere foto's, wellicht kan je er iets mee naturfoto-cz.de en er zijn ook nog deze site's reptilia.cz en balcanica.cz
|
|
|
#8 |
|
Forum Freak
|
Hebben jullie nog een wandeling gemaakt? Nog die prachtige drijf- en drijfnatte mosvelden gezien waar je over boomstampaadjes moest lopen? Wij zijn op 16 juni boven geweest, ik vond die toren net te hoog, we hebben toen ongeveer 4 uur rond gelopen, dat vond ik echt genoeg!
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Super Lid
|
Op die boomstampaadjes hebben we op de balken de "zonnende sallemanders" gezien. Ik ben geen naturoloog maar volgens mij waren dat sallemanders. Kan ook een hagedis zijn geweest. Wie zal het zeggen?
|
|
|
|
#10 |
|
Forum Freak
|
IKKE!! Omdat de meeste Salamanders in het water leven en Hagedissen op het land, is de kans het grootst dat het een Hagedis was.
Weet je hoe hij eruit zag? En hoe groot hij was? Ja, ik ben nieuwsgierig, wij hebben daar geen Salamanders of Hagedissen gezien. |
|
|
|