![]() |
|
|
#31 |
|
VIP Lid
|
ik begrijp hieruit, dat je ook je manlief bent gevolgd naar het buitenland...
allemaal mooi en poetisch gesteld, en hartverwarmend dat het met de liefde zo goed gaat, maar ga niet voorbij aan het feit dat het juist niet zo simplistisch is, en dat de 'vertrekkende' persoon (die dus zijn/haar land en vertrouwde omgeving omruilt) meer achterlaat dan jullie je kunnen voorstellen. het gaat natuurlijk ook vaak wel goed, maar indien niet, dan is er wel een hele hoge tol betaald. als liefde inderdaad alles zou overwinnen, dan hadden we veel minder ellende in deze wereld... ![]()
|
|
|
#32 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
Ik snap trouwens niet, waarom hier mensen reageren die absoluut geen idee hebben hoe het is om in het buitenland te wonen... met de liefde of zonder. ![]() |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Super Lid
|
Barbie, ik denk toch echt dat hier iedereen mag reageren hoor, het is toch niet zo dat er specifiek gevragen werd naar ervaringen.
En wat de een z'n ervaring is, hoeft dat zeker niet ook de ervaring van 'n ander te worden. ![]()
|
|
|
|
#34 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Hallo, ik lees een paar reacties in de trant van "ga ervoor". Makkelijk gezegd en wellicht vanuit een achtergrond zonder ervaring met emigratie. Ook een paar meer kritische, waar de ervaring wat meer doorklinkt. Laten we niet vergeten, het is makkelijk praten vanaf de zijlijn. En ondertussen gaat het erom dat er verstandige dingen gebeuren. Het lijkt mij dat degene die dit onderwerp heeft gestart een vraag heeft gedeponeerd omdat hij missstappen zou willen voorkomen. Wat is het doel van de reacties? Stof geven om over na te denken aan deze persoon of ... <iets anders>
Laatst aangepast door nick_db; 14-06-07 om 10:37. Reden: grammatica |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Super Lid
|
Het lijkt me heel moeilijk om een vakantieliefde om te zetten in een duurzame relatie.
Makkelijk te zeggen: liefde overwint alles. Ik geloof daar niet zo in, ik denk dat een lange-afstandsrelatie eventueel omgezet in een relatie waarbij de ene partij huis en haard opgeeft voor de andere partij een ´lucky-shot´ is, waar je niet te lichtzinnig over moet denken. Vooral als er kinderen in het spel zijn (zoals hier) vind ik eigenlijk niet dat je zomaar mee kan trekken in iets wat achteraf gezien geen lang leven beschoren bleek. Geef zo´n kind een veilige thuisbasis, blijf in Tsjechie en als de man in het spel werkelijk zo gek is op de vrouw, dan is hij vast bereid heen en weer te reizen en zo te proberen een langdurige en gefundeerde relatie op te bouwen. Wellicht dusdanig dat hij zélf bereid is te emigreren naar Tsjechie. En dan klopt het dat liefde alles overwint. Kortom: ga niet over één nacht ijs en dan bedoel ik het voornamelijk als advies aan de Tsjechische met haar kind. Kijk eerst of het het wel waard is, en deze opleving van (ver)liefde gevoelens niet slechts het opvullen is van een leegte na een verloren relatie, zoeken naar een partner want alleen is ook maar alleen, lust, etc etc. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Volwaardig Lid
|
Iedereen weet het beter, of het wel of niet kan weten zij zelf het best-
|
|
|
#37 |
|
Super Lid
|
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
Ja, we kunnen bellen, schrijven, mailen (soms niet,niet iedereen in CZ heeft een PC)… maar geloof me, als je heimwee hebt, dan wil je daar zijn. ![]() |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Super Lid
|
Ik vind een verhuizing binnen Nederland eerlijk gezegd ook niet echt tellen, taal, cultuur, gewoontes etc blijven grotendeels hetzelfde.
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
VIP Lid
|
Ik heb mijn bericht verwijderd.
Het is geen wedstrijd. Ik gaf een persoonlijke ervaring. Alainken wens ik veel succes. Hilde Laatst aangepast door hilde_kees; 14-06-07 om 13:21. |
|
|
|