![]() |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Liefde
Twaalf jaar terug had ik een vakantieliefje in Zbraslavice....
Ben ze nooit echt vergeten. Deze zomer zag ik haar moeder....gaf mijn kaartje. Twee uur later had ik Stepanka aan de lijn , bleek dat ze geen relatie meer had. Ik had toen wel nog een relatie maar ben haar toch gaan opzoeken in Havlicuv Brod..Resultaat : de vlam sloeg terug in de pan... Taal is echter wel een probleem. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
Ik ben voor de liefde. Ik hoop dat alles goed komt, ga maar gauw Tsjechisch leren, prachtige taal ![]()
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nieuw Lid
|
Is het moeilijk ???
Is het niet moeilijk of bijna onoverkomelijk om als gewoon tsjechisch meisje te aarden in Belgie ? Taal , afstand andere cultuur enzomeer ?
Kan de liefde dit wel overwinnen. Ze heeft ook een meisje van twee jaar , school taal...... ???????? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
VIP Lid
|
De liefde is zeker een enorme pluspunt hierin! En het is zeker mogelijk.
De taal kun je leren, de culturen verschillen niet zo erg, alleen de afstand kan voor wat heimwee zorgen maar ze houdt toch gewoon contact met de thuisfront?! Niet bang zijn en gewoon doen. Ik spreek uit ervaring.
|
|
|
#7 | |
|
Forum Freak
|
Waar een wil is.... is een weg!
En anders kunnen jullie altijd nog naar Tsjechië (is ook niet verkeerd )Succes! en veel plezier en geluk gewenst met zijn 3-tjes Citaat:
|
|
|
|
|
#8 |
|
Actief Lid
|
De liefde overwint alles. Maar je Tsjechische vriendin moet natuurlijk ook wel openstaan voor vreemde culturen en haar best doen om een beetje te integreren. De taal leren is erg belangrijk. Ik merk dat nu zelf ook. Hoe sneller je de taal spreekt (ook al spreek je Engels of Duits), hoe eerder je kan aarden, en hoe fijner je je in een vreemd land voelt.
Veel succes.
|
|
|
|
#9 |
|
Lid
|
sorry dat ik reageer maar ik vind het toch wel negatief , ok dat is je mening , ik ben met je eens dat het niet zo gemakkelijk is , maar afraden , nee dat zou ik nooit doen , gewoon proberen en er een leer uittrekken , dan hoef je je nooit af te vragen : en als ik het wel gedaan had , was ik dan gelukkig?
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
VIP Lid
Nationaliteit:
|
Geloof, hoop en liefde, en van die drie de liefde nog het meest.
|
|
|
|