Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Algemeen - Onroerend Goed
Eternit/asbest

Eternit/asbest

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 19-06-07, 15:13   #11
pekar
Actief Lid

pekar's avatar

Als het asbest is zou ik het gelijk laten slopen en vervangen; beter nu dan over 5 jaar als de EU-richtlijnen over veiligheid en gezondheid bij het werk helemaal in Tsjechie zijn verwerkt.

Als het 'Behandelen" wordt zou ik kiezen/vragen voor een behandeling die voorkomt dat de asbest gaat brokkelen, zeg maar een soort lak of epoxylaag erover die de gebonden deeltjes ook daadwerkelijk vasthoudt

Inpakken in betimmering is nauwelijks een optie, niet goed dicht te krijgen, alleen uit het zicht waardoor je niet weet hoe het erbij staat.

Wil je het zeker weten, haal bij Fibrecount op de hongkong straat in de Spaanse Polder een monsterzakje en lever dat met monster weer in.

En als zogenaamde deskundige mag ik het natuurlijk niet zeggen maareh........... ik zou mijn asbestdakje zo zelf slopen.
pekar is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-06-07, 15:14   #12
Maria
Super Lid

Maria's avatar

Vind ik ook Pekar. Gewoon goed inpakken in plastic en aanbieden bij de vuilstort.
Maria is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-06-07, 15:17   #13
PuNkEnStEiN
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Maria schreef:
Gewoon goed inpakken in plastic en aanbieden bij de vuilstort.
Hallo, neem me niet kwalijk, maar wat is dit nou voor asociale opmerking, Maria? Dat spul moet op de vuilstort door anderen verwerkt worden; wat nou als die geen benul hebben dat ze met asbest bezig zijn?
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-06-07, 15:21   #14
pekar
Actief Lid

pekar's avatar

Citaat:
Maria schreef:
Bericht bekijken
Vind ik ook Pekar. Gewoon goed inpakken in plastic en aanbieden bij de vuilstort.
Of verzuipen op zee.
pekar is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-06-07, 15:25   #15
Josef
VIP Lid

Josef's avatar

Nationaliteit:
Maria bedoelt het goed hoor. je mag asbest aanleveren in plastic. je moet het er alleen wel bij zeggen! dat mag in NL ook onder bepaalde voorwaarden.

bijvoorbeeld in onze gemeente:

Asbest is een giftig materiaal. Indien het breekt of afbrokkelt, komen er kankerverwekkende stoffen vrij.
Indien u asbest in of om een pand wilt verwijderen, moet u dat aan de gemeente melden. De gemeente verstrekt dan informatie over de wijze waarop u het asbest volgens de regelgeving moet verwijderen en vervoeren. Indien u meer dan 35m2 plaatoppervlak asbest aantreft, moet u een sloopvergunning aanvragen. Dit geldt ook voor het verwijderen van gelijmde vloerbedekking met asbest en asbesthoudende leidaken.
Bewoners van woningen kunnen voor golfplaten (met een oppervlakte van minder dan 35 m2), niet gelijmde vloerbedekking en vloertegels volstaan met een sloopmelding. Meer informatie hierover vindt u bij het product “Slopen van een pand of woning, melding”.
In andere gevallen is een sloopvergunning nodig. Meer informatie hierover vindt u bij het product “Slopen van een pand of woning, vergunning”.
Josef is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-06-07, 15:26   #16
pepo
Moderator

pepo's avatar

Nationaliteit:
Het gaat ongetwijfeld om deze platen, overal in Tsjechie dezelfde, asbesthoudend spoel. Status bij afvalverwerking - gevaarlijk materiaal, de prijs bij afleveren is er ook naar.
Steeds heel geliefd materiaal voor afdakjes, schuren, konijnenhokken, afrastering, hekken, komposthoopjes.
Ik moet er niets van thuis hebben.
Bijgesloten afbeelding
Bestandstype: jpg eterniet_platen.jpg (131,4 KB, 11x bekeken)
pepo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-06-07, 15:34   #17
Josef
VIP Lid

Josef's avatar

Nationaliteit:
wij hebben ons dak in Tsjechie ook afgelopen zomer laten vervangen. was ook van eterniet-golfplaten. was ook niet geisoleerd. we hebben de platen in z'n geheel (!) laten verwijderen, isolatie aangebracht en dakpannen gelegd. de verwijdering kostte zo'n 12.000 Kc. is natuurlijk afhankelijk van hoeveelheid...
Oud 19-06-07, 15:36   #18
PuNkEnStEiN
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Josef schreef:
Bericht bekijken
Maria bedoelt het goed hoor. je mag asbest aanleveren in plastic. je moet het er alleen wel bij zeggen! dat mag in NL ook onder bepaalde voorwaarden.
In de voorwaarden die jij citeert, lees ik anders niets over het aanbieden bij de vuilstort.
Maar als Maria het inderdaad op een legale en nette manier bedoelt (dat hoor ik dan vast wel van haar), dan liep ik te hard van stapel en bied ik graag mijn nederige excuses aan...
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-06-07, 15:39   #19
Josef
VIP Lid

Josef's avatar

Nationaliteit:
ik hoop ook dat Maria ipv vuilstort bedoelde te schrijven 'milieustraat', want daar moet het in Nederland naar toe (staat in de afvalkalender). in Tsjechie heb je ook zulke dingen, alleen weet ik niet hoe ze heten. we hebben er zelf wel eens wat grof vuil afgegeven, die niet met het gewone huisvuil mee kon.
Oud 19-06-07, 15:40   #20
Pelhřimov
Forum Freak

Pelhřimov's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
pekar schreef:
Bericht bekijken
.... Wil je het zeker weten, haal bij Fibrecount op de hongkong straat in de Spaanse Polder een monsterzakje en lever dat met monster weer in...
De Spaanse Polder is een industrieterein in Rotterdam en het juiste adres van het bedrijf wat Pekar noemt is: FIBRECOUNT ANALYSE, Hongkongstraat 5, 3047 BR Rotterdam
Pelhřimov is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed