![]() |
|
|
#41 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
(op mijn lief dan)
|
|
|
|
#42 |
|
VIP Lid
|
Waarom raadt je Alainken dan aan om zijn vriendin naar België te halen? Als dat voor jou binnen Nederland ook moeilijk was?
Bovendien heeft zijn vriendin een dochter… zij verliest ook alles en nog wat. Mijn zoon was drie jaar toen we naar Nederland kwamen en het was zeker niet makkelijk. Hij miste zijn oma en vertrouwde omgeving vreselijk. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Super Lid
|
Handig om je bericht weg te halen Hilde, slaat mijne dus nergens meer op terug! Wordt er m.i. niet leesbaarder op.
Ik begrijp echt wel wat je bedoelt, maar een verhuizing binnen Nederland vind ik totaal iets anders dan een emigratie naar een land waar je niet te verstaan bent, alles anders is, je er niets meer van begrijpt, mensen jou niet (willen) begrijpen, je waarschijnlijk niet snel een baan vind, etc etc. Je kortom alles achterlaat. Binnen Nederland kan je tegen een normaal tarief telefoneren, je kunt makkelijk en relatief snel reizen of in het midden afspreken. Een nieuw leven opbouwen moet je inderdaad ook, maar met een veel minder grote handicap dan als ´allochtoon´. Sorry als ik je beledigd heb of hierbij alsnog (nogmaals) doe, zo bedoel ik het niet. Het is alleen een wereld van verschil, bedoel ik te zeggen. |
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
't was het waard.Ik lees tussen de regels in jouw reacties door dat je er achteraf spijt van gehad hebt. Jammer voor je, werkelijk. Maar als je het niet had gedaan had je nu waarschijnlijk nog steeds gedacht "wat als ik toen......" Maar ff terug on topic. Als Alainken voor de liefde wil gaan moet hij dat doen. Ik zou het doen. En ja, ik ben verhuisd niet mijn vrouw. kan hij ook doen als hij graag wil. Of zij naar Be moet komen of hij naar CZ moet gaan moeten ze zelf uitmaken. Misschien lopen ze wel tegen allerlei bezwaren op maar ik zou zeker zoeken naar de mogelijkheden. Ik ben, toen ik er over uit was dat ik met mijn lief door wilde gaan, gaan zoeken naar mogelijkheden. In de regio waar ik woon was totaal geen behoefte aan de vakkennis die ik in de jaren had opgedaan. Ik ben dus om gaan scholen en van baan veranderd. Ik heb nu een baan waarbij ik soms door heel Nederland moet reizen en soms naar het buitenland. Ik werk ook veel van huis uit. Sterker nog als ik een week naar Tsjechie zou gaan kan ik een week werk meenenem en daar verder uitwerken. Als ik een internet aansluiting had kon ik vandaar uit drie weken per maand werken en 1 maand in NL. Niet gezegd dat Alainken in dezelfde stuatie zit en eenzelfde baan heeft maar als je je zinnen ergens op gezet hebt zul je actie moeten ondernemen om dat te bereiken. Zo, en dat is mijn laatste bijdrage in deze topic.
|
|
|
|
#45 |
|
Super Lid
|
En wat vind Alain er zelf van?
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Nieuw Lid
|
Als je maar gelukkig bent
Alain ik weet zeker dat wat wij ook zeggen, jullie moeten toch zelf zien uit te komen wat het beste is en waarschijnlijk zegt jullie gevoel dat al, als het daar niet lukt met werk etc dan kun je altijd weer teruggaan. Ikzelf ben haar uit het oog verloren, ze woonde in Praag 1 aan de Jindrisska bij deze als iemand "Petra hudcova" kent of weet waar ze nu woont, laat het me weten, ik hoop dat iemand meer weet.
Alain ik weet zeker dat jullie de goede beslissing zullen nemen en elkaar in de moeilijke momenten door dik en dun zullen steunen en begrip hebben voor elkaar dan kom je al een heel eind, Het moeilijkste denk ik is toch wel de taal en werk vinden. ![]() |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Nieuw Lid
|
Hallo,
Ik vind het helemaal geweldig dat jullie elkaar na al die jaren toch gevonden hebben. Met de taal zal het vreselijk moeilijk zijn, maar vast ook wel goed komen. Ik heb 3 jaar Tsjechie's gestudeerd en na zo'n tijd ga je het echt wel begrijpen. En vergeet natuurlijk niet...liefde overwint alles.... |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Volwaardig Lid
|
Ik kwam naar Nederland 4,5 jaar geleden, ook voor de liefde. Het was moeilijk, maar alles waard. De relatie is er indertussen uit, maar we blijven vrienden. Ik woon nu alleen, heb een goede baan en ervaringen die je niet kan betalen. Ik zou terug naar Tsjechie kunnen gaan, maar heb voor Nederland gekozen.
Kortom...er waren hele moeilijke momenten, maar als ik nu terug kijk, zou ik echt niet ruilen. Taal, ervaringen, mensen, werkervaring in NL, dat krijg je zomaar niet. En als je maar wil, kan je alles. En als twee mensen van elkaar houden en er voor elkaar zijn, wat wil je nog meer ... Ik wens jullie aller beste en maak er iets heel moois van ![]() |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Actief Lid
|
Mag ik je even complimenteren met jouw taalkennis!
Mens, als mijn Tsjechisch zo goed was als jouw Nederlands... Probeer het al jaren onder de knei te krijgen, maar het wil eenvoudigweg niet beklijven. |
|
|
|