het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 19-12-06, 23:08   #11
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Citaat:
pekar schreef:
Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd maar naar verluid kan ik met mijn laptop, tegen betaling, via de plaatselijke bibliotheek internetten (WIFI) Als ik in CZ mijn laptop opstart vind ik veel netwerken, ook onbeveiligd, maar ik heb er nog geen een gevonden waar ik een verbinding mee kon maken. (geven geen IP adressen uit)
ah das geen probleem, daar kom ik wel uit. zit wel enige IT kennis hier
hunink is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-12-06, 21:56   #12
Nieuw Lid

CeesV's avatar

Nationaliteit:
vodafone life, 10 euro per maand en betalen voor data, ook onderweg in de rijdende auto werkt dat, niet goedkoop maar wel flexibel

cees
CeesV is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-05-07, 19:05   #13
VIP Lid

Erik's avatar

Nationaliteit:
T-mobile Twist kaart halen. Gewoon zoals je die ook voor bellen en smsen koopt. Je hebt een telefoon nodig die GPRS, EDGE of 3G aan kan, GPRS is wel erg sloom. EDGE is bijna overal wel. 3G heet in Tsjechie 4G (Andere frequentie, maar is ook gewoon UMTS) De meeste telefoons kunnen dit aan, uitgaande dat je afgelopen jaar wel een nieuwe gehaald hebt. Dan dmv bluetooth of een datakabel verbinding met je laptop maken.

Allemaal best simpel, ik had alles al. Heb alleen bij T-mobile aangegeven dat ik wil internetten, dan krijg je een Web&Walk cdrom, gratis, installeer dit en je kan internetten.

Voordeel van de Twist versie is, dat je 850 kronen opwaardeert, vervolgens verbinding maakt, en je een hele maand onbeperkt kan internetten. Vervolgens als je nog een maand wil waardeer je weer op, maar het kan ook als je pas weer na een half jaar komt. Je zit dus nergens aan vast, ideaal.

Ik zit nu in Brno en heb gewoon via mn Nokia UMTS, voor 831 kronen, heb namelijk abbonement, toen ik op internet over ging, was de eerste maand nog gratis ook. Ik zeg mn abbo over 2 maanden op en klaar. Dan zit mn half jaar er weer op, kwam goedkoper uit dan Twist, vanwege het bellen en smsen erbij.
Erik is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-05-07, 20:16   #14
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Sprak Erik een half jaar later.
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-05-07, 20:27   #15
Forum Freak

En de vraagsteller is al sinds 21 december niet meer hier geweest
Lukas15 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-05-07, 00:20   #16
Actief Lid

pekar's avatar

krijg alleen wel een twisted mind als ik het probeer te snappen wat hij schrijft. Maar het kan natuurlijk ook aan het tijdstip liggen
pekar is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-05-07, 20:08   #17
Actief Lid

Nationaliteit:
toch een vraagje, heb je hotspots in Tsjechie ??
Henricus is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-05-07, 20:10   #18
Forum Freak

Ja, bijvoorbeeld van T-Mobile.
Lukas15 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-06-07, 13:57   #19
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Citaat:
Erik schreef:
Bericht bekijken
T-mobile Twist kaart halen. Gewoon zoals je die ook voor bellen en smsen koopt. Je hebt een telefoon nodig die GPRS, EDGE of 3G aan kan, GPRS is wel erg sloom. EDGE is bijna overal wel. 3G heet in Tsjechie 4G (Andere frequentie, maar is ook gewoon UMTS) De meeste telefoons kunnen dit aan, uitgaande dat je afgelopen jaar wel een nieuwe gehaald hebt. Dan dmv bluetooth of een datakabel verbinding met je laptop maken.
Is dat "twist" icm met een abbonement of gewoon prepaid? Ik ben namelijk op zoek naar een oplossing voor 3 weken. Dus als ik voor 850 kronen een maand via GPRS het internet op kan en een simkaart heb vind ik het prima
PeterEs is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-06-07, 10:50   #20
VIP Lid

Erik's avatar

Nationaliteit:
T-mobile twist staat idd voor prepayed.

Voor 3 weken ideaal.

De simkaart moet je los kopen, weet zo niet wat hij kost, meestal een paar honderd kronen en vervolgens heb je ook al wat tegoed.
Je kijkt hoe hoog dat tegoed is, verhoogd het bedrag tot je 850 kronen hebt en zodra je voor het eerst inlogd, schrijft T-mobile de 850 kronen af en kan je een maand internetten. Geef wel aan dat je het voor internet wilt, als je de simkaart aanschaft. Je krijgt er dan een cd-rommetje bij 'Web&Walk' Dit is software voor de pc, om in te loggen.

Staat er na die maand weer meer dan 850 kronen op de kaart en je logt weer in, dan loopt het gewoon door. Log je niet meer in, of heb je minder tegoed, dan werkt hij niet meer.

Je kan de kaart ook gewoon nog voor bellen en smsen gebruiken.

Of je steekt de simkaart in een modem die je in je pc steekt, of je doet het via je telefoon, als deze ervoor geschikt is.

Het enige is, als je flink aant surfen en downen bent, ben je meestal niet bereikbaar op je telefoon. Dus een apart simkaartje in een modem of oude telefoon is opzich wel relaxed.

Link naar T-mobile (in het Engels)
Erik is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels