|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#21 |
|
Forum Freak
|
Nostalgie alom, je proeft t gewoon
![]()
|
|
|
|
#22 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
|
#23 |
|
Actief Lid
|
Heb ik dat ooit eens gelezen in de brievenrubriek? Het verhaal doet ergens achter in mijn hoofd een belletje rinkelen
|
|
|
#24 |
|
Deel 7
Brand huisje Nejdek. We doen boodschappen in Nejdek. Horen sirenes en zien achter de huizen op het plein, daar waar de heuvels beginnen een rookpluim. Daar is ook het pad waar een statieweg is. Deze heeft de tand des tijds niet door staan. Het pad kronkelt omhoog. Als je door blijft lopen kom je bij het restaurant wat vanaf het plein, in de hoogte, zo mooi zichtbaar is. Het hele stadje ziet van af welk punt dan ook de brand. Een vakantiehuis staat in vuur en vlam. Het rookt verschrikkelijk. Te hoog en te ver weg voor te blussen. De brandweerauto's kunnen er niet bij komen. Het kot brand helemaal uit. Wat een tragedie. Zou het goed verzekert zijn? We draaien ons om en gaan verder met de dag. |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
VIP Lid
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Deel 8.
Houtskool Morkov. Een van de eerste keren in Tsjechië kamperen we in Morkov. Doen boodschappen bij de kruidenier en slager. Een klein dorpje. Niets te beleven en daardoor zoveel. We zijn een bezienswaardigheid. Mooie auto’s, caravan en vouwwagen. Belangstelling genoeg. Boodschappen doen valt niet mee. Improviseren. Bij de slager kopen we een heerlijke biefstuk voor op de barbecue. De slager begrijpt het helemaal. Worstjes erbij en van die lekkere hammen. En als we dan met handen en voeten uitleggen dat we ook nog houtskool willen hebben, zwaait hij met zijn armen en zegt: kom mee. De rest van de klanten blijven in de winkel achter. Wij gaan gezamenlijk naar zijn huis, hij duikt de kelder in en komt terug met een zak vol kolen. Stralend kijkt hij ons aan. Helemaal goed, slager. Gaan terug naar zijn slagerij waar een ieder rustig wacht en mee geniet met onze escapades. We worden bijzonder vrolijk, wat een aardige mensen! We hoeven voor de kolen niets te betalen. Dank je wel en tot ziens. |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Forum Freak
|
Inderdaad een heel klein plaatsje met 1 supermarktje. Afgelopen zomer waren wij ook in Morkov op dezelfde camping. 15 dagen hebben we er gestaan. Leuke herinneringen hebben we aan die caming overgehouden.
Er waren helemaal geen campinggasten, alleen enkele huisjes waren bezet. En ook wij hebben er een kamer gehuurd omdat wij stroom nodig hadden voor medische apparatuur. In de douche stond een hele oude wasmachine, die het niet meer deed en ook het sanitair was uit dezelfde tijd als de wasmachine. 's avonds speelden we spelletjes "Rush Hour" en "Ligretto" met wat andere gasten. Het communiceren ging met handen en voeten, maar we begrepen dat ze "Rush Hour" wilden kopen van ons en het andere gezin wilde er ook 1 hebben. Dus die heb ik tijdens mijn volgende reis naar Tsjechië naar hen opgestuurd... |
|
|
|
|
|
#28 |
|
VIP Lid
|
wat een mooie verhalen kukel volgen er nog meer
ik weet er ook nog wel een zomer 2004, wij waren in roztoky 1 week. en we gingen boodschappen doen in het winkeltje. de man van wie het huisje was was er ook en die zei wat we moesten kopen wat lekker was enzo. toen later ging die weg. wij kwamen toen ook uit het winkeltje. de man keek naar ons en liep naar de ijskraam toe en kocht 3 ijsjes. die gaf die toen aan ons.
|
|
|
|
#29 |
|
Super Lid
|
Leuk Anoek, dat je dat soort dingen ook nog weet, kleine dingen, maar o zo mooi.
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
VIP Lid
|
ja dat vond ik ook. dat zul je in nederland bijna nooit meemaken (misschien wel in kleine dorpjes)
|
|