![]() |
|
|
#111 |
|
Actief Lid
|
We hebben al veel kastelen bezocht,niet alleen in tsjechie maar ook in duitsland en belgie,maar konopiste en karlstein springen er toch wel uit.
konopiste omdat er zo veel te zien is.je kan het zo gek niet noemen of hij(de laatste Ferdinand )moest het hebben.Wat een verzamelwoede had die man. En karlstein vanwege de ligging en prachtige omgeving. De leukste rondleiding hebben we in duitsland gehad Dat was een echte privétoer. |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Legende
|
doe mij maar een lekker (vervallen) middeleeuws (engels/schots) kasteel, de meeste barok ingerichte kastelen in tsjechie, dat is nu niet bepaald mijn smaak. vaak zijn de bijbehorende tuinen wel mooi.
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Super Lid
|
de mooie kastelen zijn hluboka en cesky krumlov omdat die egt harstikke mooi zijn gebouwd en ze er best mooi uitzien.
karljstein vond ik niks aan omdat die gids veel te snel ging vertellen en we er dus niks van konden verstaan. ze dreunde het egt op maar al die winkeltjes naar boven zijn wel erg leuk bij karjstein. |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Actief Lid
|
Karlstejn met zijn omgeving /Mala a Velka Amerika/.
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Lid
|
Hluboka nad Vltavou
Ahoj! Jak se mas?
ik wil even vragen of er deze zomer nog mensen zien die het witte kasteel van Hluboka nad Vltavou gaan bezoeken? Ik ben er zeker wel dus als er nog andere leden zijn die daar heen gaan, geef het me dan even door misschien kunnen we dan ergens daar afspreken! ![]() |
|
|
|
|
|
#116 |
|
VIP Lid
|
Dat is inderdaad een mooie omgeving voor een "meeting". Wij zitten helaas niet in de buurt.
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
Gast
|
Middeleeuwse (kasteel)markten
Wie weet voor de komende zomer in-of bij welke kastelen in CZ er middeleeuwse markten, oude ambachten, oude muziek, riddertoernooien etc. worden gehouden? In Duitsland zijn daar talloze voorbeelden van, alleen willen wij ze in CZ gaan bezoeken. Info hierover of links naar relevante sites naar e-mailadres.
Laatst aangepast door PuNkEnStEiN; 17-06-07 om 08:45. Reden: E-mailadres verwijderd. |
|
|
|
#118 | |
|
Moderator
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Nieuw Lid
|
Wie dergelijke of andere activiteiten kent in de lente (volgens verschillende bronnen te vroeg op het jaar?) mag ze ook er ook bij plaatsen. Alvast bedankt!
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Lid
|
|
|