|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Dierentuin(en) omg. Vrchlabi
hallo allemaal wij zijn erg benieuwd naar tsjechie wij vertrekken 1 juli naar vchlabi waar we 18 dagen verblijven op een camping
mijn vraag is welke dierentuin ligt er dicht bij in de buurt en is het ook mooi en leuk aangelegt alvast bedankt sandra |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Lid
|
Ha Sandra,
De dierentuin van Dvur Kralové (Nad Labem) ligt in de buurt (cirka 25 km) en is een echte aanrader!! Kijk even op: http://www.zoodk.cz Veel plezier! Theo |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Actief Lid
|
Theo, ik ben het helemaal met je eens.
Vindt deze dierentuin echt helemaal geweldig. Mocht je nog meer info's willen hebben Sandra met de zoekfunctie kom je zeker een heleboel te weten. En anders stel je vraag gerust. En wens ik je alvast heel veel plezier in Tsjechie en hoop dat je na je vakantie je ervaringen met ons wilt delen. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Pivonist
|
Ja de dierentuinen in Tsjechië vallen echt mee, alleen in Plzen werden s'middags de kleine katachtigen gevoerd met levende kuikens! Voor de kleintjes een minder plesant gezicht.
|
|
|
|
#5 |
|
VIP Lid
|
de dierentuin in dvur is echt super leuk. ik ben er ook geweest 2 jaar geleden. het is mooi aangelegd. ook zijn er sommige dingen binnen, zoals een soort aquarium en krokodillen, en je kan de stallen van de olifanten zien. en verder zie je natuurlijk de dieren( olifanten,giraffen,zebra's, apen, neushoorns en meer. er is ook een safaritocht, je zit dan in een bus. dit was niet echt leuk je zag niet veel dieren en ze vertelde het verhaal alleen in het tsjechisch. kortom een leuke dag.
|
|
|
|
#6 |
|
Vroeger, alles was natuurlijk beter, was er een dierentuin(tje) in Vrchlabi.
Je had er een parkje, er voor stond er altijd een kermisattractie. Pal langs de hoofdstraat. Je liep de "dierentuin" gratis in, keek naar lege hokken. Ter afwisseling was er een hok gevuld met de een of andere roofvogel. Aan de plaatjes en omschrijvingen op het hek kon je zien wie er gewoond had. Het stelde toen al niets meer voor. Je ziet, ik ben er lang niet geweest. Dus het zal wel verdwenen zijn. |
|
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Moderator
|
De dierentuin in Dvur Kralové is zeker een aanrader, er is ook een safariparkje bij waar je in een bus door heen rijdt...
HIER vind je wat foto's van Dvur Kralové (en dus ook de dierentuin).
|
|
|
#8 |
|
VIP Lid
|
De dierentuin in Dvur is min of meer een safari-dierenpark.
In Liberec is een prachtige "gewone" dierentuin, waar je langs één route alle dieren tegenkomt die zich in het park bevinden. http://www.zooliberec.cz |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Moderator
|
In Dvur kan je ook een route lopen en zo langs de dieren lopen hoor, helemaal achterin het park zit een Safari gedeelte waar je met een bus rond kan rijden, maar dat is slechts een klein gedeelte van het park.
|
|
|
#10 |
|
VIP Lid
|
Wij brengen ieder jaar een bezoek aan Dvur. En het leuke is, de hond mag ook mee.
|
|
|
|