|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#31 |
|
Pivonist
|
Kijk ik praat het niet goed maar de Duitsers waren ook geen lievertjes. Miljoenen hadden niets te kiezen en zijn over de kling gejaagd. Dus dit was een beetje reactie op actie!
|
|
|
|
#32 |
|
Volwaardig Lid
|
das verschwundene sudetenland
Er is een mooi en interessant boek te koop met de titel das verschwundene sudetenland. Een boek met foto's en achtergrondverhalen. Geschreven in het duits en tsjechisch.
Een aanrader. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Pivonist
|
Weet u het ISBN nummer, en waar is het te koop en als Hollander vraag ik ook hoeveel kost het?
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Pivonist
|
Ik heb even gegoogeld en op de zoekterm "verschwundene sudetenland"
is het te vinden, voor 7 euro in de souvenirshop bv. Erg interresante site met mooie fotos van het verleden, ik weet niet hoe ik deze site moet downloaden, misschien hulp van een kenner nodig.
|
|
|
|
#35 |
|
Volwaardig Lid
|
Dag Macek
Ik heb het helaas in tsjechie liggen. Het kost ongeveer 15 euro, het is zover ik weet in elke boekhandel in tsjechie te koop. het is uitgegeven door een groep die zich geloof ik het nationaal complex noemen. ze willen niet zozeer iets aanklagen maar deze geschiedenis niet in de vergetelheid laten raken. Alle oud sudeten gebieden en dorpen worden er benoemd, beschreven en zijn er fotos van gemaakt van vroeger en nu. probeer eraan te denken om het nummer op te schrijven als ik er in juli weer ben. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Legende
|
De nieuwste is een heruitgave (2006) van de oorspronkelijke in 2004 en is door "anticomplex" verzameld en uitgegeven.
Er staan nog meer titels op de site met betrekking Sudetenland. anticomplex.cz Oorspronkelijk ISBN 80-86125-45-9. (uitgave 2004)
|
|
|
#37 |
|
Volwaardig Lid
|
die bedoel ik dus.dank jewel!
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Pivonist
|
Bedank Freddy, je bent echt een gigant!
Is het in Nederland ook te koop?
|
|
|
|
#39 |
|
Legende
|
als je met het ISBN nummer (80-86125-45-9) een boekenwinkel binnenstapt, kunnen zij jou binnen 13.7 seconden wel vertellen of het wel of niet te bestellen is in Nederland.
|
|
|
|
#40 |
|
Legende
|
Dat is wel het nummer van de eerste druk. Van de nieuwe druk is helaas geen nummer te vinden tot nu toe.
|