![]() |
|
|
#11 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
De meegeleverde sprietantennes zijn meestal te zwak, of je moet direct onder de zendmast wonen.
Je kunt een active DVB-T antenne gebruiken. Hier zit een versterker die gevoed wordt via de USB poort. Dat geeft een veel beter beeld. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Moderator
|
Mocht je in de buurt van de Duits / Tsjechische grens zitten wordt het dan pas echt intressant.... In Duitsland zenden redelijk veel zenders uit via DVB-T.
Mocht je trouwens veel meer technische informatie willen over DVB-T en wat er mogelijk mee is, kijk dan eens op het DVB-T Forum van Sat4all. Daar zitten nogal wat freaks die (in tegenstelling tot mij) echt verstand hebben van antennes, ontvangers, zendmasten, verticaal/horizontaal ontvangst, zendvermogen, enz. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
VIP Lid
|
heb je een voorbeeld van zo'n antenne? merk, type ofzo. ik kan volgens mij alleen antennes met voeding voor in bv de camper vinden.
alvast dank!! |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Ik heb een Kathrein BZD35 antenne, gekocht bij Saturn in DLD. Maar zoek via google op 'active dvb-t antenne' en hele bergen komen voorbij. Het meeste wel uit DLD.
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
VIP Lid
|
oke bedankt. ik kan met google inderdaad heel veel vinden, maar ik vond het een beetje TE veel. dus bedankt nogmaals.
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Nieuw Lid
|
Sinds enkele dagen werkt analoge ether hier in Praag niet meer, athans niet voor ons via de dakantenne.
Ik heb een TV met ingebouwde DVB-T tuner en checkte even of er al iets beschikbaar was en zag tot mijn verbazing dat we al 9 free-to-air kanalen kunnen ontvangen: CT1, CT2, Nova, Prima, Ocko, CT24, CT Sport, Public TV en Noe TV Ik had er geen eens een antenne voor nodig, gewoon de kabel uitgeplugd en een klerenhanger erin gestoken ![]() |
|
|
|