|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Woning/kamer gezocht omg. Praag
hallo allemaal!!!!
helemaal blij ben ik, ik ga in september een jaar naar tsjechie om tsjechisch te leren op de charles university in praag, helaas ben ik nog op zoek naar een woonplaats alle tips zijn welkom, ik ben niet kieskeurig alvast bedankt!!!! e mail: liesbet1984@live.nl |
|
|
|
|
|
#2 |
|
VIP Lid
|
Dit kan misschien helpen...
http://nemovitosti.slando.cz/praha/579_3.html http://www.spolubydlici.cz/cz/nabidka.php?action=go http://www.bydlet.unas.cz/
|
|
|
#3 |
|
Lid
|
Hoi Liesbet, ik zal mijn vriendin ook even naar URLs vragen maar ze zijn wel allemaal in het Tsjechisch denk ik hoor.
Eén tip kan ik je nu alvast geven: Realiseer heeeeeeeeel goed wat de luchtkwaliteit is. Het zal misschien raar in je oren klinken maar een pioresk "dorpje" ban vrijstaande huizen aan de rand van Praag kan een aanslag op je luchtwegen zijn omdat met daar allemaal met houtkachels stookt. Dus als je tuinen ziet met stapels "hout"... wegwezen! Kan je beter 3 hoog achter in Praag centrum zitten. Succes. Groet, Stephan |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nieuw Lid
|
kamer gezocht
hallo allemaal
ik ga volgend jaar een jaar tsjechisch studeren in praag nou ben ik op zoek naar woonruimte in bv, usti nad labem of teplice of in ieder geval ter die hoogte, in praag wonen is te duur voor een arme student heeft u tips? graag!!! alvast bedankt liesbet |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nieuw Lid
|
te huur flatje in Usti nad Labem
Hallo Liesbeth,
Per wanneer wil je naar Tsjechie gaan? Ik heb een flatje in Usti nad Labem te huur staan. De advertentie staat op www.finosa.cz, byty, okres usti nad labem, pronajem. Huurprijs 7500,= Daar staan wat foto's van de flat. De flat staat nu leeg. En hoeveel kan je spenderen voor de huur? Ik hoor graag van je. Groetjes, Resslova |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Actief Lid
|
Ústí nad Labem en Teplice liggen wel heel erg uit de richting als je regelmatig in Praag moet zijn en afhankelijk bent van het openbaar vervoer. Regelt de universiteit niet een kamer voor je op een studentenflat ("kolej")?
|
|
|
#8 |
|
Nieuw Lid
|
al heel erg bedankt voor de reacties, inderdaad dacht ik al in de richting van teplice of usti, dan valt de reistijd en kosten wel mee. helaas is 7500 per maand te veel voor mij daar komen ook nog vaste lasten bij dan, ik ben ook al heel tevreden met een kamer hoor
5000 a 6000 is echt mijn limiet, dat is ook een beetje een normale prijs voor usti ik ben maar in mn eentje en heb niet veel plaats nodig ja wel een studenten flat maar dat zie ik niet zitten, ik heb een tijdje in teplice gewoont en ik weet dat het te doen is |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Actief Lid
|
Persoonlijk heb ik heel goede ervaringen met studentenflats. In Praag kom je waarschijnlijk op een nog betere terecht dan waar ik destijds zat in Brno. Het nadeel van zo ver weg zitten (Ústí, Teplice) lijkt me dat je nauwelijks kan integreren met je medestudenten, omdat je de helft van de dag in trein of bus zit. Voor 5000 of 6000 moet je bovendien in Praag ook makkelijk een kamer kunnen vinden. Maar als je persé niet in Praag wilt zitten, weet ik misschien wel wat voor je in Český Brod.
|
|
|
#10 |
|
Nieuw Lid
|
dat is misschien wel wat!?
ja ik heb veel vrienden in tsjechie en het lijkt me fijn dat ik dan nog een eetje centraal woon ivm reizen. in praag wonen is natuurlijk fantastisch maar ik ben eigenlijk alleen weg van het centrum en verder houd ik van een at rustigere omgeving ik hoor graag van je groet liesbet |
|
|
|