|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#11 |
|
Legende
|
|
|
|
#12 |
|
VIP Lid
|
Wij willen er deze zomer ook eens naar toe gaan. Het Lijkt ons een prachtige tocht.
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Lid
Nationaliteit:
|
Ik weet niet meer precies hoe het plaatsje heet, maar ik geloof dat aan de andere kant van Spindler er ergens een stoeltjeslift omhoog gaat, die je moet nemen om de trip naar het ontspringen te kunnen beginnen. Zodra ik de naam van het plaatsje weet, post ik dat hier wel!
Je neemt dan die stoeltjeslift, waarna je een gekleurde route moet volgen. Je loopt dan eerst een aantal km's over een asfalt weggetje, met aan je rechterzijde een gigantisch mooi ravijn. Het ontspringen van de labe is niets meer dan een put waar wat luchtbelletjes omhoog komen haha, maar de weg terug naar de bewoonde wereld, gaat door dat grote ravijn!! Klauteren over rotsen, omgevallen boomstammen, bruggetjes over watervalletjes en andere loopjes.. SUPER!! Alleen voor die ravijn-tocht wil ik er nog vaker naartoe, dat is een hele belevenis hoor De naam van het plaatsje hou je nog tegoed! ![]() Oh, nu zie ik dat er al wat foto's geplaatst zijn! |
|
|
|
|
|
#14 |
|
VIP Lid
|
het is wel erg leuk om er te gaan kijken, als je wil kun je ook nog een extra rondje via polen lopen. dan kom je om rond de 21 km uit. als je vanaf kabelbaan telt. vanaf de parkeerplaats is het wel verder, de wandeling moet je niet doen met slecht weer want dan mis je de uitzichten.
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Forum Freak
|
Ik zal je even helpen: Vitkovice. Op deze site vind je ook meer info http://www.ergis.cz/krkonose/index.p...38&path=places
|
|
|
|
#18 | |
|
Legende
|
Citaat:
Je neemt in Splinderuv de stoeltjeslift naar Medvìdín en loopt dan de weg die je zopas beschrijft tot bij Labská bouda en dan nog iets verder tot aan de bron. Vanaf Rokytnice nad Jizerou kan je er ook naar toe lopen. Mit START in Rokytnice nad Jizerou – Kapelle oberhalb des Oberen Platzes. Wir steigen Richtung Wald hoch. Dem ausgeschilderten Weg folgend biegen wir rechts ab - Richtung „Staropacká bouda“ (Stará Paka-Hütte). Der Weg führt weiter zur Weggabelung „Ruèièky“. Von hier aus bringt uns der Weg zum Ort „Zadní plech“ und über den Ort „Krakonošova snídanì“ (Rübezahls Frühstück) zur „Vosecká bouda“ (Vosecká-Hütte). Wir folgen dem ausgeschilderten Weg bis zur Quelle der Elbe (1 386 m ü.M.) und zur „Vrbatova bouda“ (Vrbata-Hütte). Auf dem rot markierten Weg gelangen wir zum Ort „Horní Míseèky“. Dann schlagen wir den grün markierten Weg, der über den Ort „Kotelní jámy“ zur Berghütte „Dvoraèky“ führt (Öffnungszeiten 365 Tage im Jahr). Dann steigen wir auf dem gelb markierten Weg („Romance“ genannt) ins Tal ab. Dabei laufen wir bei der Hütte „Švandlenka“ (nach einem Brand in Rekonstruktion) und die Höhenlinie entlang bei der Hütte „Lovèenka“ (Erfrischungsmöglichkeit) vorbei. Der Weg führt dann ins Tal zum Oberen Platz in Rokytnice nad Jizerou hinunter.
|
|